Vízhűtéses motor hűtését lehet 'tuningolni'?
Szóval az a problémám, hogy amikor tartósan mennék 80-al, akkor túlmelegszik a motor, pedig 'csak' 7.000 RPM-en megy, ami azt illeti, utazni csak 5.000 felett tudok. Ugye a 7.000 RPM az 5-be van, és akkor kb 80-al megyek. De, ha visszateszem 4-be, akkor 7.000-8.000 körül vagyok már megint, csak 70-el, és az kellemes neki. (Ilyenkor állandó hőmérsékletű, és a mutató még kb az üzemmeleg állapot körül van.) És a hangja se rossz, tök kellemes érzésre a mocinak. Tegnap kiszedtem egy fojtást (azaz, hogy a légszűrőn volt egy szűkítő, már nincs). Ezenkívül gyárilag fojtatlan a motor, tehát ez nem nagy cucc, de most jobban is pörög. Szóval most a fojtás nélkül fel lehet lőni 100 fölé, csak nem gyilkolom addig, de ha 95-nél még húz, akkor az sejtet valamit... És még ott a 6-os. Én megelégednék, ha tudná ezt a 80-as utazót, mivel még pont jó fordulaton van a moci (6.000-9.500-ig húz) és elvileg kellemesnek kéne lennie.
Most rakni fogok bele magas fordulatra készített 2T olajat, de nemtudom mit kéne barkácsolni.
Jah, nem is mondtam, 80-al, ha megyek kb 5km-en belül a hőfokmutató a Hihg-hez közeledik, és elsőre véletlen odáig jutottam, hogy eltűnt a motorból az erő... Esetleg a rossz bejáratás miatt lehet ez?
Ha rossz lenne a tömítés, akkor az városban is felforralná nem?
Még megnézem, hogy van-e benne elég hűtővíz, mert új a probléma nem foglalkoztam vele... de majd fogok.
Hogy ne legyen panasz:
Honda NSR 50 1989-es példányról van szó.
95-ös benyával megy.
Full gyári, csak a légszűrőből azt a cuccot kaptam ki. (Azelőtt is ilyen volt. Csak most jobban gyorsul.)
Oké. (Ilyen alap dolgok jöhetnek, semmit se tudok a vízhűtésről, még bele se néztem, holnap fogok.)
Egyébként nem tudom számíat-e, de a hűtőradiátorban kavicsok voltak. (Sárvédő nélkül használta az egyik előző tulaj.) Amiket kiszedegettem, plussz kifújtam belőle a kis szemcséket kompresszorral, de így is sok helyen hajlottak a lamellák. És a hűtőradiátor feketére van festve, elvileg gyárilag is ilyen volt, de ha nem, akkor lehet, hogy ez a baj? (Amiket írtál meg lecsekkolom.)
Akkor szét kell húzni, kipucolni a szmötyit belőle, összerakni, feltölteni, légteleníteni, ha utána is csinálja akkor lehet továbbmenni.
Egyébként ennél többet bírnak ezek a gépek, megnyugtatásképpen. :D
A rendszert érdemes nagynyomáson átmostni, 89' óta tuti van benne 2 marák dzsuva (pláne, ha pl. csapvízzel használták).
Vízpumpát is ellenőrizd, lehet a halálán van és nem tol eleget.
Legvégső esetben ha minden rendben van és még mindig melegszik akkor fel lehet szerelni plusz hűtőventit a hőcserélőre (van rajta egyáltalán vagy kényszerléghűtéses?)
Tegyél bele jégkockákat.
Vagy öntsd le a hűtőt hideg vízzel :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!