A kuplung lenyomása, a motor felpörgetése, majd a kuplung hirtelen felengedése eredményezi a kerekek kipörgését?
Azzal a módszerrel, amit leírtál, el lehet érni, hogy kipörögjön a kerék. Meg azt is, hogy eltörjenek a lengéscsillapító rugók a kuplungtárcsában (DMF esetén a lendkerékben) és kiverődjenek a féltengelycsuklók (főleg, ha mindezt elsőkerekes autónál alászedett kormánnyal játszod el). Sőt, ha nem vagy eléggé körültekintő, még az első lökhárítót is le lehet zúzni, mert nagyot tud ugrani az autó, ha olyanja van és nem mindig arrafelé, amerre a kormányt tekered.
Füstfelhőre viszont ne számíts, a gyorsulási versenyeken nem így szokták csinálni. Ott a hátsó kerekekkel egy tócsába állnak, amiben éghető folyadék van (fejből nem tudom, mi). Mikor ez megvan, befékezik az első tengelyt (a hátsót nem, mert azzal nem lesz jobb), kapcsolnak valami előremeneti fokozatot és "eldobják" a kuplungot. A befékezett első kerekek a helyén tartják az autót, a hátsók meg a tócsában könnyebben megpördülnek, mint a száraz aszfalton. Ráadásul a kerék forgásától keletkező hő hatására ez a folyadék is elkezd égni, ami tovább fűti a gumit. Így a folyadék és a lágyuló gumi füstje együtt tör az ég felé, a jól felhevült abroncsok pedig nagyszerű teljesítményt nyújtanak a rajtnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!