Benzines autóba lehet turbót rakni?
Ha igen,akkor hogyan? És kb mennyibe kerül?
És milyen autókba érdemes rakni?Lóerőtöl függ?
Szinte bármilyen blokkot lehet turbósítani, de nem úgy megy hogy rárakod oszt' jaóvan.
Első körben át kell alakítani a leömlőket és a kipufogórendszer többi részét is, helyet csinálni a turbinának és a feltöltőnek is,megoldani az olajozást, átalakítani a szívócsonkot, és átprogramozni a motorvezérlést, ez olyan 0.5 bar-ig elég.
Ez még nem okoz túlzott teljesítménynövekedést, ugyanis nem nyúltál bele a blokkba, a sűrítési viszonyok maradtak a gyáriak.
Ha komoly töltőnyomást akarsz elérni akkor módosítani kel la hengerfej csatornáit, kicserélni a dugattyúkat, erősített hajtókarokat és csapágyakat kell alkalmazni. Plusz nem árt a turbóra egy intercooler sem, hogy több levegőt kapjon, illetve ilyenkor az ECU átprogramozása már nem elég, cserélődnek az injektorfejek is, mer ta gyári kevés.
Az első verzió 2-300E, a második már millió környéki, vagy magasabb összeg autótól függően.
Pluszban mivel nem gyári rendszerről van szó, hanem egyedi kivitelről rengeteg buktató és hibalehetőség van, nagy valószínűséggel nem lesz üzembiztos, vagy csak sok kísérletezés után.
És jön a másik feketeleves, ha ezt te közúton is használni akarod akkor le kell papíroztatnod. Ahhoz pedig szükséged lesz egy rakat papírra (tervek, engedélyezés, műbizonylatok), és még kb 250-300E JMF-re.
Dióhéjban összegezve nem éri meg ilyennel foglalkozni, pályára úgyis mindegy milyen blokk van benne, olcsóbb megvenni egy erősebbet és kompletten cserélni. Közútra pedig egyszerűbb fogni azt az összeget amit ráköltenél, eladni a gépet, és venni egy erősebbet.
A lényeget előttem leírták. Átalakítani lehet, de Qrva sokba kerül.
Célszerűbb olyat venni alapnak,amit turbós vagy gyártottak turbós motorral. Itt azért már jóval kisebbek a költségek és talán a papírmunka is egyszerűbb.
Nagyon szépen köszönöm.!
ÉS egy alapból turbós autóba lehet rakni még egy turbót?
Lehet. Legjobb a csomagtartóba, jól körbebélelve szivaccsal, hogy menet közben ne zörögjön. De a kesztyűtartóban is jó, mert akkor az utas menet közben meg tudja nézni.
Egyébként meg egy egyszerű turbós autóba is bele lehet faragni még egy feltöltőt, de ennek a költségei sem sokkal alacsonyabbak, mint amikkel a szívómotor "turbósításakor" számolnod kell. Van azért ott is átalakítás bőven. Arról nem is beszélve, hogy bizonyos esetekben nem sok értelme van: a modern, downsizing jegyében született kis, feltöltött benzinmotorok (VW 1.2 TSI, Ford 1.0 EcoBoost) már elég sok érdekes megoldással rendelkeznek (pl. hengerfej öntvényébe integrált leömlők), amik mellett elég nehéz egy második turbófeltöltőt beleerőlködni a rendszerbe. Bár az ilyen motoroknál jellemzően nincs is rá szükség: a két feltöltő inkább a nagyobb hengerűrtartalmú, két hengersoros (V vagy bokszer) erőforrások esetén hasznos. Ezek nagy része pedig már vagy tíz éve (esetleg régebben) két feltöltővel készül, épp azért, hogy ne kínozza a sofőrt rémes méretű turbólyuk (lásd: Porsche 911/930 és 964 turbo).
Még egyet nem szokás, nagyobbat viszont igen, viszonylag kevés munka és költség.
A nagyobb turbó magasabb töltőnyomást biztosít, szélesebb fordulatszámtartományban, és kisebb helyen elfér mint egy biturbó-rendszer, egy alapból zsúfolt motortérben nem nagyon fér el még gy turbó, és a vezérléshez szükséges rendszerek.
/A biturbó-elv alapja hogy van egy kisebb és egy nagyobb feltöltő, a kisebb gyorsabban felpörög, ez végzi a feltöltést alacsony fordulaton, de nem tudja biztosítani a csúcsteljesítményhez szükséges nyomást, csak a gázreakciót gyorsítja, és az előtöltést végzi el. Egy adott fordulatszámon a kisebb turbó szerepét átveszi a nagy, ami addigra már elérte a hatékony fordulatszámát. Sokkal optimálisabb megoldás min egy turbó használata, de elég nagy helyigénye van./
Viszont a nagyobb turbónak megvannak a hátrányai, ugyanis minél nagyobb annál több kipufogógáz kell a felpörgéséhez, tehát lassabban épül fel a turbónyomás. De ezt ki lehet küszöbölni a leömlők és a gázáramlás optimalizálásával, vagy változógeometriájú turbó használatával.
Ebben az esetben viszont nem jelent gondot a papírmunka, ugyanis a turbó típusa nem szerepel a forgalmiban, simán átmegy a műszakin,és ha jól van kalibrálva a környezetvédelmi felülvizsgáláson is.
Sokféle megoldás van, és jelentős kavarás az elnevezésekkel kapcsolatban.
Lényegében ahol két, egyforma turbó van, (külön, vagy közös intercoolerrel) az nem biturbo, hanem twinturbo feltöltés, ahol két különböző feltöltő van az biturbo megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!