Az mit jelent h FSI? kinéztem egy kocsit 2. 0 FSI nem tdi hanem fsi utána olvastam, értem a rövidítését. De megbízhatóbb jobb mint a tdi?
az első válaszoló leírta, h mit jelent eza rövidítés
közvetlen benzinbefecskenezés. a hengerekbe közvetlenül érkezik be az üzemanyag.
nem lehet összehasonlítani egy tdi vel.
az egyik egy turbós dízel motor, a másik egy szívó benzines. "ég és föld" a kettő :)
TFSI egy turbóval több. Jobban megy, kevesebbet eszik, de egy plusz hibaforrás.
Nekem 2.0 FSI Passatom van, ha az ember nem versenyautót akar akkor bőven elég. Ha kell, ez is meglódul.
A szelepszárakat kell időnként tisztítani, szimmeringet cseréltetni. Ehhez nem kell szétbontani a motort, nem túl drága.
Az üzemanyag befecskendezéséért a közös nyomócsöves rendszer (Common-Rail) felel, amelyen keresztül az üzemanyag nagy nyomáson (maximum 110 bar) közvetlenül az égéstérbe kerül befecskendezésre. A nagy befecskendezési nyomás viszont biztosítja az üzemanyag optimális szétporlasztását, és ideális keveredését a levegővel. Mindez fontos előfeltételt jelent az üzemanyag teljes, hatékony és kevés károsanyag kibocsátásával járó elégetéséhez. A finoman szétporlasztott üzemanyag párát képez a hengerben, és energiát von ki a beszívott levegőből. Ezáltal csökken a hőmérséklet, és a levegő kisebb térfogatra húzódik össze. Így egyrészt kb. 5%-kal több levegő szívható be az égéstérbe, másrészt a sűrítés végén az üzemanyag-levegő keverék (maximum 25°C fokkal) hidegebb lesz, mint a szívócső befecskendezés esetében. Az ilyen belső hűtés révén csökken a motor kopogási hajlama. Ennek köszönhetően a motort nagyobb sűrítési arányra (12:1) lehet méretezni, ami javítja a hatásfokát.
Az előnyök részletesen:
Az égéstérbe való közvetlen üzemanyag befecskendezés hatékonyabb üzemanyag elégetést eredményez, ezáltal nagyobb teljesítmény és magasabb nyomaték elérését teszi lehetővé, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett.
Az FSI technológia magas arányú kipufogógáz visszavezetést tesz lehetővé. Ennek köszönhetően csökkenthető a károsanyag (többek között a nitrogénoxid) kibocsátás, és az üzemanyag-fogyasztás szempontjából is mintegy 3% csökkenés érhető el a szívócső befecskendezéshez képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!