A váltóban milyen gyakran kell cserélni olajat, egyátalán kell e?
Elvileg 30-40ezrenként kéne. Gyakorlatban az új autókon már csak az ellenőrzés van a gépkönyvben is.
Általában akkor szoktunk cserélni ha kidobálja sebességeket a váltó (ennek a fő oka az olaj koszossága/elhasználtsága), vagy ha szmötyi kerül bele, illetve ha megbontjuk a váltót.
Milyen márka/típus?
A Fordoknál pl. nem szokott előírni a gyár cserét, csak ellenőrzést a gyári olajra.
Suzukban nemkell,a váltó túléli az autót.
/98-as Swift-em van/
Kicsit furcsa nekem ez a felfogás. Hogy váltóban csak akkor kell kicserélni az olajat, ha baja van, vagy már kidobálja a sebességet? Ilyen alapon a motorolajat is már csak akkor cseréled le, ha már gyenge, és füstöl a motor?
A sebességet nem azért dobálja ki, mert rossz az olaj. Valószinűleg már elkoptak benne a dolgok.
Nekem is swiftem van. Lehet hogy a váltó túlélné az autót, de én azért a gyári könyvben leírtaknak megfelelően lecseréltettem az olajat. Legközelebb 60ezer km múlva kell. Nem olyan nagy tétel. Inkább most költsek rá kb.8-10 ezret, minthogy 3-4 év múlva az elmulasztott csere miatt kínlódni kelljen a váltóval.
Nézd, szerelő vagyok, csak értek hozzá. Írok indoklást is, hogy csak kicsit legyek lepontozva.
A váltóolaj a motorolajjal összehasonlítva sokkal kisebb terhelést kap, nem kerül bele üzemanyag, egyéb szennyező égéstermékek, nem kell több száz fokra melegednie minden reggel 5perc alatt. Egy zárt rendszerben teszi a dolgát, sokkal kisebb mértékben használódik el mint egy motorolaj, nem jó összehasonlítási alap.
Amit mondtam azt pedig gyakorlatból mondtam, nem sokkal elhasználtabb egy 150ezret futott váltóban lévő gyári olaj, mint egy 50ezret futottban.
Plusz a modern olajok az adalékolás miatt sokkal többet bírnak mint 20évvel ezelőtt, anno 3ezer km volt a motorolaj csereperiódusa, páran még emlékeznek rá. Tehát nem kötelező cserélni, ártani nem árt persze /feltéve hogy normális minőségű olaj kerül bele/, de nem létfontosságú.
Persze ez kézi váltó esetén működik így, az automaták sokkal nagyobb igénybevételt kapnak.
A sebességet pedig az esetek 90%-ában az alacsony olajszint, vagy az elhasznált olaj miatt dobálja ki a váltó, nem a levegőbe beszélek. Első körben ezt szoktuk nézni ha ilyen probléma van, és általában bejön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!