Állandó összkerekes terepjárónál, hogyan lehet megszüntetni mind a 4 kerék hajtását? Lehet-e, hogy csak első, vagy hátsó hajtás maradjon? Van-e értelme? Pl. Land Rover Discovery I.
Ha nagyon akarod, meg lehet oldani. Le kell kötni az egyik tengelyhez vezető kardánt és be kell kapcsolni a középső differenciálzárat. Onnantól kezdve a másik tengely hajt. Ha elektronikus felügyelet vigyázza az összkerékhajtást, akkor pedig meg fog bolondulni.
Hogy van-e értelme? Nos, lehet neki. Az állandó összkerékhajtásnál jelentősek a hajtás veszteségei: súrlódás lép fel mind a három differenciálműben, két kardánt kell pörgetni, négy féltengelyt... Eszi a teljesítményt és az üzemanyagot rendesen. Ha valamelyik tengely hajtását lekötöd, kedvezőbb lehet a fogyasztás, esetleg a mechanikus zaj is csökken, mert annak a tengelynek a differenciálműve onnantól terheletlenül fut.
De hosszú távon jobb megoldás a kapcsolható összkerékhajtás.
Vásárolni szeretnék egy igazi vérbeli terepjárót. (megfizethetőt, és azért nem nivát, uazt, defendert)
Szeretném ha nagy hely lenne benne, egyterű. Dízel érdelek az olcsóbb fenntartás miatt.
Ezekről hallottam sok jót: Discovery I. (sajnos állandó összkerekes) , Musso
Nem tudom mi lenne a jó választás... Pajerot és jeep cherokeet nem akarok
Eddigi válaszolóknak köszönöm a hozzászólásukat :)
...hátha tudok okosodni
Küllemileg is terepjárót szeretnék(relatíve magas belmagasság), ami nem agyon elektronikázott, benne van az anyag.
Nissan Patrol? Opel Frontera? Ezekben kapcsolható az összkerék.
Az újabbak közül ott a Nissan Pathfinder, a Toyota Landcruizer, ezekben is kapcsolható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!