Hogyan kell beállítani a kormányművet hogy mikor egyenesen megyek a kormány is egyenesen áljon?
Elnehidd amit ez az ökör mond XDDddd
Szét ne szedd a kormányművet,barátom!
Nem egy ördöngösség,az ellenőrzés egy-oldalon történik.
A kormányt HAJSZÁLPONTOSAN(!) egyenesbe tesszük,(dísztárcsát ha..van levesszük,mert belelóghat a mérési síkba).
Kezdjük baloldalon .Az első keréknek az elülső futófelületébe egy rajzszöget szúrunk pontosan az agy központi magasságának megfelelően.Bátran 2-3 mm mélyre...
Annyira, hogy stabilan megálljon,és ügye... NEM a vízelvezető csatornába szúrjuk!!!!,mert lehet hogy 1 ""sziszegést"" fogsz hallani ..és ennek nem fogsz nagyon örülni :DD)
A spárga egyik végére egy hurkot kötünk,és ezt rá akasztjuk a rajzszegünk fejére.
A spárga másik végével a kezünkbe a hátsó kerékhez ballagunk...,és óvatosan megfeszítjük ..(szintén a hátsó kerék központi agymagasságának megfelelően),és láthatjuk hogy elől a gumi peremeken hol érintkezik a gumihoz a madzagunk.(Ha érintkezik egyáltalán)
Ekkor láthatjuk hogy az első keréknél NEGATÍV vagy POZITÍV az összetartás.
Láthatod azt hogy (pl a pozitív esetben) ÉS a madzagban nincs semmilyen megtörési szög,akkor hátul hozzá sem ér a hátsó gumikerékhez a madzag.
Negatívnál(széttartás eset) az első guminak a peremeiből a ...hozzád közelebb lévő... nem érinti a madzagot.
Na ekkor eszi meg az út a belső felületet,hisz mind 2 kerék "szét" szeretne menni,és a belső rész kopik jobban. Amikor TÚL SOK az összetartás akkor meg "össze felé " szeretnének,és a külseje kopik a gumi futófelületnek.
Az autók legtöbbjénél 0-3° közötti pozitív összetartást szoktak megadni,ezt a gyártók midig meghatározzák az mennyi is ez ,az adott autóra.
A madzagos ellenőrzésnél--> a NYÍLEGYENESRE KIHÚZOTT MADZAG !!!! a hátsó keréknél egy 10-15 MM hézagot ad ki a hátsó kerékhez képest.
Ugyanezt a műveletet a Jobb oldalon is végezzük el. Ott is 10-15 mm hézagnak kell lenni a kifeszített és EGYENES TÖRÉSMENTES ! spárgán. Nem több..nem kevesebb.
Természetesen ha a KORMÁNYOD nem középen van,akkor eltérésed lesz az egyik oldalon pozitívan,a túloldalt negatívan,ezért ezt pontosan kell középre állítani,,és akár le is rögzítheted a kormányt.
Azt még megjegyezném hogy a szélein erősen megkopott gumit..utólagosan korrigálva az összetartást... érdekes jelenségeket produkálhat ,..pl nyikorgó gumi kanyarodáskor,hisz a gumi egy kúpfelület mentén "kopott be" és az törekedne a kúp felületére vissza feküdni.
Remélem nem voltam túl bonyolult,ez az ellenőrzés 1 régi módszer,csak manapság mindenki márka szervizbe jár..és már nem maga javítgatja a Ladáját,Wartburg-ját a garázsában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!