Igen dízeles mert benzinesre nincs igény, csak ahol sz*rják a benzinpénzt :) Vagyonokat lehetne elkölteni egy kamionosnak benzinre
2012. okt. 19. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Benzines kamionokat tobbnyire csak nagyon hideg kornyezetben valo hasznalatra gyartanak,ahol mar a dizeles nem indul be mert tul hideg va vagy mert befagy a nafta,ruszkiknak van par belole..KRAZ 255B,ZIL 131-157,URAL 375,ezek azhiszem, vannak benzines verzioban is.
2012. okt. 19. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Ott is dízel mindegyik. Bár arrafelé sokkal jobban szeretik a benzinmotort, mint itthon, sajnos bizonyos törvényszerűségeket nem tudnak megváltoztatni: a benzines még ottani mércével is túl sokat fogyaszt és nem jó a nyomatéki karakterisztikája egy teherautóhoz.
2012. okt. 19. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Szovjet-orosz BENZIN üzemű teherautó bőven jutott hozzánk is, katonai alkalmazásra.
Ott az adófizetők pénzéből nem (volt) szempont a gazdaságos üzemeltetés.
2012. okt. 19. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Regen altalaban a tehergepkocsik benzinesek voltak nagyreszt 60-70 evekben, nekem van egy oreg ismerosom aki sofor volt, es azt mondta h atlagba 30-40et fogyasztokkal (persze joval kissebb volt a teljesitmenyuk de egy mostani nagykocsihoz is kepest nem fogyaszt sokkal tobbet).
2012. okt. 19. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
A kamionok dízelek, még az amcsiknál is. Nem keverném a kamionok közé az Ural-t, ZIL, Krazt meg a régebbi teherautókat. A kamion azért általában ( ha a "formától" eltekintünk ) azért 30 tonnától indul. Egy sima 40 tonnás nyerges szerelvény benzinesen tuti a dupláját enné a jelenlegi 27-34 literes dízel átlagnak.
Az előttem szóló azt írta, a régebbi benzines TGK-k 30-40 literrel elmentek. Most egy 12-15 tonnás teherautó elmegy 20 liter alatt, ez akkor a fele. Egy tempósan hajtott nyerges nem eszik annyit , mint egy régi teherautó :)
Nem véletlenül "haltak" ki a haszonjárművel közül a benzinesek.
2012. okt. 20. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Személyautóban se látom sok értelmét a Swift-Corsa kategória felett, nemhogy haszonjárműveknél. Nem csoda, hogy nincs kihaltak.
2012. okt. 20. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
énsem sorolnám őket kamionnak mert szerintem azok a nyerges vontatók meg esetleg egykét hasonló nagyságú. nehéz teherautók azok csak. apukám mesélte (kamion sofőr), hogy Orosz országban volt és -55fok volt. járatták a motort de nem volt alapjáraton akkora szívó ereje és megfagyott a gázolaj és leállt az autó. Egy öreg ember befogadta őket és az ő benzines zil-je indult be mert be vitte a melegre az akksiját :D
2012. dec. 6. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
A régi Trabantos időben ez még egy valós lehetőség volt. Egyébként azt tapasztaltam, hogy nem közvetlen a kamion mögött van a legjobban kihasználható huzat, hanem kb 30-40 méterre lemaradva. Ezt könnyen ellenőrizheted magad is. Kiállsz az út szélére, elhúz a kamion, és kb 1-2 másodperc múlva érzed, hogy megránt a huzat. A trabant amúgy is kb. 80-as tempóig volt tűrhető, a kamion mögött kb. 85-tel haladva a fogyasztásmérő a töredékét mutatta. Az más kérdés, hogy a trabantnál a légellenállás jelentősebb hátráltató tényező, mint a mostani kocsiknál, ezért a huzathatás többet segített. Mivel a kisebb fogyasztás miatt a kétütemű kenése is rosszabb volt, ezért sűrűbb keveréket kellett használni, vagy közben ráhúzni néha egy rövid időre a szivatót. A turbulencia, meg a felvert kosz miatt a "vezetési élmény" jelentősen csökkent. Győrtől Debrecenig (M1 + 4-es főút) 6 liter alatt volt a trabi fogyasztása. Ezek mai szemmel nézve már inkább csak érdekességnek számítanak és semmi közük a valós megtakarításhoz. Azt mutatják, hogy a leleményesség (vagy sóherség) mire rá nem vette az embert...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!