Mi a véleményetek a BMW E65 7-ER-RŐL VAGYIS A 730D-RŐL ÉS A 735I-RŐL?
Pedig hidd el, hogy sokkal jobban járnál, ha kintről, Németországból hoznád a verdát.
Tudod cipőt a cipőboltból, kenyeret a péktől, szól a mondás, ez a BMW-re különösen igaz.
Az itthoni gépek 90%-a is kintről származik. Jellemzően magas futásteljesítményűek, főleg a dízelek, amit a hazai kereskedő a magyar elvárásoknak megfelelően "korrigált"
Jellemzően valóban szervizelt, egy, max. kétgazdás, általában karbantartott gépek voltak kint, lekövethető előélettel, mikor a hazai tulajok megvették.
Amíg problémamentesek, vagy kis költségből javíthatóak voltak addig nem volt gond, de a nagyobb javítási tételeket már csak kevesen vállalták be.
(Ők voltak azok a kevesek, akik valóban megengedhették maguknak egy ilyen kategóriájú autó fenntartását.)
A többség behozta, használta, arcoskodott vele, de töredékét nem költötte rá (tisztelet a nagyon ritka kivételeknek) mint amit kellett volna. Mivel a BMW soha nem volt a gondozásmentességéről híres, így "hamar" jelentkeztek az első problémák.
Ami belefért a tulaj értékrendjében lévő javítási keretbe azt általában a legolcsóbb módon javíttatta.
Mikor előjöttek a komolyabb gondok, ami akár hat számjegyű javítási költségeket is jelenthet, akkor jött az alábbi mottó..
"Csak annyira csinálja meg, hogy eltudjam adni".
Inkább meghirdették, mint kihasználatlanság miatt eladó sorba került, megkímélt, 3. autóként használt, rendszeresen karbantartott, keveset futott, nem dohányzó orvosként dolgozó idős hölgy tulajdonostól való autót.
Az előbb említett dolgok miatt, ha mégis itthon veszel autót, nagyon járj utána a gépnek, mert ha sikerül egy jól álcázott, de valójában sóher tulajtól megvenni a kocsit, akkor akár komoly költségek elé is nézhetsz.
Ezek a gépek 8-10 évesen (ami egy ilyen kategóriánál egyáltalán nem sok, mára már abban az árkategóriába kerültek, mint a 3-4 éves középkategóriás (nem a felső középkategóriára gondolok) autók, így a "kisebb" keretből gazdálkodók is meg tudják venni.
Mivel itthon kifejezetten divat a presztízsmárkák használata, illetve drágább kocsival járni, mint amit valójában fent tudnak tartani az emberek, így a költségeket az üzemanyagon túl csak a javítások összegén tudják megspórolni.
Ennek áldozatai lettek a felső kategória kiöregedő félben lévő példányai is.
Ahogy múlik az idő, egyre olcsóbb, és egyre sokadik gazdás kocsik lesznek belőlük, és nem is olyan soká el jön az az idő, amikor lakótelepek parkolóiban állnak majd az előd E38-asokhoz hasonlóan.
Sajnos az E65-730D (2002-2007), bár pazar eleganciával, hatalmas beltérrel, méreteihez képest elfogadható fogyasztással rendelkezik, soha nem tartozott a problémamentes autók közé.
A tömérdek mennyiségű belepasszírozott elektronikának köszönhetően igen sűrűn van valami, legtöbbször csak bosszantó, de annál költségesebb nyűgje.
Az első szériás E65-730D 218Le-s motorja gyenge a hatalmas bódéhoz, ami a városi használat során, vagy dinamikus vezetés alkalmával látszik is a fogyasztáson.
Pontosabban nem támogatja a dinamikus vezetést, és a hatalmas méreteknek köszönhetően nincs meg az elvárt vezetési élmény sem. Ebből adódóan lomhának tűnik (már akinek) az autó. Ha mindenképp hetes dízelt szeretnél akkor inkább a 740D!
Kiforrottabb, dinamikusabb, fogyasztásban számottevő különbséget nem produkáló gép.
Persze a szervizelés itt sem olcsó, az alkatrészek sem tesco-s árban vannak, de mindenképp jobb választás.
Érdemes egy kicsit utánaolvasni mondjuk itt:
(A túlzottan agyondicsérő írásokat kerüld, mert ezek legtöbbször a rábeszélést szorgalmazzák.)
Volt ilyen 730D-nk.
Kisebb elektronikai bakik (műszerfalon elszállt 1 csík a kijelzőben, stb...), de nagyon komoly baja nem volt soha.
300E km-nél turbó elszállt, de ez várható is volt, kb. ennyi az élettartama.
Az, hogy a maga 200LE-vel lomha lenne az relatív... Aki átül egy Ferrariból annak nyilván. Aki átül egy 1.8-as benzines autóból az csodát fog érezni, olyan erős lesz az autó.
Szerintem aki nem street racingelni akar vele annak tökéletes lesz. 140-ig fokozatmentesen, dinamikusan és erősen húz, könnyedén lehet vele 100 felett is előzni sztrádán, nagyon stabil (!!), 200-nál olyan érzésed van benne, mint egy peugeot 206-ban 90-el.
De mi is Németo. vettük, neked is ezt javaslom. Mikor a mienk bekerült a kereskedésbe 350e környékén akkor másnap már 170e km megkímélt 3. autóként hirdették...
Én is a németországi vásárlást javaslom:
www.mobile.de
Regisztrációs adó kalkulátor: www.mgoe.hu
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!