Hogy építhetek egy MZ vázból, és egy 125ccm-es 2T blokkból, motort? Egyáltalán lehetséges-e?
Persze, hogy lehetséges.
Semmi más nem kell hozzá, mint egy jól kis műhely megfelelő szerszám- és gépparkkal, pár év gyakorlat hegesztésben (autogén, awi, stb.), forgácsolásban (marás, esztergálás), egy kis anyagismeret.
Ha ez megvan, akkor már csak egy mérnök kell neked, aki képes méretezni a módosítandó/elkészítendő tartó- és egyéb elemeket...
...ezek nélkül ugyanis max. kókányolás és baleset lesz a dologból, ami nem gond addig, amíg csak magadat veszélyezteted a szántó közepén, viszont komoly problémává válhat, ha közúton ölsz meg valakit emiatt.
Saját célra, forgalomtól elzárt területen eszetlenkedésre (főleg ha a terület a sajátod) bármikor, bármilyet építhetsz. És saját felelősségdre használhatod is az elzárt területen belül.
A sajátságos magyar szabályok miatt egy ilyen járművet legalizálni annyi pénz lenne, hogy abból veszel egy újabb KTM Duke-ot... Pár hete megkérdeztem az NKH-t, hogy milyen feltételeknek kellene eleget tenni, illetve milyen méréseket/számításokat kellene benyújtani, hogy legálisan berakhassak egy tárcsafékes elsővillát a gyárilag dobfékes motoromba. Nem tanácsot/infót kaptam, hanem a műszaki referens elkezdett lebeszélni a koncepcióról is. Hiába magyaráztam el neki, hogy közlekedésbiztonsági okokból indokolható lenne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!