Lehet úgy autót tuningolni, hogy a fogyasztása csökkenjen és a teljes0tménye magasabb legyen?
Sziasztok!
Lehet-e autót tuningolni úgy, hogy kevesebbet egyen mint a gyári beállítás, és erősebb legyen?
Konkrétan ez igaz lehet egy Suzuki Swiftre is? :)
Vagy marha gyorsan ébredjek fel és ne igyak annyit? :D
Több teljesítményhez több üzemanyag kell.
Ahhoz hogy a lovak jobban iparkodjanak több kaja kell.
Ha azt akarod hogy növekedjen a teljesítmény akkor az bizonyos fogyasztás növekedéssel fog járni.
Lehet csökkenteni a fogyasztást de a teljesítmény rovására.
Vagy ez vagy az.A kettő nem megy egyszerre.
A tömeggyártás arról szól, hogy keresni kell egy kompromisszumot, ami:
-elfogadhatóan megy
-elfogadhatóan fogyaszt
-hajlandó kifizetni a vásárló
A tuning meg lényegében az, hogy a saját igényeidhez igazítod a járművet. Ahhoz hogy azonos fogyasztás mellett növekedjen a teljesítmény tökéletesíteni kell a szerkezetet - már ha van hova, illetve kérdés az, hogy anyagilag érdemes-e. Lehet azt is csinálni amit Te írsz (csökkenő fogyasztás és emelkedő teljesítmény, de ahhoz az kellene, hogy a gyári mérnökök valami vacakot adjanak ki a kezükből. Az igaz, hogy nem egy prémiumautó a Swift, de a motorja egész jól sikerült - legalábbis én ezt hallottam róla, aki naponta ezzel foglalkozik biztosan pontosabbat tudna - így nem biztos hogy célravezető mondjuk átmunkálni a hengerfejet vagy megbabrálni a befecskendezést. Egy Zsigulinál vagy egy 50 éves kétütemű motornál az elmúlt pár évtized fejlesztéseit és egyéb trükköket be lehet vetni, úgy hogy mindkettő megtörténjen.
De keress Swiftek tuningolásával és javításával foglalkozókat, amennyi Swift rohangál az utakon biztosan van direkt ilyen fórum.
Meg lehet úgy is, ahogy egy nyugdíjas ismerősöm (volt teherautósofőr és aktív motoros) csináltatta: a Matizának (ugye a másik roppant jónevű és jó hírű izomautó) az elektronikus vezérléseit átprogramozták egy villamosságis ismerősével, az autó most max 110-et megy, viszont megáll 3,8-4 literben állítólag 100 km-re.
Én is erre gondoltam, hogy a sűr0tést, vagy üzemanyag mennyiséget vagy valamit csak át lehet rajta alakítani, és 40-50 000ret vagy többet is áldoznék rá.
Mert automata az autóm, igen rövid távokat megyek vele, de naponta többször.
Tehát lehül a motor, felmelegszik...és 0gy bizony 12 litert eszik városban.
Az se érdekelne ha 30%al kevesebb ló lenne benne, ha cserébe ennyivel kevesebbet enne, mert alapvetően igen megbízható jó kis autó.
És bagóért van hozzá minden alkatrész. :)
A csiptunningerek állítják, hogy lehet.
A gyakorlatban nem lehet.
3 dolgot lehet:
- kevesebbet fogyaszt de gyengébb lesz
- többet fogyaszt de gyorsabb lesz
- Kevesebbet fogyaszt, de ugyan úgy fog menni. Cserébe viszont olyan pontos beállítást igényel, hogyha más fajta üzemanyagot tankolsz vagy 20 fokról 0 fokra esik a hőmérséklet akkor utána kell majd állítani vagy cseszheted az egészet.
Semmi baja nem lesz tőle, hűtésed ugyan úgy van (sőt, valószínűleg ilyen rövid távon be sem kapcsol majd a hűtésed).
Azt küszöbölöd ki vele, hogy a menet szél passzív hűtése megakadályozza a motor üzemi hőm. felmelegedését.
Na ez se egy rossz ötlet...sima Shell-t szoktam bele tankolni.
Nade akkor meg már az adalékolt benzineknél tartunk.
Nem érdemesebb akkor külön adalékot vásárolni a benzinbe?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!