Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van az elektromos...

Mi értelme van az elektromos autónak?

Figyelt kérdés
Ha mindenki lecserélné a mostani autóját elektromosra, akkor mennyi új atomerőművet kell majd felépíteni a világon, hogy tudják tartani a tempót az áramfogyasztással. Erre nem gondolnak? Egy töltéssel a Nissan 160km-ert tud megtenni de ez majd biztos változni fog. Nektek mi a véleményetek erről a témáról? Milyen autó lenne a legmegfelelőbb a benzin/diesel lecserélésére?
2009. aug. 4. 09:34
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
15%

semmi

egy újabb néphülyítés

2009. aug. 4. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
72%
A benzin/diesel/gáz autó a múlt.A jövő az elektromos.Ahogy a szenes vasaló is a múlt és ahogy a villany vasaló is elfeledtette a szenest,ugyan úgy el lesz felejtve a füstölős -kipufogós-autó is ,ha ideérnek a tiszta autók.Ez már csak idő kérdése.Áramot meg akár napelemekkel is lehet csinálni,nem csak atomerőművel.
2009. aug. 4. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
87%
Hát igen: jött az olajkályha, elfelejtettük a szenes-fás fűtést. Jött a központi fütés, leváltotta az olalykályhát. Majd a vegyes tüzeléses központit a gázkazán, majd vissza a vegyes. Változás mindig van, különben nem vásárolnánk újabb és újabb berendezéseket.
2009. aug. 4. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
76%
IGazabol az egyik elottem szolo mar jol pedzegette a temat - a lenyege a dolognak, hogy elektromos aramot akar citrombol is elo lehet allitani - vagyis, a foszilis energiahordozokkal szemben, elmeletileg az elektromos aram kifogyhatatlan.
2009. aug. 4. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Az egyik indok az, hogy elektromos energiát nem csak fosszilis energiahordozókból lehet előállítani. Ezt előttem már részletezték, ezért nem írok róla többet.

A másik az erőművek jellegéből adódik: sokkal nagyobb hatásfokkal működnek, mint egy gépjármű belsőégésű motorja, tehát kevesebb energia vész kárba, ha 100 járművet szolgál ki egyetlen erőmű, mintha mind a 100 jármű magának termelné meg a haladáshoz szükséges energiát. A villamosenergia szállítására pedig nagyon jó módszereink vannak, így a teljes (erőműtől végfelhasználóig számított) energiaveszteség is kisebb. Ráadásul az erőművek hulladékhőjét széleskörűbben tudjuk használni, mint a motorokét: míg ott fűtjük a környezetet (a hűtővel), illetve néha az utasteret (a fűtőradiátorral), addig az erőműben keletkező hulladékhővel akár lakásokat is lehet fűteni, ami nagyobb haszonnal jár.

2009. aug. 4. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
18%
Gőzautók jönnek, jobb ha tőlem tudjátok! A vizet ketté bontja hidrogénné és oxigénné, ami egyesitve hőt termel, abból gőzt nyernek ki, mert a gőznek van a legnagyobb feszitőereje, és már csak gőzmotor kell hozzá. :) Hihetetlen nevetséges? Na csak figyuzzatok.
2009. aug. 4. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
45%

10:47

Igaz, de a vizbontas elektrolizissel tortenik, ugyhogy a gozautok valojaban viz-elektromos autok...

Viszont, sem a elektromos, sem a hidrogen, sem a goz autok nem kepesek olyan "hatasfok"-ot leeadni, mint a robbanomotoros jarmuvek. Ez (a legyen alattam eros es gyors verda) erzes ami jelenleg korlatozza az elterjedesuket.

Szerintem.

2009. aug. 4. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Amiről "gőzautó" címszó alatt szó van, az valójában a hidrogénüzemű belsőégésű motor. Jelenleg is működik, csak nem magának állítja elő a hidrogént, hanem kútból kell megtankolni.

A "hatásfok" szót pedig jó lenne pontosabban értelmezni. A hagyományos értelemben vett hatásfoka jobb, mint a belsőégésű motornak és - amint azt a Tesla is bizonyította - lehet vele sportkocsit is építeni. A villanymotor ugyanis jókora nyomatékra képes, tehát elég rendesen meg tudja lódítani az autót (építettek már gyorsulási versenyekre szánt motorkerékpárt is villanymotorral). Csak mivel a nyomatékgörbéje kedvezőbb, mint a belsőégésű motornak, ritkán építenek mögé nyomatékváltót, egyszerű áttétellel hajtják meg a tengelyt, ami korlátozza a végsebességet. A másik ok, amiért nem tud egy villanyautó olyan dinamikus lenni, mint a belsőégésű motorral hajtott vetélytársa, az az akkumulátorok tömege.

2009. aug. 4. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
köszönöm a hozzászólásokat. Haverom mondta, hogy még a Bush kormány több milliárd dollárt adotta hidrogénüzemü autók kisérletezésére. Talán ez lesz a jövő. De addog marad a kőolaj.
2009. aug. 4. 12:37
 10/12 anonim ***** válasza:

Most találtam:


[link]


Szerintem nézzétek meg, nekem tetszik.


A mobile.de-n megnéztem, épp van fent egy elektromos 106-os Peugeot 5500 Eu-ért...

Valahogy én abba a kategóriába tartozom hogy nemnagyon érdekel hogy milyen motor van az autóban, csak keveset fogyasszon. Családos ember vagyok, messzire ritkán utazunk, 90-nél többel nagyon ritkán hajtok. (Úgyis sebességkorlátozás van, meg az az 5 perc amivel előbb odaérek nem éri meg, inkább a biztonság.) El tudnám képzelni magam egy ilyen autóval amit este feltöltök és furikázhatok a városban olcsó pénzért!

2009. szept. 30. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!