Most akkor a gázt vagy a kuplungot kell nyomni indításkor?
Karburátoros autók esetén indítás előtt a gázpedált kell párszor padlóig nyomni. Ekkor a gyorsítószivattyú minden egyes padlózáskor benyom valamennyi üzemanyagot a torokba, ezzel dúsítva a keveréket. De ezt nem kell túlzásba vinni, mert ha túlszívatod, akkor sem indul. Sőt, vannak típusok, ahol nincs is szükség ilyen vajákolásra, mert annyira hatékony a szívató.
Viszont karburátoros és befecskendezős autó esetén is célszerű indítózáskor kinyomni a kuplungot. Ekkor ugyanis az önindítónak nem kell megforgatnia a váltót, nem kell legyűrnie a csapágyak súrlódását és nem kell "feltörnie" a télen jól megdermedő olajat. Így pedig könnyebben indítja be a motort. Igaz, a kinyomott kuplung sem teljesen súrlódásmentes, de kisebb a súrlódása, mint az üresben forgó váltónak.
Modernebb autóknál (főleg injektorosoknál) indításnál nem kell gázt nyomni. Amikor ráadod a gyújtást legyél nagyon csendben és akkor a hátsó ülés alól kell hallanod egy halk zúgást vagy sípolást. Na ilyenkor működik az üzemanyag-szivattyú. Ezt érdemes megvárni, aztán ha elhallgat akkor indítani. Méghozzá kuplung és fék kombóval érdemes.
Kuplung előnyét már előttem írták. A fék pedig azért kell hogy nehogy elguruljon az autó(kézifékben nem feltétlen kell bírni)
Így szépen pöfögnie kell. Ha lefullad akkor ott valami gond van és lehet jobb ha megnézeted szerelővel.
Gázt meg csak akkor kell piszkálni ha már megy a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!