Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most akkor a gázt vagy a...

Most akkor a gázt vagy a kuplungot kell nyomni indításkor?

Figyelt kérdés
mert már hallottam mindkettőt,vki aztmondja a gázt vki a kuplungot nyomjam indítózáskor,de melyiket miért?

2012. nov. 22. 17:00
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Karburátoros autók esetén indítás előtt a gázpedált kell párszor padlóig nyomni. Ekkor a gyorsítószivattyú minden egyes padlózáskor benyom valamennyi üzemanyagot a torokba, ezzel dúsítva a keveréket. De ezt nem kell túlzásba vinni, mert ha túlszívatod, akkor sem indul. Sőt, vannak típusok, ahol nincs is szükség ilyen vajákolásra, mert annyira hatékony a szívató.

Viszont karburátoros és befecskendezős autó esetén is célszerű indítózáskor kinyomni a kuplungot. Ekkor ugyanis az önindítónak nem kell megforgatnia a váltót, nem kell legyűrnie a csapágyak súrlódását és nem kell "feltörnie" a télen jól megdermedő olajat. Így pedig könnyebben indítja be a motort. Igaz, a kinyomott kuplung sem teljesen súrlódásmentes, de kisebb a súrlódása, mint az üresben forgó váltónak.

2012. nov. 22. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
huh hát ez eléggé kielégítő válasz volt köszönöm! 98as Peugeot 106osom van egyébként.. és mindig napi első indításnál beindul majd pár mp,és leáll.. másodjára már minden okés. mondták,h nyomjak neki gázt párszor,utána,h nyomjam a kuplungot közben.. de most akkor mindig így kellene indulni mindenkinek,h 2*3* benyomja a gázt aztán benyomott kuplungal indítózik? -így lenne a helyes? (mert kíváncsi lennék hány ember csinálja így..)
2012. nov. 22. 17:35
 3/5 anonim ***** válasza:

Modernebb autóknál (főleg injektorosoknál) indításnál nem kell gázt nyomni. Amikor ráadod a gyújtást legyél nagyon csendben és akkor a hátsó ülés alól kell hallanod egy halk zúgást vagy sípolást. Na ilyenkor működik az üzemanyag-szivattyú. Ezt érdemes megvárni, aztán ha elhallgat akkor indítani. Méghozzá kuplung és fék kombóval érdemes.

Kuplung előnyét már előttem írták. A fék pedig azért kell hogy nehogy elguruljon az autó(kézifékben nem feltétlen kell bírni)

Így szépen pöfögnie kell. Ha lefullad akkor ott valami gond van és lehet jobb ha megnézeted szerelővel.


Gázt meg csak akkor kell piszkálni ha már megy a motor.

2012. nov. 22. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nagy hidegben nekem a megane is lefullad első indítás után néha. Olyan -13°C-tól. Bár mostt még nincs olyan hideg hogy ezt kéne produkálnia a kocsidnak. Ha beindult, akkor apró gázfröccsökkel tartsd életben. Nem kell forgatni, csak finoman. Indításnál nem kell gázt nyomni, viszont a kuplungot érdemes benyomva tartnai. Ezzel segíted az önindítót, ugyanis nem kell szerencsétlennek még a váltó fogaskerekeit is forgatni.
2012. nov. 22. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! tuti nem a hideg miatt csinálja,mert nyáron is csinálta,és igen azt szoktam,h pici gázt adok neki.. :S De vajon ezt mitől csinálhatja.. :/
2012. nov. 22. 20:04

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!