Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kuplung lenyomása, a motor...

A kuplung lenyomása, a motor felpörgetése, majd a kuplung hirtelen felengedése eredményezi a kerekek kipörgését?

Figyelt kérdés
A gyorsulási versenyeken látott nagy gumifüst-felhőt is így csinálják a versenyzők?

2012. aug. 31. 03:51
 1/5 anonim ***** válasza:
Igen. Elég ha kicsit agresszívebben nyomod a gázt, miközben csúsztatod, a fogáspont után egy kicsivel.
2012. aug. 31. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Lefullad.
2012. aug. 31. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Az erős autónak ilyenkor kipörög a kereke, a gyenge autó pedig lefullad.
2012. aug. 31. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Azzal a módszerrel, amit leírtál, el lehet érni, hogy kipörögjön a kerék. Meg azt is, hogy eltörjenek a lengéscsillapító rugók a kuplungtárcsában (DMF esetén a lendkerékben) és kiverődjenek a féltengelycsuklók (főleg, ha mindezt elsőkerekes autónál alászedett kormánnyal játszod el). Sőt, ha nem vagy eléggé körültekintő, még az első lökhárítót is le lehet zúzni, mert nagyot tud ugrani az autó, ha olyanja van és nem mindig arrafelé, amerre a kormányt tekered.

Füstfelhőre viszont ne számíts, a gyorsulási versenyeken nem így szokták csinálni. Ott a hátsó kerekekkel egy tócsába állnak, amiben éghető folyadék van (fejből nem tudom, mi). Mikor ez megvan, befékezik az első tengelyt (a hátsót nem, mert azzal nem lesz jobb), kapcsolnak valami előremeneti fokozatot és "eldobják" a kuplungot. A befékezett első kerekek a helyén tartják az autót, a hátsók meg a tócsában könnyebben megpördülnek, mint a száraz aszfalton. Ráadásul a kerék forgásától keletkező hő hatására ez a folyadék is elkezd égni, ami tovább fűti a gumit. Így a folyadék és a lágyuló gumi füstje együtt tör az ég felé, a jól felhevült abroncsok pedig nagyszerű teljesítményt nyújtanak a rajtnál.

2012. aug. 31. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
sima utcai gumival sima betonon is füstöl a kerék ha csinálod fél percig, nemkell ide ilyen olyan folyadék, és erős hátsókerekes kocsinál sima féket nyomva is elforog a hátsó kerék, ha nem tökig nyomod a féket, elsőkerékhajtású autónál meg ugyanezt mégegyszerűbb megcsinálni behúzott kézivel, nemkell ezt túlbonyolítani...
2012. aug. 31. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!