Jövőhéten forgalmi vizsga, és kételkedek az oktatómba, vajon jól oktat engem? Bővebben lentebb írok.
30 órám meg volt. Szerinte is szépen, nyugodtan vezetek, én is jól érzem magam közbe, nincsenek már gondok kb a 23. óra óta. A parkolásokat a 27. órán kezdtük el (nem tudom miért..), és mindig abból áll, hogy pl elkezdek tolatni majd ő: "forgasd a kormáynt forgasd már" meg belenyúlkál..mikor magamtól is meg tudnám csinálni, csak elméletbe sose mondta el, hogy kb mikor kell kezdeni kanyarodni stb, így mindig ez volt, aztán szóltam neki, hogy én meg tudnám csinálni, csak mondja már el kb a dolgokat..
Másik: sokszor veszem észre, hogy belenyúl a pedálozásba.. ok nélkül. 20. órám körül vettem azt észre, hogy eddig ő is csomószor rásegített, én meg azt hittem, magamtól csinálom, és megszoktam így a működését, mert nem tudtam, hogy ő is nyomja néha..
De mára már ez is rendbe van.
Találtam neten egy táblázatot, ami alapján megy aforgalmi vizsga ( [link] )
Itt az van, hogy ha állok a pirosnál, csak akkor rakhatom 1esbe már a váltót, ha sárga lett a lámpa.
Na nekem ezt egy szóval nem mondta, ma kellett a papírról megtudnom. Próbáltam ez alapján vezetni, és mikor 6-7 másodperc volt a zöldig, már türelmetlenül szólt rám többször is, hogy "rakd már 1esbe"
Folyton rám szól, hogy nagyon gyors vagyok a kanyarokba (max 25-el ha kanyarodok, vagy annyival se, kis utcákba pedig sokkal kevesebbel).
Jövőhéten vizsgázom, bár vezetni mint mondtam jól tudok szerinte, és én is úgy érzem, de mint ez a sárgánál váltós dolog, hogy nem is mondta, elrémisztenek attól, hogy milyen lesz a vizsga. Vajon mit nem mondott még el, ami fontos??? Ezt se mondta nekem, a vizsgán kellett volna megtudnom?
Teljesen el vagyok keseredve, az oktatóm miatt félek, hogy nem fog sikerülni a vizsga, pedig meg tudnám csinálni, amit kell, ha felvilágosítana egy két dologról...
Még csak azt sem tudom, mik azok amiket a vizsga elején el kell mondanom, az autó ellenőrzésével kapcsolatban..
Köszi, ha végigolvastad.:) 20/L
Persze plusz órákat vennem kell jövőhétig, hogy a parkolásokat még gyakoroljam...(mivel kb 27. órámnál kezdtük el gyakorolni, nem is csoda..)
és azóta is, járok a parkolás miatt, de egy órán kb 2x parkolok..legutóbb is mentünk az Obi mellett, és mondtam, hogy na itt van az Obi!
Ő: Megálljunk, venni akarsz valamit?
Mondtam, hogy nem, csak parkolás miatt említettem.
Ő meg:áh.. (tehát ilyen ch, majd) reakció volt az egészre, és nem parkoltunk..
Már említeni sem merem ezeket itthon, mert amikor mondtam, mondták a szüleim, hogy szóljak rá, hogy nem ezért fizetünk, de az oktató egy nagy darab szigorú kopasz férfi, én meg nem merek így ilyeneket szólni lányként..:S
Így is szóltam már egy-két dolog miatt, és nem nagyon érdekelte..
Hát ez elég gáz... A vizsgáról még nem sokat tudok mondani, mivel én ezen a héten fogok először forgalomban vezetni, viszont a parkolás dolgot nem is értem...
Én már voltam vezeti kb 7-8 alkalommal, és a pályán csináltuk végig a rutinfeladatokat. Szlalom, parkolás, saroktolatás, ipszilon... És most mondta az oktatóm, hogy már elég jól kezelem az autót ahhoz, hogy forgalomba menjek.
Szóval nekem kicsit fura, hogy ennyire a végén gyakoroltatja veled ezeket.
Egyébként meg az oktatók 90%-a nagyon gáz, és pont leszarja ezeket a dolgokat sajnos.
Én szerencsére nagyon nagyon jó oktatót kaptam, nőnél tanulok vezetni, és ezerszer jobban ért az autókhoz, és jobban is kezeli, mint a férfiak nagy része!
Nekem nem volt rutin, egyből forgalomba vitt.
Y-ról se hallottam még, csak ma erről a papírról..
Persze vannak apróbb hibáim, de ez most nagyon felhúzott, hogy 30. órán túl vagyok, jövőhéten vizgsázom, és sok mindent el sem mondott, pedig azt mondja, minden rendbe van azzal amit csinálok, csak jövőhétig parkolgatunk még kicsit..
Mivel mostmár nincs rutin vizsga, így kérni fognak tőled a forgalmi vizsgán rutin feladatot (pl. akár Y megfordulást is), így ezt azért illett volna átvenni.
Viszont ismered a mondást: Néma gyereknek anyja se szűz! 20 évesen már nem vagy gyerek, vagy szólj vagy bukj meg méltósággal majd ha eljön az ideje, az "cikibb" lesz.
Az én oktatóm az elején kb 10 óráig segített a pedálkezelésben,utánna viszont nem igazán nyúlt bele,csak kivételes esetekben.Én is egyből a forgalomban kezdtem,de különösebben nem nagyon érdekelt,mivel imádok vezetni.
A parkolásokat kb a 25. órán kezdtük el csinálni,és szintén nem adott semmilyen támpontot,hogy mikor kezdjem el tekerni a kormányt.. Ha későn kezdtem el tekerni,akkor belelépett a fékbe és elkezdett ordítozni,a 30. órához elérkezve sikeresen megutáltatta velem a vezetést,és teljesen elvette a kedvem az egésztől,nem elég,hogy kiabált,még az önbizalmamat is rombolta,azzal,hogy folyamatosan leminősítette azt amit csináltam,pedig.. tök jól vezettem,és telefonban szüleimnek is csak jót mondott rólam.
A kötelező feladatokat már kb. a 10. órától kezdve gyakoroltuk,de azt sem vittük túlzásba,gyakran irányított engem olyan útvonalra amin valamilyen ügyét el kellett intéznie(posta,tesco)
A forgalmi vizsgán ugye 4 útvonal van,és ebből csak 3-at gyakoroltunk,és a 4.-en össz-vissz egyszer mentünk végig( megjegyzem,a 4. volt a legnehezebb)
A vizsgán nagyon izgultam,falfehér voltam, az elindulás előtti kötelező teendők és fékpróba után mentem kb. 5 métert az autóval és rámszólt a vizsgabiztos hogy:"Legyenszíves álljon meg" Ezt az érzést nem kívánom senkinek :) De szerencsére csak aztmondta,hogy nyugodjak meg,nem szeretne az ambulanciára menni :)
A vizsgán egyébként a parkolások meglepő módon nagyon jól sikerültek,és elsőre 4 hibaponttal átmentem :)
Kívánom neked,hogy sikeres legyen a vizsgád :) Szia !
Utolsó vagyok.
A forgalmi vizsgán ezen 4 útvonalakból,húzol 1-et! Tehát nem mindegyiken kell végig menned,nem akartam rád hozni a frászt :)
szia!
...gondolom feltűnt, hogy a vezetés, főleg forgalomban, igencsak veszélyes(üzem)
az egyik oktató ilyen, a másik olyan, a lényeg, hogy ők is emberből vannak...na, szóval ennek ismeretében kell a vezetést, és a vizsgát is nézned...elvileg védik a forgalomban levőket attól, hogy olyan ember kapjon jogsit, aki veszélyesen rosszul vezet...
hülyén foglak megnyugtatni, de hidd el...nem szégyen, ha egyszer elkaszálnak..tudom, sz@r érzés a kudarc, de belefér...sokszor ülök olyanok mellett, akiknek régóta van jogsijuk, csak ritkán vezetnek... olyankor éveket öregszem... rutin,rutin, rutin...10 év, és már menni fog... ez mindenkire nagyjából érvényes...
járj szerencsével!
ja, az eleje... az autó ellenőrzése indulás ELŐTT!: este amikor lefekszel, törpengj egy kicsit...mi az ami veszélyes lehet, ha nincs, vagy nem működik...írd le, ami eszedbe jut, aztán ellenőrizd..ha jó, akkor ismételgesd..meglátod megy, mint a karikacsapás...
good luck!
Átérzem a riadalmad, mert én is a héten voltam forgalmi vizsgán.
Ne haragudj, hogy ezt mondom, de nem vezethetsz jól, ha az oktató belenyúl a pedálokba. Már alapból azt sem értem, hogy hogyan hihetted azt, hogy te csinálod jól, ha az oktatód pedálozik. Hiszen ha ő belelép pl a gázba, akkor érzed, hogy a te talpad alól eltűnik a gázpedál. Vagyis pontosan érzékelhető mikor segít neked.
Parkolni én is a 28. órán kezdtem el. Én is eléggé be voltam tojva, mert nem is ment, elég nehezen éreztem rá. Pont emiatt vettem is még két plusz órát, amit csak parkolással töltöttem. Beültem egy másik tanuló mögé, majd annyi időre helyet cseréltünk, hogy egy órát parkoljak, és akkor csak parkolgattam, minden irányba. Nem szabad magad hagyni, te fizetsz egy szolgáltatásért és elvárhatod, hogy ezért, az amúgy sem kevés pénzért, azt kapd amit akarsz.
Szerintem bátran beszéld meg ezt az oktatóddal.
Arra tényleg figyelj, hogy csak sárgánál tedd egyesbe, mert még egy rendesebb vizsgabiztos is azonnal megvág, ha még a pirosnál felkészülsz az elindulásra.
25-el bevenni egy kanyart alapvetően nem gyors, amikor már valaki rutinos vezető. De te még ne akard ennyivel bevenni a kanyarokat. Nekem úgy tanították, hogy maximum 20-al.
Parkolásban szerintem nem lehet sokat segíteni, azonkívül hogy sokat gyakorolsz. Nincs rá általános recept. Én pl ebben nem voltam kompatibilis az oktatómmal. Ha elrontottam, én mindig más módot találtam ki a korrigálásra, mint amit ő akart volna.
Az autó ellenőrzéséről annyit, hogy meg sem kell szólalnod. Kérik hogy ellenőrizd le az autót, és te szép csöndben leellenőrzöl mindent. És hogy mi mindent? Ezeket:
jobb index, bal index, helyzetjelző, tompított fényszóró, tolató lámpa, fék lámpa (itt értelemszerűen meg kell kérned az oktatót, hogy nyomja meg neked a féket, hogy te nézhesd ég-e a lámpa, vagy te nyomod be a féket és ő nézi a lámpát), kerekek, rendszámok, kormányt megmozgatod, hogy lásd normális mértékű-e a holtjátéka, majd kézifék. Fontos, hogy a kéziféket úgy ellenőrizd le, hogy szép lassan húzod fel, hogy egyesével kattanjon, elvileg számolnod kéne a kattanást, mert - ha jól emlékszem - 7-9 kattanásnál kell valahol fognia, ha ennél több akkor már nem tökéletes a kézifék. De azt tudd, azért, hogy ha bármilyen hibát észlelsz és szólsz és valóban hibás valami akkor már ki sem mehetsz vizsgázni, mert akkor elvileg azzal az autóval már nem lehet közlekedni :) Végül ha elindulsz akkor csinálsz egy fékpróbát. Erre nagyon ügyelj, mert ha nem csinálod meg akkor azonnal megbuktathatnak és még 5 métert sem mentél. Én az első vizsgán megfeledkeztem róla annyira ideges voltam, de rendes volt a vb, mert nem foglalkozott vele. Végül úgy sikerült megbuknom, hogy az utolsó percekben az egyik kanyarban nem indexeltem. De másodjára szerencsére már sikerült, pedig technikailag rosszabbul vezettem mint az első alkalommal.
Bocsi, hogy hosszú voltam, de remélem segítettem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!