Hogyan kell leolvasni az öt számjegyű kilométerórát?
De most komolyan kérdeztem :)
A hahu sokat látni ilyet.
30 éves kocsi,ötszámjegyű a km óra.Például
68231 ennyi van benne.NYILVÁN NEM ennyit futott a kocsi.
Az utolsó számjegy nem más színű,de ha jól emlékszem alatta volt egy külön 3 jegyű számláló aminek az utolsó jegye volt más színű.
És a tulaj azt is írta ki hogy 68ezret futott!!!!
Nemá'
Most ez másnak világos csak nekem nem?
Ha meg átfordul az óra akkor kiírja majd hogy 11342km-t futott?
Belinkelném de már sajnos fogalmam sincs melyik volt...Ha véletlenül rátalálok belinkelem.
Egy 30x éves autót így is-úgy is fel kell újítanod, így szinte teljesen mindegy, mennyi kilométert futott ezidáig. Ha meg olyan állapotban van az autó, hogy nem kell felújítani, akkor ugyancsak nem számít, hány kilométert futott.
És szerintem márkája válogatja, hogy számlál az óra..
De nem ez volt a kérdéééés.
Hogyan kell leolvasni????
"30 éves kocsi,ötszámjegyű a km óra.Például
68231 ennyi van benne.NYILVÁN NEM ennyit futott a kocsi"
Ne zárd ki, léteznek extrém alacsony futásteljesítményű autók.
Egyébként meg sajnos csodát nem lehet tenni. A matematika nagyon szigorú dolog: az ötszámjegyű kilométeróra sehogy sem tud 99999-nél nagyobb értéket megjeleníteni. Vagyis 100.000 megtett kilométer után mindig át fog fordulni. A 68.231 km tehát lehet ténylegesen 68.231, esetleg 168.231, 268.231 vagy akármennyi is. Azt meg lehet állapítani, hogy átfordult-e már az óra, mert egy 100.000 km-nél többet futott autót meg lehet különböztetni egy újtól. Azt viszont, hogy hányszor fordult át, gyakorlatilag lehetetlen megmondani.
Na ilyet pl.
A leolvasást úgy értettem h hogy kell értelmezni.
Magyarul, EZ A KOCSI HÁNY KM-T FUTOTT ?
Nem tudjuk. Most jobb?
Az alsó sorban lévő szám csak azt jelöli, hogy az utolsó nullázástól hány kilométert futott az autó. (pl. utolsó tankolás után.)
Az ide író emberek nagy része tud annyira olvasni, hogy a kisbetűket is ismerje, ezért nem kell állandóan nagybetűkkel írnod.
A linkben szereplő autón a felső, ötjegyű számláló a teljes megtett utat méri, az alsó, négyjegyű pedig az ún. napi számláló. A felső számláló egész kilométereket mér és 100.000 km-nél átfordul, az alsónál a sárga számok 100 métert jelentenek, a fehérek egész kilométert és 1.000 km-nél fordul át, de kézzel is nullázható bármikor a mellette látható gomb segítségével.
Vagyis a képről annyit lehet megállapítani, hogy az autó a kilométeróra utolsó átfordulása óta 86.141 km-t tett meg. Ez lehet ténylegesen 86.141, de akár 186.141 is. De 286.141 is lehetne, viszont szerintem nem ment annyit, mert a beltér túlságosan ép. Egy 300.000 km-hez közelítő Escortban már nem ilyen ép a váltószoknya, a váltógomb és a kézifék markolata, valamint a kormány karimája is jobban meg van kopva. Sőt, én a 86.141-et is elhiszem, amit a hirdetés állít, bár a fényképnek soha nem szabad teljes mértékben hinni.
De hogy megnyugtassalak: lehet,hogy a futásteljesítménynek sem a 86.141-hez, sem a 186.141-hez nincs köze. Lehet, hogy valami egészen más érték, csak visszatekerték az órát, mert itthon az is divat. Vagy az is lehet, hogy más oka van annak, hogy itthon soha, egyetlen használt autó sem fut 120-150.000 km-nél többet, még tíz év alatt sem. Természetesen a fehér, céges dízelautók is megállnak ennél a futásteljesítménynél, hiszen minden vállalatnak megérte évi alig 10.000 km-re autót tartani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!