Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot motorvezérlő (kompjute...

Peugeot motorvezérlő (kompjuter) hiba?

Figyelt kérdés
Volt nekem 1.1es benzines 92es pozsomban egy kompjuter csere, mert nem tudtuk mitol rangat, lefullad olykor, es elektromos megnézte motordiagnosztikaval, es kompjuterem elvileg nem ad le jelet.. en cserelni akartam de a bontoba az osszes peugeot kompjutere 19 szálas volt, mármint a csatlakozo feje, az én csatlakozom viszont 13 szálas ha jol tudom..ezután rájottem h annak idején valaki átkábelezte a csatlakozoját, és nem az a gyári kompjuter valo bele hanem kisebb fekete bosch.. ezért kicseréltettem olyanra. hazajovok mukodik a gép, áll egy orát elindulok, rángat minden sebességben..visszamegyek a bontoba azota a harmadikat cserélték és még mindig van hogy egyesbe rángat kicsit meg ketttesbe is, sot talan le isnfullad..most mit csináljak? nem hiszemh az osszes kompjuter szara bontobol...
2012. szept. 14. 23:56
 1/5 anonim ***** válasza:

Esetleg nem lehet h valamelyik kábel a ludas? Ismerősömnek volt egyszer h az egyik kis vezeték eloxidálódott, ami a hűtőhöz vezetett, az adta a jelet a a számítógépnek a motor hőmérsékletéről. A motor állandóan (!) 3500as fordulaton üzemelt, hidegen-melegen egyaránt. Cseréltek neki alapjárati motortól kezdve EGR-szelepen keresztül minden lóf*szt, de nem javult meg. Egészen addig amíg vmi öregebb szerelő alaposabban át nem nézte és megtalálta a szétment vezetéket. Összeforrasztotta és helyreállt a probléma...

Ilyen kis apró hibák is okozhatnak rohadt nagy bajokat.

2012. szept. 15. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Szia! Nagy balgaság rögtön a számítógéppel kezdeni. Nomeg amikor át van kábelezve egy autó az már régen rossz. Én valamelyik érzékelőre gyanakodnék, ha kicseréled akkor azért jó egy darabig mert még nem tanulta be a rossz értéket a vezérlő, aztán pár km vagy egy újabb indítás után már a rossz értékkel megy. Milyen típusú az autó pontosan és mi a motorkódja? Sajnos a 92-es autóknál még nem lehet az alapján cselekedni, hogy rádugjuk az OBD-t és egyből hiszünk neki. Már most megmondom, hogy legtöbb esetben vagy ecu hibát vagy lambda szonda hibát dob ki, de ennek nem kell feltétlenül hinni. Ha a lambda napokig magas, akkor inkább azt kell megnézni, hogy MITŐL magas, mert sok olyan beavatkozó van ami be sincs kötve az öndiagnosztikába (folytószelep potenciométer, légtömegmérő ha van, pl az pont szokott az általad leírt módon hülyéskedni) Sok sikert!
2012. szept. 15. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Elso valaszolo nem tudom ludas e vmelyik kabel, mert rabiztam a szamitogepre az elektromos szerint semminek semmi baja alapjarati motor folytoszelep minden a megfelelo értéken mukodik es mukodne ha a kompjuter adna le jelet..szoval nem tudom h a számitogep kimutatja e a kábelbajokat de szerinem igen.


masodik valaszolo Peugeot 106 1.1i 44 kw es ez a motorkodja: HDZPTC10FP1L1202419

es linkelek egy képet h milyen motorvezerlo van benne: [link]

ugyanez csak narancsságrga cimkéju a bosch. es amit eloszor csereltem vezerlo ugyanolyan számsoru és vonalkodnal is a harom szám megegyezett azzzal ami nekem rossz volt, mégis osszevissza rángatott. ami most van nem minden számjegy felel meg a réginek-.. lehet fel kéne okositanom egy szakértővel ? mit csináljak most.....már nagyon elegem van es sok penz

2012. szept. 15. 11:00
 4/5 anonim ***** válasza:
Szia! Második vagyok. Sajnos egy képtől nem lettem okosabb, de azért próbálkozom. Én továbbra is azt mondom, hogy a beavatkozóknál és az érzékelőknél keresném a hibát, nem feltétlen az ECU-nál. Továbbra sem írtad, hogy vajon miért lett átvezetékelve? Így már, hogy nem gyári a befecskendezés, kicsit nehéz utánajárni az adatoknak. Lambda szondát, légtömegmérőt, hőmérséklet jeladót mindent végigmértetek? Nem ártana elvinned olyan emberhez, ahol van minimum egy független Bosch KTS vizsgálóegység, azzal a legtöbb ilyen cucc kioolvasható, feltanítható, és a kommunikációval sincs gond. Ahol sima EOBD-s hibakódkiolvasóval (laptop hasonló) dolgoznak ott nem fognak annyira gyorsan/könnyen sikert elérni, a KTS ilyen esetekben sokkal jobb tud lenni, főleg ha már egy utólag mókolt autóról beszélünk.
2012. szept. 16. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Hali

Elvittem egy szerelő barátomhoz, és kiröhögött hogy már három kompjutert cseréltem, azt mondja, hogy ha kompjuter hibás lenne meleg motornál se hidegnél nem mukodne. Ment vele egy kört egyből ráadta, hogy ez gyujtáskimaradás, ez a dadogás meg hogy könnyen lefullad. Erre cseréltünk négy gyertyábol hármat (mert egys*ggfej f*sz akivel hogyták azt ngk gyertyákat elejtette az egyiket, szoval az utolag lesz cserélve..) mert egyébként ránéztünk a gyertyákra 4bol 3 kox fekete volt el volt kopva, a rotorom tiszta volt.. egy két napig az autonak tetszett a csere, de most első indításnál naponta agyon rugdosnám ezt a sz*rt mert szégyenbe hagy egy kikanyarodásnál átteszem kettesbe és rendesen bedadog ilyen cm/másodperc sebessséggel ráadásul és szépen leáll...........mi a franctol van ez? és CSAK hideg motor b*szakodik a meleg nem. az elektromos azt mondta minden rendben scak kompjuter baj.. lambdaszonda volt cserélve, gyertyák, kompjuter, üzemanyagszűrő, olaj, kifogytam segítsetek.........

2012. szept. 19. 08:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!