Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy légzsákos autó kormányá...

Ha egy légzsákos autó kormányát beteszem a nem légzsákos autóba akkor a légzsák működni fog? Vagy ennél kicsit komolyabban kell megoldani? :D

Figyelt kérdés
Csak átszaladt az agyamon :D még nincs autóm csa mostanában ilyeneken agyalok :D
2012. okt. 9. 15:35
 1/10 anonim ***** válasza:
89%
Nem. A légzsákot valaminek működtetnie kell, valamilyen jel alapján. A légzsákos kocsikban szenzorok vannak elhelyezve, amik töréskor megadják a működésbe lépéshez szükséges jelet. Stb... Szóval nem olyan egyszerű a dolog.
2012. okt. 9. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Tehát akkor itthon házilag nem is lehet megcsinálni?

Vagy nagyon ügyesnek kell hozzá lennem?

2012. okt. 9. 15:56
 3/10 anonim ***** válasza:
hát azért veszélyes, mert beüt 1 kátyúnál a futómű, a jeladód érzékeli és puff
2012. okt. 9. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
91%

Ha beszereled a légzsákos kormányt a légzsák nélküli autóba, akkor a légzsák ott lesz ugyan, de nem fog működni. Nem tudom, tudod-e, de a légzsák nem véletlenül szokott bekapcsolni (na, jó, szokott véletlenül is, de akkor valami nem stimmel), hanem ütközéskor. Azt meg a kormányban egy szem magában csücsülő légzsák nem tudja, hogy most éppen halad-e az autó vagy feltekeredett a fára.

Ahhoz, hogy ezt tudja, lassulásérzékelők kellenek, ezek adatait gyűjti egy vezérlőelektronika. Ebbe be van táplálva egy program, hogy milyen lassulási értékek mellett kell kinyitnia a légzsákokat (nem csak adott küszöbérték szokott lenni, ennél azért bonyolultabb) és ha úgy találja, hogy baj van, begyújtja a gázfejlesztőket, a légzsák meg felfúvódik.

Vagyis ahhoz, hogy légzsák nélküli autóból légzsákost varázsolja, kellenek lassulásérzékelők, kell vezérlőelektronika, kábelkorbács és maga a kormány, légzsákkal együtt.

Viszont ezzel még nem vagy készen. A légzsák ugyanis nem különösebben barátságos teremtmény: elég nagy sebességgel érkezik meg a derék sofőr arca elé, nem jó dolog nekiesni. Ne úgy képzeld el, mint egy lufit, sokkal gyorsabban fúvódik fel és a nyomása is nagyobb, mikor találkozol vele (aztán meg le is enged gyorsan, hogy ki tudj mászni, ha kell). Éppen ezért az automata öveknél a légzsák mellett övfeszítőt is beépítenek, mert annak a piszok automata övnek van egy olyan szokása, hogy nagy lassulás esetén először enged valamennyit kicsévélni, csak később reteszel be. Éppen ezért megvan a veszélye, hogy a légzsákot lassulás nélkül találod telibe, az öv nem tud megfogni vagy eléggé lelassítani. Úgyhogy ütközéskor az öv is megfeszül, visszahúz az ülésbe, hogy minél jobban lelassulj, mielőtt megfejelnéd a légzsákot. Tehát az egyszerű automata övet is ki kell cserélni övfeszítősre és annak is kell valamiféle vezérlés, hogy tudja, mikor kell dolgoznia.

Ha még mindig nem ment el a kedved az egésztől, akkor lehet folytatni: ezt az átalakítást biztonságosan csak egy, műszakilag azonos típuson belül lehet megoldani. Vagyis csak azt teheted meg, hogy a régi Swiftek utolsó, légzsákos szériájából áttelepíted a rendszert egy korai, légzsák nélkülibe. De új Swiftből régibe már nem lehet átszerelni és az utolsó régi Swiftekkel egyidős Wagon R+-okból, Ignisekből sem lehet áttenni a légzsákot és alkatrészeit. A légzsákok ugyanis mindig adott típusra vannak tervezve, ha más típusból szereled át, van rá esély, hogy több kárt okozol vele, mint hasznot. Nem biztos, hogy a lassulásérzékelők ugyanúgy vannak kalibrálva két, különböző tömegű autóban, egy másképp álló kormányból más szögben robban ki a légzsák és hasonlók. Vagyis az egyik típusból a másikba átépített légzsák nem azt fogja csinálni, amit kell neki.

És ha olyan ügyes vagy, hogy sikerül típusazonos légzsákot szerezned, majd be is szereled, külön ajándékot kapsz: valószínűleg nem vizsgáztathatod le az autót. Vagy ha mégis sikerül kijárnod, annyiba kerül engedélyekkel, tervrajzokkal együtt, hogy ha eladod a légzsák nélküli autót és hozzáteszed az eljárás teljes díját, vehetsz egy légzsákosat.

2012. okt. 9. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
tehát ezt az egészet felejtsem el? mi van az elektromos ablakemelővel, a klímával? azt viszont itthon is be lehet szerelni...
2012. okt. 9. 17:27
 6/10 anonim ***** válasza:
89%

Az elektromos ablakemelőt házilag is be lehet építeni. Vagy típusspecifikus szerkezetet veszel és azt erőlteted be, vagy univerzálisat. Mindkettő használható, külön engedélyeztetést nem igényel.

A klíma is hasonló, azt sem kell külön "lepapírozni", de annak a beépítése már macerásabb. Helyet kell találni a kompresszornak (ez még csak-csak megy), meg kell hajtani (ez már nem mindig, mert sokszor máshol van elegendő hely a kompresszornak, mint ahová elér az ékszíj), kell valami jó hely a külső hőcserélőnek (integrált lökhárítós autó esetén rettenetes megtalálni), a műszerfal mögé be kell építeni a belső hőcserélőt (ott nem szokott túl sok hely lenni), be kell húzni minden csövet, be kell kötni a kapcsolókat, feltölteni a hűtőközeggel és kész is. Nem megoldhatatlan feladat, de éppen a nehézségek miatt célszerű kimondottan az adott típushoz való klímaberendezést keresni, mert ha más autóból szeretnéd átszerelni, sok buktatóba ütközhetsz. A típusazonos készlet sem LEGO-egyszerűségű, de ott jobb esélyekkel indulsz.

A légzsák azért tartozik más kategóriába, mert sem az elektromos ablakemelő, sem a klíma nem befolyásolja közvetlenül a közlekedésbiztonságot. Ha azokat rosszul rakod össze, akkor is lehet biztonságosan haladni az autóval, legfeljebb megrottyansz a melegben, mert az ablakot nem tudod leengedni, a klíma meg nem működik. Ha viszont a légzsák nem működik jól, az balesetnél csúnya dolgokat okozhat. Viszont a különböző elektromos kényelmi ketyerék (elektromos állítású tükör, fűthető ülés, elektromos tetőablak, hátsóablakfűtés, stb.) otthon is minden további nélkül beszerelhetőek úgy, hogy használni is lehet őket később.

2012. okt. 9. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! :)
2012. okt. 9. 19:21
 8/10 Napkiraly ***** válasza:
hehe, figyelj, maradjunk abban, a kábelkorbács se azonos, szóval add fel
2012. okt. 13. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
oké :D
2012. okt. 14. 00:02
 10/10 Napkiraly ***** válasza:
tényleg nagy szívás lenne,vannak önálló kábelek, vannak a kábelkorbácsba épített elemek, az se mindegy, hogy az indítómodult milyen irányba szereled be. Egyébként is lehetetlen helyen szokott lenni, középen a műszerfal alatt a padlón
2012. okt. 14. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!