Romet kadet M780 váltó? ( többi lent )
Az a baj, hogy ezt látni kellene.
Mert több hibából is eredhet ez a jelenség, ill. több hiba együtteséből.
Nekem volt, hogy a továbbító kar tengelycsavarja lazult, és esett ki, és ezért nem vette a sebességeket. Volt egy másik rometem, aminél a továbbító rudazatban a csukló esett szét, azt csavarral pótoltam. Mindenesetre valahogy azt kellene elérni, hogy a blokkba menő léptetőszerkezet tengelyét jobban benyomja. Még az is lehet, hogy egy csavar lazulás okozza az egészet. Az a panel, amin a váltótengely is van, nincs lelazulva?
Sajnálom, hogy nem tudok jobban segíteni.
Legutóbbi használatnál nem is lett tólerőltetve a váltó?
Mert ha minden csatlakozás, csavar, stb. a helyén van, ill. nincs semmi elhajolva, akkor csak a léptetővilla hibájára tudok gondolni.
Egyébként tényleg szép motor. Annak idején nem volt nagy szám, sokszor fel tudtam volna gyújtani, amikor minden út után bütykölni kellett. De mostanában, így 15 év rometmentes idő után megint elgondolkodtam, hogy be kellene szereznem egyet. De már nagyon megy fel az áruk, hiszen lassan megbecsült veterán korba lépnek ezek a gépek. Pár éve még 5 ezerért is lehetett volna szerezni, mostanában 20-tól indulnak :-(
Már biztos jobban szeretném. Igaz, nem is hajtanám úgy, mint ifjú titán koromban. A sok huzatás mellett nem is volt csoda az örökös szerelgetés.
Viszont nem egy bonyolult szerkezet, nem drága az alkatrész, könnyű szerelni, beállításokra nem olyan érzékeny, mint pl. egy babetta. (Most egy mostoha sorsú babettát újítottam fel. Jó motor az is, de iszonyatosan kényes a beállításokra).
Most az jutott eszembe , hogy mi van ha picit beljebb hajtom a váltó részét? Egyébként ha érdekel le fényképeztem a motort hátha meg nézed :) : [link]
A csomagtartónál picit rozsdás , de egyébként nagyon szép .
Meg egy picit le kellene majd takarítani :)
Klassz gép. Az az érdekes, hogy ez egy későbbi szériából lehet a festése és a matricázása alapján. Viszont a hátsó teleszkóp a korábbi szériákra jellemző, krómozott rugós.
Nekem az első rometem egy sötét narancs szinű, nagy matricás, tehát korábbi szériás volt, ugyanilyen h. teleszkóppal. Szerintem sokat dob a motoron ez a fajta hátsó rugó. A későbbi, tokozott teleszkóp már nem volt túl szép. És elég jó puha is, nem ráz úgy, mint pl. egy kemény simson teleszkóp. A simson mindig szétrázta a vesémet! Igaz, annak az első teleszkópjai sokkal jobbak.
Látom, a fekete műanyag burkolat is megvan még rajta, elég jó állapotban. Sok eladó gépről már az is hiányzik. Hiába, a sok szerelgetés során sokan vissza sem szerelik, "pár nap múlva úgyis le kell szedni" alapon. Vagy eltört egy óvatlan pillanatban...
Még a krómozások is szép állapotban vannak. Igaz, ez szerintem eleve egy erőssége a motornak. Ha nem kint tárolja az ember, hanem fedett helyen, és néha le van ápolva,polírpasztázva, akkor nemigen kezdi meg a rozsda.
És a váza is elég erős. A babettán vagyok elképedve, hogy mennyire hitvány, vékony lemezből hajtogatták. A rometnél soha nem kellett attól tartani, hogy valahol megfárad, elhajlik, stb. A babettánál viszont óvakodni kell attól is, hogy úgy ráüljön az ember, hogy középtámaszra van téve! Azonnal deformálódik a váz :-(
Vigyázz rá, egyre nagyobb lesz az értéke, egyre ritkább dolog a romet.
Lehet hogy tavasszal én is beújítok :-)
Ami a váltót illeti, próbáld meg a továbbító rudazatot úgy hajlítani, hogy a 2-es fokozatba betegye a léptetőrudat. Csak nehogy tönkremenjen, eltörjön.
Ha nem jó, marad a teljes szétszedés. Nem olyan nagy meló, ennek ellenére az álláspontom az, hogy hacsak nem muszáj, ne bontsa meg a motort az ember. A bontással együtt pár új alkatrészt is be kell szerezni, (tömítések, szimeringek, ha már ott vagy, csapágyak) illetve utána már nem lesz olyan....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!