Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány km/h oránál érdemes...

Hány km/h oránál érdemes sebességet valtani?

Figyelt kérdés
Nincs fordulatszámmérő az automban, és szeretnem tudni, hogy üzemanyagtakarékossági szempontbol egy 1128 kobcentis 4 hengeres 106os peugeotnál négyből otbe mennyinél jo ha váltok? Egyebkent eddig igy csinaltam: 20ig 2, 30 3, 40 4, 50-55 ötös. Motorfék vagy üresben gurulás?
2012. nov. 2. 19:11
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
50-55 km/h-nál esetleg még 3-ba kéne legyen az autó, nem ötösben, lehet most megspórolsz pár deci benzint, aztán majd a szervizben jó nagy lesz a számla!!!
2012. nov. 3. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
A benyát akkor spórolod, ha van egy teljesítménygörbéd a kocsiról, és ahol el kezd húzni, na azon a fordulaton mész, így tűrhető hatásfokon, alacsony fordulaton mész, ilyenkor eszi a legkevesebbet. Viszont az alacsony fordulat kormolja a kiput, tehát havi 1x legalább ki kell hajtani autópályán, különben elgyengül a verda, és szervízben rakják helyre...:/ (Fater motorfizikából végsett, tehát vágom a témát. Dióhéjban ennyi, bővebben meg felesleges leírnom...)
2012. nov. 3. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Jah, egy gázolajos is hálás lesz érte, ha 50-nél 5.-be kínzom :DDD
2012. nov. 3. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Az biztos, hogy ha kell erő, akkor kicsi szívó benzinest pörgetni kell. A korán ötösben kapcsolás csak akkor javasolt, ha ott már nem akarsz gyorsítani. Lehet hogy fél literrel kevesebbet eszik, de ez akkor igaz, ha nem gyorsítasz. Gyorsításnál azt is figyelembe kell venni hogy mennyi időt töltesz el azzal, hogy gyorsítasz. Ez alatt a pillanatnyi fogyasztás még ha ugyanoylan is lesz, időben sokáig tart míg nyomod neki és eléred a békés tempót. Természetesen nem érdemes a végtelenségig húzatni erő érdekében, mert akkor már a motor a saját fordulatszámára is éget naftát. Valahol a felső harmadolópontnál lehet a legtöbberő, de feléig érdemes egy kis benzines kihúzni. Ahogy dízelnél sem érdemes folyton 1500-2000 autózni gyorsítgatni, mert van nyomaték. Gyorsítgatni 1700-2400 is javasolt lehet, és utána ha nem erőlködünk, mehet a lájtos fordulatszám. A kormolódást kerülni kell, mert lomhítja az autót ami miatt jobban nyomod neki. Tehát ez visszahat. Ha sokat használod alacsony fordulaton gyorsításnál, koszolod a rendszert. Kisérletezni kell.
2012. nov. 4. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!