Miért nem gyártják az autókat gumiból? Az ütközések biztonságosak lennének.
A fémnek éppen az a szerepe, hogy elnyelje az ütközéskor keletkező erőket, ergo nem hat akkora erő az utasokra.
Gumi nem hiszem hogy elnyelné, mivel elég kemény gumit kellene ahoz használni, hogy elég masszív legyen a gép ahoz hogy több száz kilót egybe tartson. És még a puha gumi sem biztos hogy úgy viselkedne ütközésnél, hogy nem adja át a mozgási energiát az utasoknak.
Veszélyesebb is lenne mint fémből. Gyorsításnál illetve kicsit rosszabb minőségű úton annyira tekeredne az egész hogy irányíthatatlan lenne.
Az első gyorsításnál elpattanna az összes ablak. Régebbi fém autóknál is megtalálható pár (pl.: Alfa) aminek magától elpattant a szélvédője mert annyira tekeredett a karosszéria.
Gumiból közel sem lehetne olyan jó gyűrődési zónákat kialakítani mint fémből. Ennek az egésznek annyi a lényege hogy ütközéskor az utasok mozgási sebességét le kell csökkenteni 60km/h alá a teljes megállásig. Ha ezt nem tudják elérni akkor a belső szerveid leszakadnak a helyéről. Ezért van a mai autóknál az hogy egy kisebb ütközésnél is szanaszét törik az autó, ugyanis ez nyeli el a becsapódás energiáját.
A sokak által istenített régi Volvonál is ez a probléma, illetve ha megnézed a Smartokat, azok is alig törnek. Egy kamionról gyakorlatilag lepattannak. Viszont a benne ülők meghalnak. Azért mert a teljes megállásig a benne lévő emberek mozgási sebessége gyorsabb mint 60 km/h.
Akkor ott van még a tartóssága. Ha megnézed, nincs olyan gumi a világon ami hosszútávon bírná a dolgokat. Egyszerűen kiszárad, keményszik, kirepedezik. Az autógumikat sem poénból kell 4-5 évente lecserélni, hiába nem koptak még el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!