Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Állandó összkerekes terepjárón...

Állandó összkerekes terepjárónál, hogyan lehet megszüntetni mind a 4 kerék hajtását? Lehet-e, hogy csak első, vagy hátsó hajtás maradjon? Van-e értelme? Pl. Land Rover Discovery I.

Figyelt kérdés
2012. aug. 31. 19:41
 1/10 anonim ***** válasza:
Az állandó azt jelenti, hogy állandó - következésképp nincs rá opció, hogy megszüntesd. Amire te gondolsz az a kapcsolható összkerékhajtás, itt tudsz váltani 2WD és 4WD üzemmód közöt. Ez azért jobb, mert ha csak az országúton mégy, akkor nem kopik feleslegesen a gumi, nem kell +x litert a tankba töltened a kúton, mert nem megy a rendszer, mikor nincs rá szükség. A Landiban ilyen tudtommal nincs.
2012. aug. 31. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ha nagyon akarod, meg lehet oldani. Le kell kötni az egyik tengelyhez vezető kardánt és be kell kapcsolni a középső differenciálzárat. Onnantól kezdve a másik tengely hajt. Ha elektronikus felügyelet vigyázza az összkerékhajtást, akkor pedig meg fog bolondulni.

Hogy van-e értelme? Nos, lehet neki. Az állandó összkerékhajtásnál jelentősek a hajtás veszteségei: súrlódás lép fel mind a három differenciálműben, két kardánt kell pörgetni, négy féltengelyt... Eszi a teljesítményt és az üzemanyagot rendesen. Ha valamelyik tengely hajtását lekötöd, kedvezőbb lehet a fogyasztás, esetleg a mechanikus zaj is csökken, mert annak a tengelynek a differenciálműve onnantól terheletlenül fut.

De hosszú távon jobb megoldás a kapcsolható összkerékhajtás.

2012. aug. 31. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Vásárolni szeretnék egy igazi vérbeli terepjárót. (megfizethetőt, és azért nem nivát, uazt, defendert)

Szeretném ha nagy hely lenne benne, egyterű. Dízel érdelek az olcsóbb fenntartás miatt.

Ezekről hallottam sok jót: Discovery I. (sajnos állandó összkerekes) , Musso

Nem tudom mi lenne a jó választás... Pajerot és jeep cherokeet nem akarok

2012. aug. 31. 20:06
 4/10 anonim ***** válasza:
Alfa Romeo Crosswagon így első olvasatra. Ha jól emlékszem nem kapcsolható összkerekes (de lehet tévedek), ennek ellenére nem egy horror a fenntartása, nem sokkal drágább mint egy 156-osé, kb. 95%-ban ugyanaz az autó technikailag. Nem egy vérbeli terepjáró, de szerintem nem sok terep van kishazánkban (vagy Európában) ami gondot okozhatna neki.
2012. aug. 31. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Eddigi válaszolóknak köszönöm a hozzászólásukat :)

...hátha tudok okosodni


Küllemileg is terepjárót szeretnék(relatíve magas belmagasság), ami nem agyon elektronikázott, benne van az anyag.

2012. aug. 31. 20:23
 6/10 anonim ***** válasza:

Nissan Patrol? Opel Frontera? Ezekben kapcsolható az összkerék.

Az újabbak közül ott a Nissan Pathfinder, a Toyota Landcruizer, ezekben is kapcsolható.

2012. aug. 31. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ha új alsókategóriás terepjáróban is gondolkodsz, nézd meg a Dustert is! Eddig, szinte csak jó dolgokat hallottam róla. :)
2012. aug. 31. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Mostanában már minden terepjáróhoz árusítanak ugynevezett szabadonfutót.Ha van kis szerelői gyakorlatod te is betudod szerelni,ha nem akkor be kell szereltetni.
2012. szept. 1. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Suzuki Vitara különböző generációit esetleg nézted már?
2012. szept. 1. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Az első szériás Discovery 122 lóerős terepjárónak mitől nőt a teljesítménye? Másik motor? Erősebb turbó?
2012. szept. 30. 07:29

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!