Mi értelme van az elektromos autónak?
Az egyik indok az, hogy elektromos energiát nem csak fosszilis energiahordozókból lehet előállítani. Ezt előttem már részletezték, ezért nem írok róla többet.
A másik az erőművek jellegéből adódik: sokkal nagyobb hatásfokkal működnek, mint egy gépjármű belsőégésű motorja, tehát kevesebb energia vész kárba, ha 100 járművet szolgál ki egyetlen erőmű, mintha mind a 100 jármű magának termelné meg a haladáshoz szükséges energiát. A villamosenergia szállítására pedig nagyon jó módszereink vannak, így a teljes (erőműtől végfelhasználóig számított) energiaveszteség is kisebb. Ráadásul az erőművek hulladékhőjét széleskörűbben tudjuk használni, mint a motorokét: míg ott fűtjük a környezetet (a hűtővel), illetve néha az utasteret (a fűtőradiátorral), addig az erőműben keletkező hulladékhővel akár lakásokat is lehet fűteni, ami nagyobb haszonnal jár.
10:47
Igaz, de a vizbontas elektrolizissel tortenik, ugyhogy a gozautok valojaban viz-elektromos autok...
Viszont, sem a elektromos, sem a hidrogen, sem a goz autok nem kepesek olyan "hatasfok"-ot leeadni, mint a robbanomotoros jarmuvek. Ez (a legyen alattam eros es gyors verda) erzes ami jelenleg korlatozza az elterjedesuket.
Szerintem.
Amiről "gőzautó" címszó alatt szó van, az valójában a hidrogénüzemű belsőégésű motor. Jelenleg is működik, csak nem magának állítja elő a hidrogént, hanem kútból kell megtankolni.
A "hatásfok" szót pedig jó lenne pontosabban értelmezni. A hagyományos értelemben vett hatásfoka jobb, mint a belsőégésű motornak és - amint azt a Tesla is bizonyította - lehet vele sportkocsit is építeni. A villanymotor ugyanis jókora nyomatékra képes, tehát elég rendesen meg tudja lódítani az autót (építettek már gyorsulási versenyekre szánt motorkerékpárt is villanymotorral). Csak mivel a nyomatékgörbéje kedvezőbb, mint a belsőégésű motornak, ritkán építenek mögé nyomatékváltót, egyszerű áttétellel hajtják meg a tengelyt, ami korlátozza a végsebességet. A másik ok, amiért nem tud egy villanyautó olyan dinamikus lenni, mint a belsőégésű motorral hajtott vetélytársa, az az akkumulátorok tömege.
Most találtam:
Szerintem nézzétek meg, nekem tetszik.
A mobile.de-n megnéztem, épp van fent egy elektromos 106-os Peugeot 5500 Eu-ért...
Valahogy én abba a kategóriába tartozom hogy nemnagyon érdekel hogy milyen motor van az autóban, csak keveset fogyasszon. Családos ember vagyok, messzire ritkán utazunk, 90-nél többel nagyon ritkán hajtok. (Úgyis sebességkorlátozás van, meg az az 5 perc amivel előbb odaérek nem éri meg, inkább a biztonság.) El tudnám képzelni magam egy ilyen autóval amit este feltöltök és furikázhatok a városban olcsó pénzért!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!