Automata váltó, akkor hogy is van ez?
Tervezem egy automata váltós Audi vásárlását, de nem értem ezt az automata váltó elosztást. Persze, tudom ott kérdezzem meg, de szeretek előre tájékozódni. Ennek az Audinak ilyen a váltófelépítése:
P
R
N
D
S
1 +
2
3 -
Az első néggyel tisztában vagyok, onnan már zűrös. A Sportfokozatot mire is jó? Miben más mint a Direkt?
Illetve az 1,2,3, ezt mikor használjuk, és mikor a sebességválasztót? Illetve hogyan?
pedig piszok egyszerű :
1-es állás : max első sebességi fokozatig rakja magát a váltó, (csónakot kihúzatni vele a vízből a partra)
2-es állás : csak az első és második fokozatig vált,a harmadikat már nem engedi,pl lakókocsi vontatás meredek hegyen,
3-as ban : a 3.fokozatig válthat fel az autó,pl télen
sportban meg megemeli a fordulatot,itt pl 2500-nál rakja a következőt,míg D-ben 2000-nél már engedi ,
Amire kíváncsi vagy, illetve amit felsoroltál az nem "egy" automata váltó/váltótípus tulajdonságai.
Nem mindegyik automata váltó rendelkezik manuálisan kapcsolható fokozatválasztó üzemmóddal, mint ahogy sport fokozat sem mindegyik automatához jár.
Létezik mechanikus, hidraulikus, elektrohidraulikus, elektropneumatikus (inkább haszonjárművek esetén), illetve számítógép által vezérelt automata váltó. Mindegyiknek más-más előnyei, hátrányai vannak.
Ettől egyszerűbben nem lehet szemléltetni, illetve leírni az alapokat, mint ahogy itt leírták:
A sport fokozat, illetve egyéb kiegészítő funkciók, váltótípusok, azok különbségei, lehetőségei terén felmerülő információkért ajánlom a következő összeállításokat:
Remélem tudtam segíteni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!