Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ráz a turbodiesel motor...

Miért ráz a turbodiesel motor alapjáraton?

Figyelt kérdés
Ford Fiesta 1,4 Tdci alapjárata 750 helyett 1000-es fordulatszámon üzemel, és ráz, alapjáraton? 188ezer km-t futott de nagyon jó állapotú, olajfogyasztás majdnem 0. Olyan emberek válaszát várnám akik értenek a korszerű diesel motorokhoz vagy személyes tapasztalatuk van ezzel kapcsolatban. Mi lehet az oka ennek a hibának? Köszi a hasznos válaszokat előre is!
2009. aug. 3. 15:27
 1/10 anonim ***** válasza:
28%
Nekünk ugyan VW Passatunk van, de volt ilyen hibája, megemeltük az alapjáratot és teljesen megszűnt a probléma.
2009. aug. 3. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Köszi! De egyrészt nekem éppen az a baj hogy 750 helyett 1000 ford/perc, és a rázás meg nagyon nem illik oda! :)
2009. aug. 3. 17:46
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Nekem ilyen problémát okozott a fojtószelep pozícióját érzékelő szenzor (TPS) hibája (FORD Escort). Kimostuk WD 40-nel, befújtuk kontakt spray-vel, azóta jó.

A legvalószínübb viszont az egyik injektor mechanikus, vagy vezérlési hibája, ezt sajnos csak tesztkompjúterrel tudod korrektül megállapítani.

2009. aug. 3. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Kedves válaszoló! Diesel motorról beszélünk? :) Semmi gond ha nem, de én egy közös nyomócsoves turbo diesel motorról beszélek. Köszi aki akar segíteni! nem értek tulzottan hozzá de mégis van róla fogalmam, irjon bátran akinek van ötlete, megköszönöm.
2009. aug. 3. 22:02
 5/10 A kérdező kommentje:
A régi dieselekkel szemben is egy elektromos szivattyú látja el a motort, nem adagoló (sokkal nagyobb nyomással). Minden választ szívesen várok, de aki nincs tisztában az újabb dieselekkel biztos nem tudja hogy miről van szó:)
2009. aug. 3. 22:06
 6/10 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező!

A diesel motornál is meg kell oldani a levegőmennyiség szabályozását. Erre még nem találtak ki jobb megoldást a pillangószelepnél (fojtószelep). Legyél nyugodt, a te motorodban is van ilyen a turbócső és a légszűrő között -valószínüleg a légmennyiség mérő környékén.

Ennek a szelepnek az elmozdulását érzékeli a TPS, ez adja a motorvezérlő egyik bemeneti jelét. Erről írtam.

2009. aug. 4. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszi! Ez nekem újdonság és lehetséges hogy pont az a gond. De érdekes módon egyik nap volt a leirt jelenség, amikor irtam a kérdést, tegnap is és ma nem csinálja. Normális az alapjárat és nem remeg. Biztos elő fog még jönni. Én arra is gondolok hogy a gázolajszürő megfoghatott egy kis koszt, pedig jó minőségü gázolajat tankolok benzinkúton.
2009. aug. 5. 18:29
 8/10 A kérdező kommentje:
Amúgy csak értesz hozzá vagy a szakmád is ezzel kapcsolatos?
2009. aug. 5. 18:30
 9/10 anonim ***** válasza:

Ez a szakmám, és a Ford Petrányinál is lehúztam három évet.

Egyébként eszembe jutott még valami. Ha legközelebb ilyet csinál, nézd meg, hogy nem füstöl-e a szokottnál jobban. Arra gondolok, hogy a turbó csapágyazásából olaj jut az égéstérbe, ez indokolhatja az alapjárat megemelkedését is.

2009. aug. 6. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszi! És olyankor nagy gond van ha esetleg az van amit utoljára írtál? Nemrég cseréltem olajat szűrővel. Valvoline Maxlife 5W-30 és tudja az M2C.. , tehát a Ford specifikációt(rajta a dobozán). Eddig mindig Castrolokat cseréltem. Hát nagyon remélem nincs ebben összefüggés, sokszor cseréltem olajat, így azt nem nagyon tudnám elrontani, hiába nem értek annyira hozzá müszakilag. Amúgy soha nem láttam hogy füstölt volna, de meg fogom nézni. Mennyit mehet el ezekben a turbo? Nem hajtom szét egyáltalán és ha sokat megy mindig járatom alapjáraton hogy még legyen kenése a turbonak.
2009. aug. 6. 10:43

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!