Miért fél a legtöbb ember a motorozástól, illetve motoron ülni?
Azért félnek tőle, mert nem szokták meg és nem ismerik.
Ha már szóba kerültek a nénikék: a nagyanyám 86 éves, ő is és a nagyapám is 50 évesek voltak amikor tudtak venni egy ezerkettes Ladát - addig csak Danuviájuk volt, mindenhova azzal jártak. Amikor meghoztam pár évvel ezelőtt az első motort haza (történetesen egy Pannoniát), akkor azt mondta a Mama: "Kisfiam, én erre már nem tudok felülni, de ha szerzel egy oldalkocsit mellé akkor mehetünk bárhova".
Az biztos hogy a motor kezelését, illetve a motoron viselkedést utasként is szokni kell - volt hogy párszáz méter után meg kellett állni, mert a mögöttem ülő csaj nem tudott a kanyarban "befelé" dőlni velem együtt..
De mindennek megvannak a veszélyei - lehet a motoron is biztonságosan közlekedni, csak az emberek elszoktak tőle amióta a szép szabad világban mindenkinek autója van. :)
9-es! Igen bizonyos szempontból igazad van!
Nem hangsúlyoztam ki, hogy hogyan is értettem, tehát:
Ha minden közlekedő nagyjából betartja az előírt sebességet + az adott körülményekben ésszerű sebességet, olyan helyzetben tartom a 3 jármű közül mégis legveszélyesebbnek a motort.
A motorral ugyanis simán olyan gyorsan lehet menni, mint az autóval. De az autó mégis több lábon áll, így stabilabb, nehezebben borul.
A motor és a bicikli közül pedig azért tartom a biciklit biztonságosabbnak, - annak ellenére, hogy a motornak szélesebbek a gumijai és emiatt ő áll stabilabban - , mert egy biciklis jóval lassabban megy. És ha borul is, a sebesség miatt kisebbet, mint egy motoros. Nyilván egy bringás is eshet kis sebességgel úgy, hogy valami nagyon élesre pottyan és kampec, de inkább az jellemző, hogy esetleg csak jól beveri az oldalát, vagy töri kezét/vállát, míg egy motoros akkorát tud csapódni, hogy már attól gerincsérülései lehetnek...
Az is igaz, hogy bringás is tud 40-50-el száguldani (én is próbáltam, soha többé!), de az már inkább az őrült kategória, nem ez az általános, még ha lehet is annyival menni adott helyeken. Szóval ha vízszintesben a többség 20-30-al, lejtőn 25-35-tel, az teljesen normális és eléggé biztonságos.
40-50-el bringázva tudnia kell az illetőnek, hogy milyen veszélyes... Főleg ha több bringás beáll egymás után, hogy húzzák egymást... MOndom, próbáltam én is, épp a Balaton felé, és hát nem történt baj, de nem éreztem jó mókának! Bringával is kell tartani követési távolságot! Lejtőnél meg nem kell vagánykodni. Nagy sebességnél sokkal nehezebb időben észlelni ha mondjuk egy kis homok van az úttestre szóródva.. Az pont a lejtők végén szokott lenni, és hát iszonyatosakat lehet azokon is csúszni! Majdnem estem el ilyenen fékezés közben nagy sebességnél...
Na úgyhogy az előírt szabályokon túl az ésszerűsség szabályait is be kell tartani.
És akkor az ilyen kátyúk, homokrétegek, döglött állatok, szemetek is időben észlelhetők, s így az autó-bringa-motor a biztonsági sorrend...
# 19
Én meg láttam olyan balesetet, ahol az autó lemeze végta le az ember karját, valahogy nekem ezért nincs kedvem autózni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!