Mit válasszak? (hosszú)
Kezdő motorosként eljutottam oda, hogy vegyek magamnak egy motort, nagy nehezen sok keresgélés, kutatás, utánajárás után sikerült 2 típusra csökkenteni a dolgot.
Simson S51
Yamaha DT 50 MX
Simson gondolom mindenki látott gyárit is meg cifrázottat is.
A Yamaháról meg itt 1 kép:
Na először is a Yamaha: a képen láthatjátok nem csúnya motor persze ez régebbi kiadás léghűtéses 5 sebességes 50ccm-is külön olajozású motor.
Ami mellette szól:Nem gyakori látvány erre felé lehet vagánykodni vele, gondolom motorja erősebb könnyebb vele 1 kerekezni, külön olajozásnak köszönhetően pofon egyszerűen lehet benzinkúton tankolni, felépítéséből adódóan valószínűleg könnyebben megbirkózik a terepviszonyokkal mint a simson.
75-85 km/h végsebesség érhető el fojtások nélküli gyári motornál!
Hátrány lehet:az ára, alkatrészellátás külön olajozás tönkremenése(de gondolom elmenne simán csak keverékkel is) a közelben egyszerűen nincs egy darab se eladó, ez azért probléma mert a legtöbb legalább 200 km-re van tőlünk ami azt jelenti, hogy összesen 400 km-t kéne menni egy 100000Ft-s mociért, kicsit sokallom az utat és mivel nincs kocsink amin legalább utánfutón elhoznám másra vagyok utalva és nem biztos hogy vállalná az utat.
Na a Simson
Előny:Sokaknak van innen, onnan, szakadt, jó állapotú és tuningolt, gondolom sok szerelő is érthet hozzá, alkatrészből nincs hiány neten is könnyen rendelhető bármi, még ha után gyártott is de biztos, hogy van.
Környéken is sok van, persze nem egyszerű 4 sebességest tirisztoros gyújtással és indexel rendelkezőt találni de van, ellenben a Yamahával abból nincs egy sem.
Az árat nem írom hátránynak de nem is előnynek mert ha vennék akkor inkább kiadok érte 80-90ezer Ft-ot minthogy szakadt szétfurkált tuningolt Simsont vegyek, nekem egy normális gép kell szerintem egy szépen felújított kulturált motorral nagyobbat lehet villantani mint a 70-es hengerrel rendelkező szakadt üléses benzintemetővel.(bár nem villantásra kell)
Ha veszek 80 ezerért mondjuk szerintem min egy 20-ast rá kell költenem, hogy számomra optikailag megfelelő állapotra hozzam de ez már részlet kérdés, láthatóan ott tartunk árban mint egy sima Yamahánál.
Hátrány:Keverni kell éjjel nappal, benzinkúton körülményes a tankolás.Valószínűleg gyengébb motor, nem tudom mennyi lehet, 3,75 Le-t találtam németeknél is korlátozva volt a segédmotor lehet, hogy ha vannak egyáltalán fojtások azok eltávolításával több lesz ha meg nincs mert alapból ennyi akkor így jártam.1 kerekezésre nem olyan jó felépítéséből adódóan.Terepjáró képessége gondolom rosszabb, előre másik fogas kerék kell ha meg akarjuk terepezésnél a motor dolgát könnyíteni így viszont csökken a végsebesség.Nem tudom mennyi a végsebessége.
Nem 1 évig akarom használni a motort, jól kell dönteni.Aki nem jártas a motorokban talán az is hozzá tud szólni valamit illetve javítsatok ki ha valahol tévedés vagy hülyeség van írva mert utána járásaim előtt nem sokat konyítottam a motorokhoz!
Nos, hogy pontosan mire is kell?:Faluba ide-oda eljárkálni unaloműzésnek, erdőbe "túrázni" a határba szétnézni, tehát a terep az kb a földutakban ki is merül ezt szemelőt tartva segítsetek melyik éri meg jobban egy kezdő motorosnak!
Köszönöm!
Én is a 2 között vacilláltam. Végül Simson lett. 4 sebességes tirisztoros enduro indexek nélkül. 80 ezer forint volt. Vásárlás után volt egy kuplungkosár és kisfogaskerék csere. Most pedig el kezdett csörögni. Szerintem felső tűgörgő, de majd ez akkor derül ki ha lehúzom a hengert. A végsebessége 62. Jó dolog ez a tirisztoros gyújtás mert gondozásmentes, nem kell havonta állítgatni, olajozni a filcet és mellette még könnyen is indul vele a gép. Gyújtás rá, szivató és 1 rúgásra már cöcög is. Könnyű szerelni, az alkatrész olcsó. Én főleg ezért döntöttem mellette. Jó lenne egy dt de 100 ezer forint alatt csak leharcoltak vannak sajnos. 150-160 ezerért meg nem akartam venni. Ami meg olyan hogy csak rá kell ülni és nem lesz vele pár évig gond az 200 felett van.
Írtad hogy akarsz földúton menni. Teljesen jól el megy, csak kicsit kisebb guminyomással. Aszfalton 2.8 bar, földúton 2 bar körül.
Utazó sebessége 50. Szerintem ez elég.
Gumi az Heidenau k42. Ez utcán is és terepen is jó, de homokban farol vele.
Én is hosszútávra vettem, szerintem jól döntöttem. Ha mondjuk elkopik a henger akkor 10 ezerből fel van fúrva, új dugóval, gyűrűvel, csapszeggel tűgörgővel. Yamahánál ez kicsit húzósabb. Egyébként nem hülyeség megtuningolni 70 ccm-re. Azt mondják ha emberi módon használja az ember akkor sokáig elmegy. Meg hát jó dolog az a 70-80 km/h-s utazó tempó.
A Yamahából egyébként lehet venni DT80-at. Ugyan olyan mint az 50 csak nagyobbra van fúrva a henger gyárilag. Az már azért ütős kis gép.
Összegezve: Ha van pénzed Yamaha, ha nincs olyan sok akkor Simson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!