Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell beállítani a...

Hogyan kell beállítani a kormányművet hogy mikor egyenesen megyek a kormány is egyenesen áljon?

Figyelt kérdés
Egy opel kadett-ről van szó 1990-es évjárat e kadett. Szét szedtem a kormányművet kicsit megtakarítani bezsírozni és mikor visszaraktam a kormány nem ált egyenesen mikor az úton egyenesen megyek. Mi lehet a gond? Mit rontottam el? A fogasléc minden ki lett szedve. Esetleg ott nem jól raktam be valamit?
2012. szept. 30. 18:54
 1/5 anonim ***** válasza:
Tekerd a kereket egyenesbe. Vedd le a kormányt és rakd vissza úgy, mint amikor egyenesbe van. Remélem, hogy érthető:)
2012. szept. 30. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 kgaba88 ***** válasza:
Állítsd egyenesbe a kerekeket. A kormányrudat ki kell szedni a fogaslécből. Ezután a kormányt középre forgatva újra össze kell illeszteni a fogasléccel és kész.
2012. szept. 30. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
de ha a kormányt egyenesre tekerem akkor a kormány összekötőt nem tudom belecsavarni mert nem áll egyenesen a kerék
2012. szept. 30. 19:21
 4/5 kgaba88 ***** válasza:
A kormányrudat és a fogaslécet kell szétszedned.
2012. szept. 30. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Elnehidd amit ez az ökör mond XDDddd


Szét ne szedd a kormányművet,barátom!

Nem egy ördöngösség,az ellenőrzés egy-oldalon történik.

A kormányt HAJSZÁLPONTOSAN(!) egyenesbe tesszük,(dísztárcsát ha..van levesszük,mert belelóghat a mérési síkba).


Kezdjük baloldalon .Az első keréknek az elülső futófelületébe egy rajzszöget szúrunk pontosan az agy központi magasságának megfelelően.Bátran 2-3 mm mélyre...

Annyira, hogy stabilan megálljon,és ügye... NEM a vízelvezető csatornába szúrjuk!!!!,mert lehet hogy 1 ""sziszegést"" fogsz hallani ..és ennek nem fogsz nagyon örülni :DD)


A spárga egyik végére egy hurkot kötünk,és ezt rá akasztjuk a rajzszegünk fejére.

A spárga másik végével a kezünkbe a hátsó kerékhez ballagunk...,és óvatosan megfeszítjük ..(szintén a hátsó kerék központi agymagasságának megfelelően),és láthatjuk hogy elől a gumi peremeken hol érintkezik a gumihoz a madzagunk.(Ha érintkezik egyáltalán)

Ekkor láthatjuk hogy az első keréknél NEGATÍV vagy POZITÍV az összetartás.

Láthatod azt hogy (pl a pozitív esetben) ÉS a madzagban nincs semmilyen megtörési szög,akkor hátul hozzá sem ér a hátsó gumikerékhez a madzag.

Negatívnál(széttartás eset) az első guminak a peremeiből a ...hozzád közelebb lévő... nem érinti a madzagot.

Na ekkor eszi meg az út a belső felületet,hisz mind 2 kerék "szét" szeretne menni,és a belső rész kopik jobban. Amikor TÚL SOK az összetartás akkor meg "össze felé " szeretnének,és a külseje kopik a gumi futófelületnek.


Az autók legtöbbjénél 0-3° közötti pozitív összetartást szoktak megadni,ezt a gyártók midig meghatározzák az mennyi is ez ,az adott autóra.

A madzagos ellenőrzésnél--> a NYÍLEGYENESRE KIHÚZOTT MADZAG !!!! a hátsó keréknél egy 10-15 MM hézagot ad ki a hátsó kerékhez képest.

Ugyanezt a műveletet a Jobb oldalon is végezzük el. Ott is 10-15 mm hézagnak kell lenni a kifeszített és EGYENES TÖRÉSMENTES ! spárgán. Nem több..nem kevesebb.


Természetesen ha a KORMÁNYOD nem középen van,akkor eltérésed lesz az egyik oldalon pozitívan,a túloldalt negatívan,ezért ezt pontosan kell középre állítani,,és akár le is rögzítheted a kormányt.


Azt még megjegyezném hogy a szélein erősen megkopott gumit..utólagosan korrigálva az összetartást... érdekes jelenségeket produkálhat ,..pl nyikorgó gumi kanyarodáskor,hisz a gumi egy kúpfelület mentén "kopott be" és az törekedne a kúp felületére vissza feküdni.

Remélem nem voltam túl bonyolult,ez az ellenőrzés 1 régi módszer,csak manapság mindenki márka szervizbe jár..és már nem maga javítgatja a Ladáját,Wartburg-ját a garázsában.

2012. szept. 30. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!