Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes ezt a motort megjavítt...

Érdemes ezt a motort megjavíttatni?

Figyelt kérdés

A gond vele, hogy az előző tulaj a gyári tömítések helyett valami sziloplaszttal rakta össze, ami nem olajálló. Ennek következtében a motorból mindenhonnan dől az olaj.

Egyébként jól megy.. Egy 7 éves, 110 ezret futott dízel Astra motorról beszélünk.

Szét kéne szedni, kikaparni ezt a ragacsot és normális tömítésekkel összerakni. Én magam nem állnék neki, szervizben csináltatnám. A számla hatszámjegyű lenne.

Másik gond vele, hogy valami irdatlanul nyikorog főleg hideg motornál a hosszbordás szíj környékén. Legutóbb a márkaszervizben levették a szíjat, beszilikonozták és visszatették, mondván most már jó lesz. Semmi változás nem volt.

Valamint időnként előjön valami rejtélyes elektronikai probléma is. Az autó néha véletlenszerűen letilt és semmire nem reagál. Ha megmozgatom a biztosítéktábla környékén a kábeleket, egy ideig megint jó.

A szerviz álláspontja ez ügyben: hibakód alapján motorvezérlő elektronika csere 200000-ért!


Ugyanakkor tudnék venni egy ugyan ilyen komplett motort, ami fiatalabb és kevesebbet is futott 250 környékén + 80 a beszerelés.

És akkor a másik motor megmaradhatna alkatrésznek.


Szerintetek melyik érné meg jobban? Venni egy másik motort vagy szerelgetni a régit?


2012. dec. 1. 12:53
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha a másik motor tényleg jó ( célszerű olyantól venni akinél kiprobálhatod míg még bent van az autóban) akkor egyértelműen az, olcsóbban jössz ki eleve és marad még egy motorod donornak. Papírozásban annyira nem vagyok otthon de azt hiszem, valami olyan van hogy szerzel egy szerelőtől igazolást hogy gazdaságosabb a motorcsere mint a javítás és akkor mehet, de majd valaki okosabb kijavít hogy hogy van pontosan:)
2012. dec. 1. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 gomzoli ***** válasza:

Elnézést hogy nem a kérdésre válaszolok, de hadd kérdezzek én is!

Egy 7 éves, állítólag 110 ezret ment dieselmotort MIÉRT szedett szét az előző tulaja, mielőtt tömítések helyett kulimásszal kókányolta össze?

Az elektronikus hibáról nehéz elhinni, hogy a motorvezérlés baja lenne, ha egy egyszerű "kábelmocorgatás" után egy darabig újra jó... Inkább érintkezési problémának hangzik, valamint a szervíz 200ezres cserejavaslata igazán lehúzás-szagú. Egy autóvillamossági szerelő hamar megtalálja az okot, és annak helyét, különösen, ha éppen akkor tudná megvizsgálni kocsidat, amikor éppen nem működik.

A szíjnál hallható nyikorgás pedig valószínűleg egy egyszerű görgőcsapágy nyűge lesz... Persze tévedhetek is.

Jó kis szakszervíz az ahogy így átvernek...

Javaslom, hogy keress inkább egy megbízható maszek szerelőt, aki téged embernek és nem fejőstehénnek tekint, aki átvizsgálja a meglévő motort, és ha annak hibája valóban csakis a rossz tömítésékre korlátozódik, akkor egy újabb motor árának kis részéből kicseréli az összeset. Azt mindenképpen jó volna kideríteni, hogy tulajdonképpen miért is lett az a motor széjjelszedve? 110 ezres futásnál ez eléggé szokatlan...

2012. dec. 1. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"Szét kéne szedni, kikaparni ezt a ragacsot és normális tömítésekkel összerakni. Én magam nem állnék neki, szervizben csináltatnám. A számla hatszámjegyű lenne."


Szerintem meg egy normális szerelő ezért a max. 2 napos munkáért nem kér százezreket!

2012. dec. 1. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigieket.

Akkor én is válaszolok:


"Egy 7 éves, állítólag 110 ezret ment dieselmotort MIÉRT szedett szét az előző tulaja, mielőtt tömítések helyett kulimásszal kókányolta össze?"

Ennek nagyon egyszerű oka van. Ez már a második motor, pontosabban blokk az autóban. Az eredeti is megvan nálam. Azzal ugyanis az történt hogy az előző tulajnak elment az olajpumpája Olaszországban és így jött vele haza. Hivatalos márkaszervizből való papír van róla, hogy a blokk nem javítható.

Aztán mivel túl akart adni az autón, vett bele egy másik blokkot csak ép nem szakszerűen rakatta össze, mert gondolom minél kevesebbet akart belefektetni az autóba ha már úgyis el lesz adva. Így a szomszéd "Józsi bácsi" csinálta a garázsban.


"Az elektronikus hibáról nehéz elhinni, hogy a motorvezérlés baja lenne, ha egy egyszerű "kábelmocorgatás" után egy darabig újra jó... Inkább érintkezési problémának hangzik, valamint a szervíz 200ezres cserejavaslata igazán lehúzás-szagú.""

Igen, ezt én is tudom. Csakhogy a szerviz ragaszkodik a saját hibakeresési metódusához. Miszerint először azt cserélik, ami hibát jelez a computeren.

Nem olcsó, mert márkaszervizbe hordom az autót valami 10-12eFt-os óradíjjal dolgoznak (lehet hogy nem pontosan emlékszem, de irtó drága) és az alkatrészek is jó 30-40%-kal drágábbak mint ha én venném meg valahol.

Nincs szerelő ismerősöm, ezért ilyen sarki maszek sufni-szerelőkhöz nem merem vinni, nehogy megint összegányolják.

Egyébként kérdeztem az ECU-cserét maszek szerelőnél is. Bontott használt alkatrésszel 100000-ért csinálják.

2012. dec. 2. 06:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!