Motoros jogosítvánnyal lenne kapcsolatban pár kérdésem?!
Sziasztok!
Tavasszal szeretném elkezdeni az A korlátozottat, mivel sajnos a korlátlant akartam kezdeni, de felemelik 24-re, így pont nem tudom elkezdeni már. Egyik kérdésem az lenne, hogy ha jól tudom, akkor télen nincs motoros oktatás, így kb mikor szoktak kezdődni a tavasz folyamán? Már a kiszemelt suliban megkérdeztem, de teljesen másra kaptam választ, így náluk ezt nem erőltetem. Továbbá érdekelne a véleményetek, hogy nem-e hátrány, hogy szinte ismeretlen és jóval nagyobb városban csinálnám a jogsit? Ez azért van, mert koleszos lettem, és nincs semmi helyismeretem, a forgalmi dolgoktól nem is félek, van már jogsim autóra, de akkor is idegen város ismeretlen és szívatós vizsgaútvonalakkal (gondolom én). És akkor egy súlyos kérdés, én még életemben nem vezettem motorkerékpárt, nagyon hátrányban leszek?
Válaszotokat előre is nagyon szépen köszönöm!
20/f
November 30-március 1 között nincs motoros gyakorlati oktatás és foralmi vizsga. A KRESZ-t lehet korábban kezdeni, de az autós-motoros iskolák úgy belezavarodtak a saját hazugságaikba, hogy idő kell nekik mire megint rendesen elkezdik a tanfolyamokat!
Jövőre inkább az A2-t kezdd el (új kategória) mert az A-hoz csak azt számítják be! Így 2 év múlva már kezdheted a korlátlan A-t, mivel akinek van 2 éves A2-je, az korkedvezménnyel megcsinálhatja a korlátlan A-t. (Ez is újdonság)
A hely meg tökmindegy, hiszen a gyakolati oktatáson úgyis fogtok menni a vizsgaútvonalakon is, és ha rendes az oktató, akkor figyelmezteni is fog a csalóka helyekre!
Az Ak megszűnik, azt váltja az A2. Gyakorlatilag ugyanaz a kategória, magasabb teljesítménykorláttal (25 helyett 35kW), ugyanolyan feltételekkel.
Télen nincs motoros oktatás ahogy Harkonnen írta, DE a KRESZ-oktatás megy ,akár most is jelentkezhetsz, megcsinálod szép nyugisan a KRESZ-t, március 1-től meg nyomod majd a gyakorlatot.
A vizsgaútvonalaktól ne félj, a tudásod számít nem az útvonal, ha tényleg tudod vezetni a gépet és odafigyelsz meglesz bármelyik, legyen bármilyen szívatós.
Az hogy nem motoroztál meg azt jelenti hogy valószínűleg nem a minimum óraszám alatt lesz jogsid, hanem pótórákat kell venned, de semmiféle hátrányt nem jelent, mindenki úgy csinálja ahogy tudja, ha lassabban tanulsz később vizsgázol ,ennyi.
Egyébként egyáltalán nem nehéz megcsinálni, csak figyelj oda meg ne stresszelj rá.
Szerintem is jobban jársz ha A2-t csinálsz, főleg hogy ahogy hallottam meg is szűnik az Ak-s tanfolyam és A2 lesz helyette.
(ami végül is ésszerű is, hiszen a korhatár ugyanaz, viszont A2 nagyobb teljesítményű gépre is jó)
Az ismeretlen vizsgaútvonal nem nagy hátrány,csak rendesen kell figyelned és meg kell jegyezned minden szívatós helyet.
Az meg hogy még sose ültél motoron szintén nem nagy gond, feltéve ha van hozzá egy kis érzéked és tudsz bicajozni :D
Én is úgy kezdtem hogy előtte kb 5 percet ültem motoron, de 10 perc múlva már a bójákat kerülgettem a rutinpályán. Szóval nem egy túl nehéz dolog.
Köszönöm a válaszokat!
Utánanéztem ennek az A2-nek, és ha minden igaz, kb 45le-s és 180kg-os motort lehet vezetni. Szóval akkor ha jól sejtem, a köbcentiméter akkor nem számít?
Ami a többit illeti, már február-környékén elkezdem az elméletet, bár nem nehéz, épp a napokban csináltam meg két hibával a motorost. Utolsónak: Hál isten az ilyen dolgokhoz jó érzéket örököltem, ami a bicajt illeti, világ életemben tekertem, ebből utolsó 3 év versenyszerű hegyikerékpár :D, kb ennyi a két keréken a tapasztalatom :)
Amúgy az igaz, hogy a motorosokat nagy szeretettel szívatják az iskolák? Fél füllel ezt hallottam olyantól, aki nincs benne egyáltalán.
Ja, és szerintetek kis "családi" iskolát érdemes választani, vagy "nagyot"?
És még egyszer köszönöm a normális válaszokat!
Engem sosem szivattak, korrektek voltak mindig (bár 16éves korom óta 190 meg 90 kiló vagyok és csúnyán tudok nézni :D), általában nem szokás.
A köbcenti eddig sem számított az Ak-ban sem, nem fog az A2-ben sem, csak a teljesítménykorlát. A kW/kg arányszámot meg nem fogja nézni Kovács 2 Sándor tizedes, meg úgy általában senki.
Az iskolát meg informáld le, itt a neten vagy kérdezz körbe, ahol normálisabbak oda menj, bár nem szoktak különösebb problémák lenni.
"A kW/kg arányszámot meg nem fogja nézni Kovács 2 Sándor tizedes" - pedig direkt bele is írják nekik a Q mezőbe... :)
Ha a gyakorlathoz érsz, akkor célszerű egyből az oktató tudtára adni, hogy mennyi tapasztalatod van (azt is ha semmi). Nálunk egy hölgy aki addig nem ült motoron kapott egy Jog-ot (vagy Dio-t, nem emlékszem, a lényeg hogy valami kiszuperált bilikék robogót hogy ráérezzen), aki pedig volt olyan bátor hogy bevallott pár km tapasztalatot, az mehetett sorbaállni az ER5-ért.
Egyébként ha az a jóval nagyobb város Budapest, akkor én nem ott csinálnám, bár ez csak az én véleményem a Bp-i közlekedőkről... Mondjuk helyismeret-gyűjtésnek nem utolsó dolog.
""A kW/kg arányszámot meg nem fogja nézni Kovács 2 Sándor tizedes" - pedig direkt bele is írják nekik a Q mezőbe... :) "
Bezony,de leszarják. Az öcsém pont Ak-zik, egy 250-es ZZR-je van 25kW-ra papí...szóval 25kW-s és 146kg a saját tömege, ez 0,17valamennyi, sosem piszkálták ellenőrzésnél. ;)
Ismerősödnek, ha van valami kis motorja, azt kérd el. Legalább gyakorolsz picit, jobban fog menni mikor már a rutinra kerül a sor. Lehet plusz órát sem kell majd venned.
Nekem rutinon csak az volt a rossz (tavaly június), hogy mire mind a 3 kört elmagyarázta az oktató, a végére belezavarodtam, de köv. órán már tökéletesen ment. (SMKP-ra már volt jogsim akkor rég.)
A forgalom és utána a vizsga az nekem olyan városban volt, ahol még életemben 1x sem jártam :D (Orosháza)
Könnyű volt, belvárosban néhány lámpa, a többi nyugis hely. Ha ilyen kisebb városban vizsgázol mint Én, akkor könnyű lesz.
Nekem minden sikerült elsőre, mind az M. kategóriánál, mind az Ak.-nál.
(Amúgy ma lesz első kresz órám B-ből :D)
Hát ha így bringázol akkor a bóják kerülgetésével sok problémád valószínű nem lesz :) Azt kell megszokni hogy hol a lábtartó(én amint elkezdtem felborítottam vele 2 bóját, az volt benne m hogy ott bicajjal elférnék :D aztán utána többet nem piszkáltam a bójákat :))
Fékhez se nehéz hosszá szokni, váltó se egy bonyolult szerkezet.
Ahol én csináltam ott kb mindenkit rögtön arra a motorra ültetett amin majd vizsgázott.
(én egy kis lestrapált endúrót kaptam(amivel előző éven az egyik tanuló beleszállt egy villanyoszlopba), na azzal igen könnyű volt :) a pálya felén simán meg lehetett vele fordulni :D)
Hát amikor én vizsgáztam nem szívatták a motorosokat, sőt, B kategóriánál megvolt mindenkit nyúznak min 45 percet, nekünk meg volt egy 25 perces kis laza kör, végig főúton, lámpákkal azt viszonlátás :D
(és azon a napon mindenkinek ennyi volt)
Hasonló helyzetünk van, én is tavasszal kezdem az A korlátlant. Márciustól kezdődik a szezon ahogy írták is. Az, hogy milyen motorral kezdesz tanulni oktatótól függ, de azért nagyrészt szerintem robogót adnak alád ha teljesen szűz vagy, nekik sem éri meg a törés.
Én olcsón vettem nemrég egy Simsont, mind1 hogy néz ki a lényeg, hogy működjön és azzal gyakorlok, tanulom a vezetést, a váltást. Ha teheted kérj el ismerőstől vagy kutakodással tényleg lehet jó áron találni neten. Jogsi közben se árt ha van otthon egy gyakorló kismotorod, B-vel vezetheted is. Bár pont beköszöntött a rossz idő
23/L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!