Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy működik egy elektromos...

Hogy működik egy elektromos adagolós diesel?

Figyelt kérdés
Honnan tudhatom meg, hogy az enyimé mien?

2012. szept. 11. 17:49
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

A fejlesztések eredményeképpen 1998-ban a Bosch piacra dobta az ún. VP 29/30, VP 44-es szériákat.



A VP adagolók első generációját az Opel Vectra B-ben láthattuk először. Érdekes technikai újítás az, hogy az adagolónak külön vezérlőegysége van (PSG5). Az ECU, Can-bus rendszeren keresztül kommunikál az adagolóval. A későbbi verziókban az adagoló hibatárolóját is ki lehet kérdezni. Lásd a második fotót.

Ez fontos a diagnosztika szempontjából, mert az adagoló nem minden hibakódot küld át az ECU-nak. A hibatároló lekérdezést akár kiszerelt adagolón is el lehet végezni.(Természetesen csak a Bosch Kts műszercsaláddal.)


Nagy különbség az előző rendszerhez képest, hogy az adagolóelem nem axiális, hanem radiális mozgást végez. Típustól függően 2-4 dugattyú található.



Ebből adódik az akár 1000bar-os végnyomás!


Arrol az oldalrol amit linkeltel, tenyleg nem 2000 de sokkal tobb mint hagyomanyos tarsai.

2012. szept. 13. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 A kérdező kommentje:
És a Mercedes OM604-es motorjában lévő Lucas EPIC mit tud? Annak ahogy nézem csak 115-125 bar a nyomása, de valamit tud változtatni az elektronika a befecskendezés idején, kezdetén stb. Nem? Hogy van ez pontosan?
2012. szept. 14. 07:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!