Ez hogy tudják kihozni?
ezekről a hirdetésekről van szó.A kérdés az , hogy tudják kihozni hogy 11Ft legyen 1 KM , hogy otthon hogy tankolnak?
Ez tényleg igaz?
Ez a 10-12 Ft/km nagyon jól hangzik, de némi csúsztatás eredménye. A CNG-árakban nem vagyok otthon, egy adatot találtam még a nyárról, miszerint Szegeden lehetett 224,5 Ft/kg-os áron CNG-t tankolni.
Ha a Mondeo adataival számolunk, akkor a 90 literes tartályt 3.200 Ft-ért lehet teletölteni és ha ezzel csak 300 km-t tudsz megtenni, akkor is 10,6 Ft/km jön ki üzemanyagköltségre.
Viszont hangsúlyozni kell: ez csak üzemanyagköltség, míg az autónak ezernyi más költsége is van, amit szintén nem szabad elhanyagolni. Ott van a gázszett kiépítésének egyszeri ára, az autóra fizetendő biztosítás, adó, szervizköltségek, műszaki vizsga díja... Ahhoz, hogy reális képet kapjunk egy autó kilométerenkénti költségéről, ezeket is bele kell számolni és így már lőttek is a 10 Ft/km-nek. Sajnos azonban ezt itthon sokan nem teszik meg és nem is jut eszükbe, hogy ilyenre is kellene gondolniuk, aztán illúziókban ringatják magukat az autójuk gazdaságosságával kapcsolatban.
Igen, olcsóbb az üzemeltetése. De akkor sem fog 10 Ft/km-be kerülni, illetve először meg kell tenni vele egy bizonyos távolságot, mire az alacsonyabb üzemanyagköltség jóvoltából sikerül megspórolni a gázrendszer kiépítésének egyszeri költségét. A használtautóknál annyival jobb a helyzet, hogy ez a költség nem teljes egészében téged terhel, mert az értékvesztés és egyebek miatt nem kerül annyival többe egy használt CNG-s autó, mint amennyibe a CNG-szett került.
Az otthoni tankolás kétféle módon történhet. Árulnak töltőberendezéseket, amik a vezetékes földgázt kompresszorral sűrítik, szűrik, szárítják és biztonsági szelepes töltőcsonkon át töltik fel az autót. Így az üzemanyag ára annyi, mint a gázé, csak ki kell fizetni a töltőberendezés egyszeri árát (azt hiszem, 1,5 millió forint), kell némi papírmunka (cseppet túlszabályozott a dolog) és utána fogyasztja az áramot is a szerkentyű. Ezt azonban saját célra telepíteni teljes hülyeség: ahhoz túl sokba kerül (mire "visszahozza" az árát, kiesik alólad az autó) és értelmetlenül nagy a kapacitása ahhoz, hogy egyetlen autót etess róla. Akkor jó ez, ha legalább 8-10 CNG-s autót sikerül ellátni belőle. A másik módszer az, hogy veszel valami kompresszort, ami elég nagy nyomást tud produkálni és azzal küldöd befelé a gázt az autóba. Biztonsági, felügyeleti rendszerekről ne is álmodj, gázszag ellenben várható, ha a mindenhez értő Józsi bácsi, az ezermester nem volt elég precíz a kiépítésnél. És mondjuk ez sincs meg fillérekből, mert egy több száz bart tartósan előállító kompresszort nem lehet a TSz-műhelyből két sörért kilopni.
Szóval létezik a házi töltés, de nem olyan egyszerű és olcsó, mint amilyennek bemutatják. Ha csak az üzemanyag árát nézed, verhetetlen, de a beruházási költség eléggé magas.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!