Megfőtt a motor?
Alapjáraton megfőzni a motort nem könnyű. Megoldható, de nem könnyű. Először is jó meleg idő kell hozzá, a mostaninál vagy 20-25 °C-kal több. Aztán az sem árt, ha előtte jól meghajtod. Ha olyan jól közelíti már a piros tartományt a hőmérő, le kell állni és alapjáraton kell ketyegtetni a motort. Lehetőleg orral valami falhoz jó közel, az a biztos. Régi, mechanikus vagy viszkokuplungos ventillátorral szerelt autónál megrottyanhat így a víz, az elektromos ventillátor egy fokkal jobb, de az ilyen helyzet van, hogy azon is kifog.
Vagy mondjuk ott van az a módszer, hogy a jól megterhelt autóval hamar felkapcsolgatva alapjáraton csörömpölsz mindenütt, úgy mászod meg az emelkedőket. Manapság ez nagy divat, mert állítólag így kisebb a fogyasztás. A valóságban nem, de hát nem lehet minden sofőr járműmérnök, hogy ezt megértse. Az ilyentől is szeret néha megfőni a motor, de ahhoz rendes terhelés és jó meleg kell.
Viszont az ilyeneket általában jelzi a vízhőmérő. Ha elromlott, akkor nem, de ha elromlik, legtöbbször ki sem lendül alaphelyzetből vagy nyilvánvaló hülyeségeket mutat. Volt már olyan, hogy a túlmelegedő vizet nem jól jelezte, csak kilendült a még éppen jó tartomány végéig, de nem ment át pirosba.
Szóval létezhet olyan, hogy alapjáraton megfőtt a motor és még csak nem is jelezte a vízhőmérő, de ahhoz nagyon sok problémának kellett egyszerre előjönnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!