Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha gyakran használom a motorfé...

Ha gyakran használom a motorféket, azaz nagyobb sebességnél eggyel kisebb fokozatba váltok, az károsíthatja az autót?

Figyelt kérdés

Kophat valami?

Elvileg az eco driving elképzelés azt mondja, ezt használjuk fék helyett.


2009. júl. 31. 11:18
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Ha ésszel csinálod, nem lehet baj. Nem szabad leugrani a kuplungról, mert akkor lökésszerű terhelést kap az erőátvitel, azt meg nem kedveli. Illetőleg nem szabad úgy visszakapcsolni, hogy nagyon megemelkedjen a motort fordulatszáma, mert túllépheti a biztonságos értéket. Extrém esetekben a nagy terhelés hatására megszakadhat a kenőolajfilm a mozgó alkatrészeken, de ez inkább 40-nél ötödikben csörömpölésnél jellemző.
2009. júl. 31. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ésszel kell csinálni de kell csinálni. Ne úgy képzeld el, hogy 120-nál visszaváltasz kettesbe, azt majd csak megáll.
2009. júl. 31. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Én gyakran látok olyant, hogy úgy megy valaki előttem a lejtőn, hogy folyamatosan világít a féklámpája, szaknyelven úgy mondják, hogy "égeti" a féket. Én ilyenkor mindig visszakapcsolok.

A fék az autó megállítására szolgál és nem lassításra!

2009. júl. 31. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Szerintem a fék se kopik szét ha egy kicsit hozzáérünk. Nekem nem szokásom feleslegesen visszaváltogatni. Nem károsítja amúgy az autót, kb. azt nézd hogy felfelé mikor kell váltani, visszafelé se válts hamarabb sokkal. Ha nem mész lejtőn lefelé és lassítás szükséges, én elengedném a gázt, pici fék. Én vissza csak akkor váltok ha már úgy haladok hogy szükségessé válik.
2009. aug. 1. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nem a kopásról van szó. A személygépkocsik üzemi fékberendezése nem tartós lassításra kell kitalálva, ellentétben a teherautók, autóbuszok kipufogófékjével és retarderével. A fékdobok, féktárcsák egy intenzív fékezés (100-ról megállás csúszáshatáron) hőjét el tudják vezetni, esetleg 2-3 egymás utáni ugyanilyen próbálkozástól sem hevülnek túl, de a tartós lassítást nem szeretik. Túlhevül a tárcsa, vetemedhet, túlmelegedhetnek a fékbetétek és károsodhat az anyaguk, illetve a ragasztásuk, de ami a legveszélyesebb: felforrhat a fékfolyadék, a benne keletkező gőzbuborékok pedig rontják a fékhatást (mert az könnyebben összenyomható, mint a folyadék).
2009. aug. 2. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!