Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sport kipufogó? Lent

Sport kipufogó? Lent

Figyelt kérdés

Sziasztok!

kérdésem az lenne, hogy a sportkipufogótól erősebb lesz-e az autó?pl egy 1.6 105 LE autónál egy remus kipufogó?vagy csak legenda?fékpadi mérést valaki tud esetleg mutatni?nem arra vagyok kíváncsi természetesen hogy lesz belőle 200 LE stb stb csupán hogy esetleg 107-108 LE lesz-e belőle,bizonyítottan.remélem érthető amit itt most leírtam.

köszönöm


2012. nov. 13. 15:04
 1/3 anonim ***** válasza:

Önmagában a sportkipufogótól pár lóerővel lesz erősebb az autó: az okosok azt mondják, ha semmi mástt nem változtatsz meg és betartod a zaj- és károsanyag-kibocsátási szabványokat (tehát megmarad a katalizátor és kerül hangtompító is a rendszerbe), legfeljebb 10%-ot lehet nyerni azon, hogy kisebb áramlási ellenállású kipufogón kell áttolnia az égéstermékeket a motornak.

A sportkipufogó igazán akkor hasznos, ha egy jelentősen kihegyezett, nagy szelepösszenyitású motorhoz megfelelően hangolt, hengerenkénti leömlővel kezdődő kipufogórendszert építenek. Ilyenkor a kipufogó teszi tökéletessé a képet, segít a hengerek töltésének javításában, lehetővé tesz a nagy összenyitású vezérműtengelyek alkalmazását.

(fékpadi diagramom meg nincs)

2012. nov. 13. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
tehát ha csak simán rátesznek egy remus sportdobot attól nem lesz erősebb?hangolni is kell?10% ot sokallom nagyon,hogy egy kipufogótól 115 LE legyen belőle.
2012. nov. 13. 15:26
 3/3 anonim ***** válasza:

Ha csak egy sportdobot tesznek az autóra, attól nem sok minden változik. A kipufogógáz ugyanazon a leömlőn indul el, ami vagy egyenlő csőhosszúságú, vagy nem. Ha nem, akkor visszaáramlás lép fel, romlik a hatásfok. Utána ott van a katalizátor, az sem változik, ugyanakkora áramlási ellenálláson kell átnyomni a kipufogógázt. Esetleg még a középdob is marad, ott is préselni kell a gázokat. A hátsó dob már lehet, hogy kisebb ellenállású, de sokat nem jelent, mert nem az a legszűkebb keresztmetszet a kipufogóban. Az, hogy a dob történetesen Remus, nem sokat változtat a helyzeten: valószínűleg nem fog két hét után rozsdálni, de a teljesítménynövekedés szempontjából kb. semmit sem jelent.

Éppen ezért a sportdobok hangolhatósága is csak a dob hangjára vonatkozik. Be lehet állítani, mennyire legyen hangos, aztán annyi. A motor igényeihez illeszkedő kipufogó másképp készül: ha erről van szó, akkor az a minimum, hogy az autó alatti teljes csőrendszert lecserélik, de az sokkal jobb megoldás, ha a leömlőtől kezdve teljesen új kipufogórendszert gyártanak. Ezzel olyan áramlási jellemzőket lehet elérni, amelyek egészen biztosan jók a motornak. Viszont egy ilyen kipufogó meg lehet, hogy "túl jó" lesz: kipufogóoldalon megfelelő lenne a gázáramlás, de a szívóoldalon ott terpeszkedik az idétlen formájú szívócsonk az egyetlen nagy fojtószeleppel. Úgyhogy a sportkipufogó általában nem önmagában jelent univerzális varázsszert, hanem egy nagyobb motorátépítés részeként tervezik és építik meg a motor paramétereinek megfelelően.

A 115 lóerő egyetlen dobcserétől biztosan nem lesz meg. De még az sem kizárt, hogy hiába teszel fel teljesen új kipufogót, akkor sem fog ekkora mértékben növekedni a teljesítmény. A kipufogót ugyanis sok mindenre lehet optimalizálni, például lehet olyat is készíteni, amivel a csúcsteljesítmény nem nő, de mondjuk középtájon jóval nyomatékosabbá teszi a motort.

2012. nov. 13. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!