Mennyi idő múlva megy tönkre vagy csökken látványosan a Toyota Priusok akkumulátora? Mennyibe kerül kicseréltetni? Hasonló élettartamú mindegyik hibridben az akku vagy ez még nem igazán derült ki?
Bécsben van olyan Prius ami több mint egymillió km-et futott, hiba nélkül. És azért nem találsz sokat futott eladót, mert nem adják el az emberek.
Egy akkucella a Priusba 8000 forint, szóval nem egy költséges dolog, már ha elromlik.
Sziasztok. Ha nem zavar senkit, hogy egy olyan is ír, akinek van Priusa (2005 Prius II, 230.000 km), illetve tud is a témáról ezt-azt, hát megteszem. :)
A Prius - mint minden Toyota - rendkívül megbízható és tartós konstrukció. Általában elmegy 300-400.000 km-t főalkatrész javítás nélkül. Ez vonatkozik az akkumulátorra is. A legidősebb példányok már 15 évesek, eddig komplett akkucsere szinte nem fordult elő. Ha mégis nagy ritkán akku probléma merül fel, azt vagy a cellákat összekötő lamellák korrodálódása okozza (smirgli és pár óra, bárki által elvégezhető munka), vagy az egyenként cserélhető cellák közül az egyik elromlása okozza (10-25 ezer ft egy cella, házilag cserélhető, keress rá a youtubon, ezer video mutatja a folyamatot). A jó állapotú komplett akku bontottan 130-160 ezer ft, az általam ismert Toyota bontóban 6 db van feltöltve eltárolva évek óta, egyet sem adtak el, mert nem keresik. Mint mondtam, szinte soha nem szokott elromlani. Amúgy már sok nem márkaszervíz szakosodott Priusokra és hibridekre, ahol a szokásos benzines autók árain szervizeleik ezeket az autókat, pl. Prius fórumokon szívesen ajánlanak ilyeneket. Akit bővebben érdekel a téma, ajánlom ezeket:
Kérdésem ha soha nem romlik el a Prius akkor miért áll ilyen előkelő helyen a lopási statisztikákban?
Idézem:
"A Suzukiból kizárólag személygépjárműveket lopnak el a tolvajok, ez rögtön meg is látszódik, ha a típusokra lebontott statisztikát nézzük. Hiszen az első helyen hazánk egyik legnépszerűbb autója a Suzuki Swift áll, amelyek lopását pont a feketén javíttató tulajdonosok generálják. Ugyanezen okból jelent meg egy új típus is a listán, a Toyota Prius."
Egyébként aki azt állítja, hogy egy autóval úgy megtesz 3-4 százezer km-et, hogy meghibásodásra nem kell költenie az egyszerűen hazudik. Jármű márkájától és típusától függetlenül mondom. Megvételtől kezdve el kell kezdeni vezetni egy listát és vissza kell nézni 5 év múlva, hogy mennyi minden van rajta amiről már rég megfeledkezett az ember.
=;)
Az elektronika nagyon vigyáz az akkukra, rengeteget elmennek.
Az hogy miért lopják jó kérdés, pedig nem az akku miatt.
Gyenge a motorja persze, mert alacsony károsanyag kibocsátáshoz és alacsony fogyasztáshoz kellett igazítani. Normál használatra van, nem leelőzgetni mindenkit padlóval, eleve ott el is tűnne feleslegesen minden amit megspóroltál vele.
Minden kis motoros kocsi hangos pályán.
Bár kétségtelen, most néztem a legújabb Prius gyorsulását 12s, az azért elég gáz valóban pedig 100 ló körül van vagy kicsit többi is. Városi kocsi ez, nagyon durván.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!