Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az autóm kipufogó végének...

Ha az autóm kipufogó végének az átmérője nagy, akkor miért nincs jó hangja? Vagy van valami folytás benne amit kikell venni és akkor úgy jobb lesz?

Figyelt kérdés
2012. nov. 6. 19:05
 1/5 anonim ***** válasza:

tökmindegy milyen ágyú csonkot teszel a végére, ha a dob gyári. Vagy vegyél sport dobot, vagy vágd fel a gyárit és belezd ki. majd hegeszd vissza a külsejét, és máris hangosabb.

Vagy kiveszed teljesen az első dobot, és már akkoris hangosabb.

Vagy kiveszed a katalizátort az első dobot és olyan hangja lesz, hogy kilóméterekről hallanak majd.

2012. nov. 6. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Azért, mert a kipufogótervezés nem annyiból áll, hogy "tegyél rá jaó nagy csövet meg szeggyed ki belülle a folytást, azt' jaó brutál hangja lesz". Bár mondjuk egyesek ezt szentül hiszik, csak sajnos nincs igazuk.

Ha csak a kipufogóvég nagy, akkor ne várj olyan hangot, mint "az imprézának a nídforszpídbe", mert annak semmi köze a kipufogócső átmérőjéhez. Ahhoz, hogy jól szóljon az autó, nagy átmérőjű cső kell (de nem túl nagy, tehát a 120-as kályhacső nem jó megoldás), egy vagy legfeljebb két dobbal. És lehetőleg abszorpciós, avagy "tömött" vagy "üres" dobok kellenek, mert a hagyományos lamellás dobokkal nem lehet a "sztrítrészerek" által olyannyira kedvelt hörgő-brummogó hangot elérni.

2012. nov. 6. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Plusz az sem árt ha nem egy 1.0-s háromhengeres blokk van a másik végén, annak sosem lesz igazán jó hangja.


/Laczos, te nem a nyírség környékén laksz véletlenül? :D/

2012. nov. 6. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
de sportdob van rajta!
2012. nov. 6. 20:37
 5/5 anonim ***** válasza:

A sportdob önmagában nem csodaszer. Ha előtte a gyári kipufogó húzódik végig, akkor eléggé nehéz dolga van. Ha ugyanis benne maradt a gyári középdob, ami mondjuk éppen reflexiós, akkor az szépen elnyeli a mély hangokat, a sportdob meg hiába brummogna, ha hozzá már csak a magasak jutnak el. A gyári katalizátor is csökkent valamicskét a hangon, de mint tudjuk, nem ez a fő feladata. No meg az is lehet, hogy sikerült valami gagyi sportdobot beszerezned, ami még véletlenül sem abszorpciós dob, hanem egy egyszerű "kiherélt" reflexiós, jó nagy véggel, feketére festve vagy épp szép, fényes bevonattal. Ilyet is látott már a világ.

Ha biztosra szeretnél menni, teljes kipufogórendszert kell építtetni az autóra. Ennek aztán úgy lehet belőni a hangját, ahogy csak szeretnéd - no meg ahogy a szabályok engedik. Azt viszont nem javaslom, hogy az itthon elterjedt "kivágom a középdobot, azt' kitoszom a katalizátort egy betonacéllal" módszerrel állítsd be az autó "jó" hangját, mert egyrészt azzal lehet, hogy túl hangos lesz, másrészt pedig a környezetvédelmi felülvizsgálaton (avagy "zöldkártyamérésen", de most már nincs zöldkártya) hasalhat el az autó.

2012. nov. 7. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!