Az autom hidegen könnyen fullad. Miért?
Csak tippelek, hogy a szivatójával van valami, esetleg koszos vagy nem jó olaj van a váltóba, és amíg a melegtől nem hígul fel kellően, addig az fullasztja a motort.
Ha elindítod hidegen, akkor mit kell nyomni gázt neki? Üresben nem gurul el hidegen?
Hát ha üresben nem gurul sehova, akkor szerintem nem a váltó olaj.
Próbáld ki, hogy hideg reggelen elindítod sík területen, úgy, hogy nyomod a kuplungot, a kocsi legyen üresben.
Aztán kiengedett kézifékkel, engedd fel a kuplungot, és ha egy kicsit esik a fordulat, esetleg elkezd gurulni a kocsi, akkor a váltóolaj.
Szerintem amit te mondasz, azzal nem igazán lehet mit kezdeni. Ez egy 21 éves autó, csodát ne várj tőle.
Nekem egy pár évvel idősebb Kadettom van, azt is melegíteni kell, vagy ha sietek nagy gázzal indulni, mert nekem is fulladozik.
Nincs semmi baja, csak az ilyen öreg autóknál már csak így megy...
Ennyi marhaságot is csak itt olvashat az ember...XD
Mi az úr isten köze lenne a váltóolajnak az üzemanyagellátáshoz???
Magyarázzátokmár el,mert befonom a hajamat így kora reggel..
07:58-asnak.
Állításod szerint a fizika hülye.
Ha még jogsid sincs, akkor gondolom mennyi tapasztalatod van. Csak mert ott is oktatják, hogy télen kinyomott kuplunggal kell indítani a motort.
Nem hülye a fizika...
Tél sincsen,a kérdező pedig nyílván tudja,hogy az akksi és az önindító kímélése érdekében kinyomott kuplunggal indítunk.
De ne mondjunk már ekkora baromságokat neki,/hogy azért rángat meg fullad le neki hidegen,mert a váltóolaj megdermedt/,mert csóri most lehet h tök feleslegesen elmegy,és lecseréli a váltóolajat...
Szerintem közrejátszhat benne.
Az akksit meg az önindítót azért kíméli, mert nem kell még a váltót is (az olaj által) megforgatnia.
Én is gondolkodtam az időjárás tényezőn, és a saját kocsimon tapasztalom (Opel Kadett 1.3S), hogy fenn áll a probléma a reggeli 8-10 fokban is. Pedig direkt a gyárilag beleírt olajat rakattam bele. Egyszerűen ezek a kocsik még ilyenek. Hidegen rángatnak.
Nincs benne egy fél űrhajónyi elektronika. :P
Azért megy mindig. Így vagy úgy, de megy!
Hideg motorral nerángatózzatok,pláne ezekkel a /lassan/veterán kocsikkal.
-A váltóolaj pedig még szibériában sem tud annyira megdermedni,hogy az bármilyen kihatással legyen a motor teljesítményére,esetleg az alapjárat csökken valamelyest,de le nemállhat miatta.
Ez volt az utolsó komment amit ide írtam,vagy megértitek,vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!