Én is kezdő vagyok, mondjuk már van jogsim. Ahogy szokták tanítani: Emelkedőre felmész, nyagyjából közepén kuplung-fék. Kézifék behúz, fék felenged. Kezd el csúsztatni a kuplungot, amíg nem remeg bele az autó, így megtartod és kézifék kienged, autó megindul. Fogalmam sincs, miért kézifékkel tanítják, de lábfékkel ugyanez az eljárás. Forgalomban most én jelenleg azt játszom, hogy lámpánál csúsztatom a kuplungot, az autó így elindul, ekkor adok kis gázt. Azért csinálom így, nehogy lefulladjak, nem akarok mást feltartani. Mondjuk ha rosszul csinálom, szívesen venném a kritikát rutinosabb sofőröktől!
2012. szept. 14. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
A rutinpályán nem volt baj,ott sikerült,csak forgalomban akadok meg,de az az érdekes,hogy nem mindig...
Igazából az a baj,hogy látom magam mögött a sort,és ráparázok,hogy mi lesz,ha lefulladok. (tudom hogy hülyeség,de sajnos ilyen vagyok). Aztán a kelleténél gyorsabban engedem fel a kuplungot,és lefullad,ami persze nem meglepő.
2012. szept. 14. 21:49
3/9 anonim válasza:
Lassan engedd fel és megindul az autó, utána már adagolhatod a gázt nyugodtan. Tudom milyen érzés, én már ugye jogsival repeszthetek egyedül, de olyan kis láma vagyok és persze mindig első sorból nézhetem a lámpaváltást :D
2012. szept. 14. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Azért fulladsz le, mert kicsi a nyomaték. Próbálj gázt adni (ne nagyon, csak egy picit, és ha nem bizonyul elégnek, akkor egy picit többet), miközben engeded föl a kuplungot.
2012. szept. 14. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Adj gázt nyugodtan, legfeljebb kaparsz egyet. :D Én már könnyen beszélek, mert megvan a jogsim, de ennek ennyi a titka. Anno, mikor én voltam tanuló, ezt tanította az oktatóm; semmi baj nincs, ha megnyomod a gázt a fogáspont előtt, kaparni úgyis csak nagyobb gáznál fog az autó. Mondjuk nekem könnyebb volt, TDi-n tanultam... :)
2012. szept. 14. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Picit sportosabb elindulást kell gyakorolnod.nyomj neki több gázt.
Igazság szerint keress egy olyan emelkedőt ahol senkit sem zavarsz ha visszagurulsz és játsz addig a kuplunggal és a gázzal amíg nem bírod tartani az autót egy helyben,vagy addig gyakorold a kézifékes elindulást amíg nem megy jobban.
Apropó:kézifékes elindulás.Kuplung kinyom,gép egyesbe picit nyomod a gázt mondjuk 3000fordulatig majd engeded a kuplungot ki finoman és ahogy visszaesik a fordulat akkor egy picit többet kell neki nyomni és minnél elöbb kiengedni a kéziféket.
Sok sikert hozzá,és kérj meg valakit aki felügyeljen téged!
üdv!
2012. szept. 15. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Technikailag gondolom sokan elmondták már hogyan kell csinálni,ezért én már nem mondom el.Lényeg az hogy hallgasd a motor járását,próbálj meg eggyé válni vele.
Ha van rá lehetőséged,próbáld meg úgy hogy senki sincs az autóban vagy a közeledben,sokkal könnyebb ;)
2012. szept. 15. 00:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
A kérdésre már válaszoltak páran, elsőnek válaszolnék így jogsi nélkül, hogy azért kézifékkel tanítják a lejtőn elindulást, mert a 2 lábad már foglalt azzal, hogy nyomod a gázt és engeded fel a kuplungot. a féket már nem tudod nyomni
2012. szept. 15. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
az lehet de nyomod a kupplungot és a féket, majd indulásnál elkeded kiengedni a kupplungot, ugy, hogy még mindg a féken állsz jobb lábbal, félig, vagy addigse kiengedted, ezután már a féket simán elengedheted, és a motor csuszó kupplunggal tartja az autot az emelkedőn, utána meg elkezdesz gázt adni, és tovább engeded a kupplungot, nem egy nagy ördőngősség... a kupplung nem egy olyan valami amit ha elkezdtél kiengedni akkor nem lehet megállitani, mint egy láncreakció :DD én nemis tudom miért nem tudják normálisan megtanítani a használatát...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!