Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet úgy autót tuningolni,...

Haaat kérdése:

Lehet úgy autót tuningolni, hogy a fogyasztása csökkenjen és a teljes0tménye magasabb legyen?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Lehet-e autót tuningolni úgy, hogy kevesebbet egyen mint a gyári beállítás, és erősebb legyen?


Konkrétan ez igaz lehet egy Suzuki Swiftre is? :)


Vagy marha gyorsan ébredjek fel és ne igyak annyit? :D



2012. nov. 3. 23:32
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Több teljesítményhez több üzemanyag kell.


Ahhoz hogy a lovak jobban iparkodjanak több kaja kell.


Ha azt akarod hogy növekedjen a teljesítmény akkor az bizonyos fogyasztás növekedéssel fog járni.


Lehet csökkenteni a fogyasztást de a teljesítmény rovására.



Vagy ez vagy az.A kettő nem megy egyszerre.

2012. nov. 3. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Oké. A fogyasztást hogy lehet csökkenteni?
2012. nov. 4. 00:25
 3/11 anonim ***** válasza:

A tömeggyártás arról szól, hogy keresni kell egy kompromisszumot, ami:


-elfogadhatóan megy

-elfogadhatóan fogyaszt

-hajlandó kifizetni a vásárló


A tuning meg lényegében az, hogy a saját igényeidhez igazítod a járművet. Ahhoz hogy azonos fogyasztás mellett növekedjen a teljesítmény tökéletesíteni kell a szerkezetet - már ha van hova, illetve kérdés az, hogy anyagilag érdemes-e. Lehet azt is csinálni amit Te írsz (csökkenő fogyasztás és emelkedő teljesítmény, de ahhoz az kellene, hogy a gyári mérnökök valami vacakot adjanak ki a kezükből. Az igaz, hogy nem egy prémiumautó a Swift, de a motorja egész jól sikerült - legalábbis én ezt hallottam róla, aki naponta ezzel foglalkozik biztosan pontosabbat tudna - így nem biztos hogy célravezető mondjuk átmunkálni a hengerfejet vagy megbabrálni a befecskendezést. Egy Zsigulinál vagy egy 50 éves kétütemű motornál az elmúlt pár évtized fejlesztéseit és egyéb trükköket be lehet vetni, úgy hogy mindkettő megtörténjen.


De keress Swiftek tuningolásával és javításával foglalkozókat, amennyi Swift rohangál az utakon biztosan van direkt ilyen fórum.


Meg lehet úgy is, ahogy egy nyugdíjas ismerősöm (volt teherautósofőr és aktív motoros) csináltatta: a Matizának (ugye a másik roppant jónevű és jó hírű izomautó) az elektronikus vezérléseit átprogramozták egy villamosságis ismerősével, az autó most max 110-et megy, viszont megáll 3,8-4 literben állítólag 100 km-re.

2012. nov. 4. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Én is erre gondoltam, hogy a sűr0tést, vagy üzemanyag mennyiséget vagy valamit csak át lehet rajta alakítani, és 40-50 000ret vagy többet is áldoznék rá.


Mert automata az autóm, igen rövid távokat megyek vele, de naponta többször.


Tehát lehül a motor, felmelegszik...és 0gy bizony 12 litert eszik városban.


Az se érdekelne ha 30%al kevesebb ló lenne benne, ha cserébe ennyivel kevesebbet enne, mert alapvetően igen megbízható jó kis autó.


És bagóért van hozzá minden alkatrész. :)

2012. nov. 4. 01:17
 5/11 anonim ***** válasza:

A csiptunningerek állítják, hogy lehet.

A gyakorlatban nem lehet.


3 dolgot lehet:


- kevesebbet fogyaszt de gyengébb lesz

- többet fogyaszt de gyorsabb lesz

- Kevesebbet fogyaszt, de ugyan úgy fog menni. Cserébe viszont olyan pontos beállítást igényel, hogyha más fajta üzemanyagot tankolsz vagy 20 fokról 0 fokra esik a hőmérséklet akkor utána kell majd állítani vagy cseszheted az egészet.

2012. nov. 4. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 smitwesson ***** válasza:
Ha rövid távokat mész és nincs ideje felmelegedni a motornak. akkor javaslok egy kartonlapot a hűtő elé. Hamarabb felmelegszik mert valamelyest megszünteted a menetszelet. ha jön a tavasz majd kiveszed a papírt.
2012. nov. 4. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Ravasz megoldás. :) a kartonlaptól nem lesz baja, ha 6 km-t megyek vele alkalmanként ?
2012. nov. 4. 12:30
 8/11 anonim ***** válasza:

Semmi baja nem lesz tőle, hűtésed ugyan úgy van (sőt, valószínűleg ilyen rövid távon be sem kapcsol majd a hűtésed).

Azt küszöbölöd ki vele, hogy a menet szél passzív hűtése megakadályozza a motor üzemi hőm. felmelegedését.

2012. nov. 4. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Nem feltétlen értek egyet az előttem szólókkal... Több lóerő, nagyobb nyomaték könnyebben mozgat x súlyt. És ez főleg a kisautóknál kimutatható, és érezhető... Mert az 530-as bömbi fogyasztás szempontjából mindegy, hogy 250 vagy 270 le. Létezik már ilyen, hogy motor optimalizálás, nézz utána google-ben, de én előbb kipróbálnám a prémium benzin tankolását. Pl nekem a shell v-power 95 majdnem egy litert hozott a simához képest, és annyival meg nem drágább, mint amennyivel jobban fogyaszt (és jobban is megy) ráadásul akciók is vannak.
2012. nov. 4. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Na ez se egy rossz ötlet...sima Shell-t szoktam bele tankolni.


Nade akkor meg már az adalékolt benzineknél tartunk.

Nem érdemesebb akkor külön adalékot vásárolni a benzinbe?

2012. nov. 4. 22:40
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!