Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy volt az autók hierarchiáj...

Hogy volt az autók hierarchiája a szocializmusban, Merkúr-korszakban?

Figyelt kérdés

Gondolom az alján a Trabant volt, fölötte a Kispolski...

és aztán? Lada, Skoda S100, Wartburg, Zaporozsec, Niva, Dacia milyennek számított egymáshoz képest?

Melyik volt a menő?

Azt tudom, hogy Volgával már csak a nagymenők jártak.



2012. okt. 19. 23:11
1 2
 1/14 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
100%

Azzal kezdem, hogy nem volt ilyen viaskodás annak idején a márkák között, mint ma. De ha sorrendet kell állítani, akkor az így nézett ki, már ahogy még emlékszem.

1. Volga

2. Lada 1600

3. Lada 1500

4. Lada/Zsiguli 1300/1200 Polski Fiat 1500/ 1300

A moszkvics egyenértékű volt a ladával.

5. Dacia

6. Wartburg

7. Trabant

8. Kispolszki

9. Zaporozsec

2012. okt. 19. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Jól írta le az első válaszoló, annyival egészíteném ki, hogy Volgát (M 24) csak külön engedéllyel lehetett vásárolni, magánszemély részére nem forgalmazták.

A külön engedély pedig csak pártbizottsági ajánlás lehetett.

2012. okt. 19. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Első:

A Skoda 100, 120 kimaradt!

2012. okt. 19. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
Jogos az észrevétel. Az a Wartburg alatt volt, vagy max vele egyenértékű. Nem volt nagy kedvenc régen.
2012. okt. 19. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
így van, és a trabant egyrészt nagyobb, másrészt erősebb is mint a kispolski, és max 1 literrel fogyasztott többet...
2012. okt. 19. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Volt neked trabantod valaha? Vagy kispolskid?

Csak elmondanám,hogy a kis traguár olyanszépen benyelte a 10-est városban,hogy örömvolt nézni..

A kisfityó 6 liternél akkorsem evett többet,ha kitapostad belülről a lámpáját..


Másik nagyonokosnak: nem volt népszerű a Skoda?? XD

Csakmert kilett felejtve a felsorolásból?


A 70-80-as években csak a pártbuzeránsoknak lehetett volgája,illetve ladája. A jobban kereső proletár az skodázott,wartburgozott,trabantozott...

2012. okt. 20. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%

A Volga alatt közvetlen az 1500as Polski volt,árban is,arra nem kellett várni,nagyrészt TSZ elnüküknek,belügyeseknek,párttitkároknak volt.Ő volt az egyetlen keleti autó 4tárcsafékkel,szervofékkel.

Igaz az értékvesztése drasztikus volt,a Lada jobban tartotta az árát.

2012. okt. 20. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
képzeld volt.... akkor a tied szar volt barátom, a kispolski ugyanugy megette a 8 litert ha nemvolt rendesen beállitva vagy szar volt, nem egy ember mondta... a gyári uj autók fogaysztása között 1 liter kül volt, kb 6 és 7 litert ettek, ha jók voltak..., persze országúton nemvolt ekkora különbség, mondjuk 80-90-es tempónál....
2012. okt. 20. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 kovpet ***** válasza:
100%

7 körül evett a Trabim, évekig megvolt, nagyon szerettem. :)

Egy Kispók is eszik annyit szerintem, de olyanom nem volt, nem is kellene. Minek hamutartó ha nem dohányzom? :)

2012. okt. 20. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim válasza:
A fogyasztás kérdésekbe ne nagyon menjünk bele, mert akkoriban nem nézték a fogyasztást. Moszkvics is evett 12 átlagban, de szerették, mer megbízható volt. A párttitkár urak GAZ-13 Chaika-ja simán lenyelte a huszat.
2012. nov. 12. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!