Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Shell V-Power Nitro+ Üzemanyag...

Shell V-Power Nitro+ Üzemanyag mennyi plusz teljesítményt ad? A motorra milyen hatással van?

Figyelt kérdés
Keresgéltem interneten, felmentem a Shell oldalára is, de nem találtam semmit. Válaszokat előre is köszönöm

2012. szept. 27. 20:17
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Önmagában az üzemanyag nem ad érzékelhető többletteljesítményt. Benzin az is, mint az összes többi, nagyjából ugyanannyi az égéshője és az égési sebessége. Nem fog tőle 80-nal egykerekezni a robogó.

Az oktánszáma jó magas (100 vagy afölötti, a pontos értéket nem tudom), ezért ha extrém magas sűrítésű lenne a motor, nagyon jól működne vele, mert kevéssé lenne hajlamos az öngyulladásra. Sőt, feltöltött motorok esetén a töltőnyomást is bátran lehet emelni, mert a magas oktánszámú benzin bírja.

Ha viszont a motor gyári állapotú és 95-ös, esetleg 98-as benzinre van optimalizálva, nem tudja kihasználni a 100-as oktánszám előnyeit. Esetleg részterhelésen kevésbé hajlamos csörögni a motor, de ha a gyújtás vezérlőjébe nincs beleírva a 100-as oktánszámú benzinhez tartozó jellegmező (mert mondjuk nem gondoltak rá, hogy ilyet töltenek bele), akkor nem fog nagyobb előgyújtással reagálni és javítani a teljesítményt részterhelésen.

Az állítólagos súrlódáscsökkentő, lerakódásgátló és egyéb tulajdonságokban meg nem hiszek. Lehet, hogy vannak, nem vonom kétségbe, de én nem hiszem el őket. Egyrészt ha csak a fele lenne igaz annak, amik az olajcégek marketingesei az ilyen adalékokról mondanak, akkor ma már teljesen súrlódásmentes, végtelen élettartamú motorok lennének, amik termelnék a benzint. Másrészt pedig teljesen mindegy, milyen adalék van a benzinben, a városban tötymörgő, üzemi hőfokot soha el nem érő, állandóan a fordulatszám-tartomány alsó harmadában használt motorral nem tud csodát tenni: az bizony akkor is kopni fog és csúnya lerakódások keletkeznek rajta.

2012. szept. 27. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Kolléga jól írja, én leegyszerűsítem kicsit: lóf*szt se.


Kolléga kipróbálta (E39 530i), teszteltük mindenféle tudományos (GPS-es gyorsulásmérés, fogyasztásmérés, teljesítménymérés mérőpadon, lambda értékek ellenőrzése), meg nem tudományos (mentünk vele kilinccsel előre, meg körbe-körbe és figyeltük milyen érzésre), az összes végeredmény hibahatáron belül volt.


A placebo-hatás viszont működhet,meg hozzáteszem nem reprezentatív tesztet végeztünk. :)

2012. szept. 28. 02:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Különösen az elsőnek, aki, vette a fáradságot és leírta nekem, azt a hosszú szöveget, de másodiknak is köszönöm, hogy leegyszerűsítette.
2012. okt. 1. 19:27
 4/9 anonim válasza:

Fiat puntoba milyen benzint érdemes tenni?95,98,100 ?

Maxmotion,w power?Super?

2013. febr. 1. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Szerintem nagyon is érezhető a különbség.Én már csak Nitro+ -t tankolok.Igaz hogy drágább,de sokkal dinamikusabb,erősebb tőle az autó.Kell egy kis idő,mire kitakarítja a rendszert,de folyamatosan érezhető a változás.Ki kell próbálni: két teli tank Nitro+ kikocsikázása után tankolj bele 95-öst.:) Akkor még inkább érezni fogod a különbséget. :)
2013. ápr. 10. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
Autótól függ. Nekünk egyik autónk csak halkabb a Shell V-power 95 től,a másik meg kisebb fordulatszámon kezd el húzni igazán. :D 50 literes tankunk van,és +50-80 km-el többet megy vele az autó. :)
2013. szept. 30. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
Azt el merem mondani, hogy a W-Power 100-as benzinnel tovább tudok menni, mint a hazai MOL benzinnel, de le is fordíthatom. 1600 ccm.-es benzines gépkocsimmal, országúton a közlekedési sebesség tartományokat betartva, LED világítással elől, 6,2 literről, 5,8 literes lett a fogyasztásom, (+10 C fokos időben, azonos terheléssel és útszakaszokon) Az is tény, hogy nem éri meg az árkülönbözetet, vagyis a literenkénti 45-50 Ft-t azért sok!
2015. jan. 24. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
Nekem van egy b vectrám 1.8 benzin. Én először simát tankoltam majd kipróbáltam a 100-as nitrot és érezhető a különbség, de miután lement a benzin ára és 50 forint volt a különbség a 100-as és a sima 95-ös között ezért elkezdtem 95 nitrot tankolni, ami majdnem megette a kocsit. Rosszalodik a lambda szonda nemtudom, hogy a benzin tette tönkre vagy alapból a végét járta, de a 95 nitro biztos, hogy rontott a helyzeten. Rángatott, friss tankolás után lefulladt és alig tudtam elindítani, folyamatosan fulladozott, erőtlen lett. Aztán gondoltam kipróbálom, hogy viselkedik a sima 95-tel. Nem fulladtam le azóta, nem rángat és a teljesítmény is kezd visszajönni, mindez 3 nap alatt. A lambdaszonda elvileg mindenképp kuka, de már használhatóbb az autó. Szerintem a nitrókban az adalékanyag okozta a gondot ami szerintem nem égett el vagy ráégett a lambdaszondára és rossz értékeket küldött a vezérlőnek. Persze nem vagyok autószerelő, meg amint tudom viszem megjavítattni, de nem mindegy, hogy hol és mit tankol az ember. A másik tapasztalatpm meg az, hogy az omw-s benzinek szarok. Érezhetően kevesebb teljesítménnyel megy a vas.
2015. márc. 4. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Én eddig az O+-nál és a MOL-nál tankoltam. Tegnap kipróbáltam a Shell V-Powert és érezhetően jobban húzott a kocsim(1300 cm³ Suzuki WagonR+).Kevesebbet fogyaszt, halkabb a motor és nem is olyan vészesen drágább. Azt hiszem maradok a V-Powernél. :)
2017. jún. 16. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!