Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell jó tőképes verseny...

Hogy kell jó tőképes verseny autót épiteni?

Figyelt kérdés
pl:.rally,szlalom,rally cross,
2012. szept. 16. 18:43
 1/3 anonim ***** válasza:

Először is pénz kell. Rengeteg pénz. Aztán tapasztalatok: hol vannak jól dolgozó, megbízható szakemberek, kit kell inkább elkerülni, ki az, akinél érdemes megfizetni a drágább munkát.

Utána el kell döntened, milyen kategóriába szeretnéd nevezni az autót. A kategória szabályzata részletesen tárgyalja a megengedett műszaki megoldásokat, ehhez mindenképpen igazodni kell és sokszor eléggé szűk korlátok közé kényszeríti az alkotókedvet.

Az alapul szolgáló autó kiválasztása is fontos dolog. Vannak jobb és rosszabb típusok, sikeres és kevésbé sikeres konstrukciók. Lehetőleg olyat válassz, amivel sokan versenyeznek, mert az egyrészt biztos, hogy használható, másrészt biztos, hogy készülnek hozzá versenyzéshez alkalmas alkatrészek és kiegészítők. Ha ugyanis egyedileg kell megterveztetni és legyártatni egy egyenes fogazású váltót, mert az adott típushoz nem létezik ilyen, akkor a költségvetés alaposan meglódul - és ez csak egy példa. De mondjuk elterjedt típus esetén szakembert is könnyebb találni, aki ismeri a hibákat és például fejből tudja, hol és hogyan kell a lengőkarokat, tornyokat, bölcsőt erősíteni, hová hegessze oda a bukókeretet.

Mikor pedig minden összeállt, az autóval és jó sok pénzzel fel kell keresni a szakembereket és el kell velük beszélgetni, hogy mit szeretnél. Aki egyből, kérdezés nélkül nekiesik az autónak, mint tót az anyjának, azt ott kell hagyni: a hozzáértők mindig a vezetőhöz alakítják az autót, csak a helyi kókányolók olyanok, hogy egyféle "nagyon tuti" tuningot tudnak a motorhoz, aztán az vagy jó, vagy nem.

Sajnos a mai viszonyok olyanok, hogy a szakemberekkel bizonytalannak kell lenned. Ha mond egy határidőt, beszorozhatod kettővel, folyamatosan ellenőrizni kell őket, nem szabad senkire semmit szabadon rábízni. Mindig légy képben arról, hogy mit csinálnak és hol tartanak vele, mert rengeteg a szélhámos az autóépítésben (is). De vannak olyanok is, akiket ellenőrizni sem kell, mert tartják veled a kapcsolatot.

Ha megvan az autó, akkor pedig nem szabad azonnal várni a csodát. Sok teszt, kísérletezgetés, utólagos finomítás kell, hogy minden jó legyen. Lehet, hogy 1-2 szezon rá fog menni arra, hogy mindent megfelelően sikerüljön belőni, csak utána lesz igazán ütőképes az autó.

Mindezek csak akkor igazak, ha vagy olyan szerencsés, hogy mással építtesd az autódat. Ha nem, akkor kicsit nehezebb a dolog. Pénzre így is szükséged lesz és a tapasztalatgyűjtést sem úszod meg. Könnyebb úgy. Utána pedig az anyagi lehetőségeidhez kell mérni, hogy mit valósítasz meg. Amatőrként, kis költségvetésből célszerű eleinte a súlycsökkentésre, a futómű és a fékrendszer javítására helyezni a hangsúlyt. A motortuning ugyanis félelmetesen sokba tud kerülni és ha elszáll a túlhúzott erőforrás, megint boríthatsz bele egy talicska pénzt az autóba. Lehet, hogy eleinte nem is sokat kell igazítani a motoron, csak a karosszériát kell könnyíteni, becsövezni, a fékeket pedig a technikai szabályok adta kereteken belül erősíteni. Mikor már jobb az anyagi háttér, akkor érdemes csak komolyabban nekiugrani a hajtásláncnak, de akkor is csak ésszel. Célszerű "hátulról előre" haladni: először legyen meg az önzáró differenciálmű, amivel nem csak aszfalton lehet jól átvinni a nyomatékot, utána a nagyobb terhelést elviselő váltó és kuplung, majd csak utána a motor. Így nem eshetsz bele abba a hibába, hogy a végletekig felhúzott, csillagászati fordulaton pörgő, méregerős motor elforgatja a kuplungot, bömböl a béna gyári váltóáttételek miatt és kanyarban csak erőlködsz, mert elforgatja a kerekeket.

2012. szept. 19. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Nem csak a pénzen múlik..

Általában az ütőképes autó megépítésében az a probléma hogy ha egy pályán tökéletes a többire nemigazán lesz optimális.

Szerintem a legfontosabb dolog a futómű fékek kerekek. Mert ha nincs jó kapcsolat az úttal akkor hiába a nagy motor kicsúszhatsz.

És csak utána lényeg a meghajtás.(motor váltó difi)

A jó súlypont is nagyon lényeges.

És hiába jó az autó azt tudni kell jól használni is.

Ha ezek közül valamelyik is gyengébb akkor a versenyző csak kinlódik nem fog jó lenni.

Nem igaz az hogy a drága versenyautó lehet csak jó. (bár tény hogy kell rá költeni.

Minden kocsinak van gyenge és támadható pontja. Ha az ellenfeleknek nincs gyenge pontja akkor a pályának kell hogy legyen. Ezt hívják támadási pontnak.

Az igazi versenyző előre gondolkodik és nem csak az autó erejét kihasználva boldogul. (Erre azt szokták mondani a féltégla is tuja nyomni a gázpedált ,mégse versenyző.

Amúgy meg személyre szabott az autóépítés.

Van aki rángatósan vezet van aki csúsztat van aki tapadósan csinálja. És ehhez a stílushoz a legnehezebb megtalálni a megfelelő autót amibe aztán lehet invesztálni.

2012. szept. 19. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen,nem kaptam ilyen hosszu választ.Megértettem 18 vagyok,és ismerek versenyzőket.
2012. szept. 19. 17:48

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!