Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A benzines autókba miért nem...

A benzines autókba miért nem szoktak turbót tenni?

Figyelt kérdés

A dízelesek szinte mindegyikében van már. Passat, Audi, BMW, Skoda...

túlságosan terheli? vagy miért?


2012. nov. 12. 21:33
 1/10 anonim ***** válasza:
jóval többet fogyaszt,meg minek?
2012. nov. 12. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Bence_ ***** válasza:

Most már a benzinesek nagy része is turbós.

Dieselben nem volt elég teljesítmény ezért lettek turbósak.

Méret csökkenés miatt a benzinesnek is erősödni kellett ezért most már azok is turbósak.

2012. nov. 12. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Szoktak a benzinesekbe is, szinte ugyanannyira elterjedt.


Egyébként azért mert a benzines motornál sokkal könnyebb optimalizálni a teljesítmény feltöltés nélkül is, a szélesebb fordulatszám-tartomány miatt.


Dízeles blokknál egy szűk fordulatszámtartományban, tipikusan 1500 és 4500-as fordulat között lehet operálni, eközött kell minél több levegőt és üzemanyagot belepréselni, ezért elterjedtebb.


Benzines blokknál nincs ilyen, vígan elpörög 6500-ig az összes, de nem ritka a 8000-8500-as szabályzási fordulatszám sem. Sokkal jobban lehet hangolni a teljesítményt, magasabb fordulaton több levegőt szív be a lefele mozgó dugattyú, ezért nem létszükséglet a turbó.


Plusz más a két üzemanyag égési karakterisztikája is, a sűrítési viszonyok, stb, nem sorolom.

2012. nov. 12. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

"Méret csökkenés miatt a benzinesnek is erősödni kellett ezért most már azok is turbósak."

például? már ami nem top kategória.

2012. nov. 12. 21:52
 5/10 anonim ***** válasza:
Például a Fiat 500-as TwinAir motorja, KETTŐ hengerből és 875 köbcentiből hoznak ki 105 lóerőt és 145 NM-es nyomatékot.
2012. nov. 12. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

mondjuk az új BMW-ben is 3 henger mellé jön turbó, meg akár 200 ló. meg fronthajtás.

[link]

2012. nov. 12. 22:08
 7/10 anonim ***** válasza:

AZ már nem BMW, pont a lényege nincs meg.


Bár ha azt vesszük meglesz a célközönsége, de akkor is.

2012. nov. 12. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Bence_ ***** válasza:

pl az új 28i (328,528)

2l benzin turbó

2012. nov. 12. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Szerintem elterjedt a benzines turbós autó is, csak mivel nem szükséges egy benzines autóba a turbó így árulják őket anélkül is. A legtöbb dízel autóba ha nem lenne turbó akkor előzni se nagyon lehetne velük olyan lomha jószágok lennének, ezért gyakorlatilag elvárás, hogy legyen bennük. Míg egy jobb benzinmotorossal akár kisebb köbcentivel is normálisan kivitelezhető egy előzés.

De amúgy több ismerősöm is van akinek valamilyen turbós benzines autója van.

2012. nov. 13. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az összes 1-2 éves VW motor szinte kizárólag turbóval van szerelve, mert felébredtek, hogy oda kéne figyelni a fogyasztásra is egyre jobban, ha nem akarnak hülyét csinálni magukból, mert a harmatgyenke 10 körül zabáló őskövületeken csak röhögni lehet 10 éve. Ezért lettek 1,4-es turbós benzinesek, az más kérdés hogy mennyire lesznek tartósak, mert addig nem futnak el mint a régi szívó 1.8-asok az biztos.

A dízel turbó nélkül meg egy használhatatlan korom okádó tetüláda, láttál már IFA-t vagy 30 éves merciket, vagy SDi VW-t, na azok a szívó dízelek, egy büntetés, de legalább iszonyat tartós mind.

2012. nov. 13. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!