Az elkövetkező egy, két évben az autómat nem fogom használni. Tudnátok tanácsot adni, mit tegyek, hogy az autó álltában ne menjen tönkre? Udvaron hagynám. Hideg-meleg-eső-hó érné! Továbbá érdemes lenne kivonatnom a forgalomból, súlyadóból?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A szabad égnél minden jobbat tesz az autónak. Mondjuk a rágcsálók miatt a kábelezés veszélyben van:)
Miért nem követed itt valamelyik válaszoló tanácsát, miért nem bérelsz egy garázst?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, arra persze senki sem írt, hogy még mit lehet tenni:)
Érdemes leszedni a kerekeket, és felbakolni az autót.
Hűtőfolyadékot, ablakmosót leereszteni.
Akksit kivenni.
Benzinnel és olajjal nem tudom, mi a helyzet, én azt javasolnám, hogy töltsd színültig a tartályokat, mert akkor elzárod a levegőtől, nem rozsdásodik. De hátha másnak van jobb ötlete.
Le is takarnám valami szimpatikus fóliával, egy csomó melótól kíméled meg magad, ha nem kell majd két év porát letakarítani kívül-belül.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Udvaron ennyi időre ne hagyd, zárt hely kell neki. Ez a hely pedig legyen hűvös (nem kell, hogy fűthető legyen, sőt, annál rosszabb), száraz (ne ázzon be, ne vizesedjenek a falai) és lehetőleg kevés ablaka legyen, hogy ne süsse a nap az autót.
Mielőtt bevinnéd a kocsit, alaposan le kell takarítani, hogy ne tudjon a rajta maradt sár "dolgozni", amíg nem használod. Nem elég csak végigveretni a sterimóval, meg is kell várni, míg megszárad és ha észreveszed, hogy valahol megsérült a felületkezelés, azt ki kell javítani. Ezt egyébként is meg kellene tenni néhanapján.
Az üzemanyagtartályból le kell engedni a benzint, mert rettenetes, gumiszerű lerakódás tud kiválni belőle (a gázolaj is képes csodákra), a többi folyadék viszont maradhat, mindet után kell tölteni, hogy megfelelő szinten álljanak. A mindenféle forgó-mozogó alkatrrészeket (ablakemelő kötélzete, kézifékkötél, üléssín, stb.) meg kell zsírozni, olajozni, hogy ne rozsdáljanak össze. Az autót fel kell bakolni a gyári emelési pontoknál, hogy ne törjenek ki a gumik. Nem téglarakással, nem egymásra hajigált kövekkel, hanem keményfa tuskóval, falazóblokkal vagy acélbakkal. Az akkut ki kell szerelni és fagymentes helyre kell vinni, majd gondoskodni kell arról, hogy csepptöltést kapjon, mert különben menthetetlenül tönkremegy. Célszerű ledugózni a motor szívónyílását és a kipufogó végét, hogy ne tudjon bennük annyira lecsapódni a pára, ne rozsdásodjanak belülről. Régebben azt is tanácsolták, hogy a gyertyákat kiszerelve pár csepp olajat kell a hengerbe önteni és átforgatni a főtengelyt, hogy olajfilm jöjjön létre a hengerfalon.
Ha mindezek megvannak, akkor sem ért véget a gondoskodás: pár havonta célszerű átforgatni a motort. Sajnos erre igazán jó módszer nincs, mióta a kurbli kiment a divatból. Ha az önindítóval köszörülsz, annak nem fog örülni az akku és az önindító, ha beindítod és hagyod ketyegni, akkor meg a hidegen futás problémái jönnek elő. Bemelegíteni meg lehet, hogy nem érdemes és ha kivonatod a forgalomból, nem is tudod megtenni (a garázsban járatva kell neki vagy fél óra, attól nem jobb a motornak, az utcára meg nem mehetsz ki vele).
Ideiglenesen ki kell vonatni a forgalomból az autót, ezt meg kell hosszabbítani néhanapján, aztán majd ha újra szeretnél vele közlekedni, ugyanezt kell visszafelé lejátszani, csak a folyadékokat kell lecserélni benne. Ha szíjas az autó, lehet, hogy akkor egy vezérléscserét is meg kell ejteni, mert a vezérműszíj hosszabb állás esetén elveszti a körkörösségét, "szögletes" lesz. Ha viszont az udvaron hagyod, két év alatt teljesen leamortizálódik, autó helyett egy viharvert roncs lesz a végeredmény. Akkor már egyszerűbb eladni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Barátom nem használta az autóját 3 évig. Az újraindítás alig 100 ezerbe került! Az Akksi lehalt az állásban, az összes féktárcsát cserélni kellett, mert ahol nem ért hozzá a fékbetét, ott megmarta a rozsda és ütött mind a négy!
Az ideiglenes kivonás félévenként kb. 3000 Ft. körüli összeg (Nem biztos, nemek 2-3 éve volt kivonva az autóm, akkor volt 2700/fél év), és mehetsz 6 havonta újítani.
Legjobb, ha eladod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!