Az olyan motornál amelyiknél nincs olyan óra ami mutatná, hogy mennyi benzin van benne, hol van az a kis csap amivel megnyithatjuk a tartalék benzint, ha már fogyóban van?
Gondolom a tank alatt van valahol.
Ja és a szívató gondolom nem egyenlő ezzel a kis csappal.
A szívató nem egyenlő a benzincsappal. A benzincsap a tankra van felerősítve, általában az alsó részén, valahol hátul, hogy a karburátorhoz rövid cső vezessen onnan. Ha nagyon nem találod, el kell indulni a karburátorba vezető benzincsövön visszafelé, ott majd meglesz. Elméletileg minden indításkor és leállításkor kellene használni, mert úgy szakszerű, ha a tartósan leállított motoron elzárod a csapot, ne terhelje a folyadékoszlop a tűszelepet. De ha jó a tűszelep, nem muszáj ezzel erőlködni minden egyes alkalommal.
A szívató egészen más: ez a karburátorra, karburátorba van szerelve és dúsítja a beáramló keveréket mindenféle érdekes módszerekkel.
Egy benzincsapot találsz minden motoron...
Ezeknek három állásuk van:
elzárva,nyitva,és tartalék.
"Egy benzincsapot találsz minden motoron... "
Akkor nézz meg megy modern sportmotort ( akár 10 éves is lehet ). Pl GSXR 1000 K1. Nincs azon egy deka benzin csap se. Sőt visszajelző sincs. Van rajta egy jelzőlámpa ami villag ha 4L alát csökken az üzemanyagszint és folyamatosan világít 2L alatt.
"Egy benzincsapot találsz minden motoron..."
Vagy nem. Robogókon például nem biztos, hogy találsz (van, de jól eldugva és nem is lehet kézzel nyitni-zárni), de injektoros motorokon sem jellemző
"Ezeknek három állásuk van:
elzárva,nyitva,és tartalék."
Egyszer majd nézz meg jó alaposan egy "tolós" Csepel-benzincsapot! Ha megtalálod rajta a tartalékállást, zseni vagy. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!