Benzin takarékossági szempontból érdemes az autót lejtőn üresbe kapcsolni?
Ezt már én is kérdeztem korábban.
Állítólag nem szabad kivenni sebességből.
Bár szerintem ha motorfékkel mész akkor fékezed az autót, tehát gázadás nélkül kisebb távot tudsz megtenni, mintha kivennéd üresbe és így még esetleg gyorsulnál is.
Takarékossági szempontból nézve attól függ, hogy milyen meredek az adott lejtő. Ha üresben fokozatosan fékezned kéne, akkor két szempontból is jobb ha sebességben hagyod. Egyrészt 0 lesz a fogyasztás, másrészt pedig nem kell folyamatosan a féket tipornod.
Ha az adott lejtőn motorfékkel folyamatosan lassúlsz, de üresben egyenletes tempóban tudsz haladni, akkor jobb ha kiveszed üresbe és gurulsz, mivel a lassulást gázadással kell ellensúlyoznod, ezért a folyamatos, lassítás-gyorsítás miatt kevésbé gazdaságos, mintha csak gurulnál és a motor csak az alapjárathoz szükséges benzint kapná.
aZ EGY HÜLYE MÍTOSZ, HOGY nem biztonságos.
Ha az autó fékjei rendben vannak, akkor bármikor maximális fékerőt tudsz elérni, akár motorfékkel mész, akár üresben.
Azt nem szabad csinálni, hogy a motort leállítod, mert elmegy a szervókormány és a fékrásegítő ereje, és ez váratlanul érhet.
Arról nem is beszélve, hogy beugorhat a kormányzár és akkor kész a baj...
De motorfékkel, vagy üresben, nyugodtan mehetsz, ha jár a motor. A szükséges sebesség elérése úgyis megszabja hogyan mész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!