Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért a hátsókerék-meghajtás?

Miért a hátsókerék-meghajtás?

Figyelt kérdés
Valaki magyarázza el nekem lszi, hogy a nagyteljesítményű gépkocsiknál, F1 versenyautóknál miért hátsókerék-meghajtást alkalmaznak. Nekem "sajnos" olyan autóm van amelynek szintén ez van, és pl. télen - a szinte kormányozhatatlanság miatt - ki sem megyek vele az útra. Előveszem a kevésbé márkás, elsőkerék-meghajtású autómat, és azzal közlekedek. Mert azzal lehet.

2012. aug. 31. 13:04
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

szerintem azért mert nagyobb teljesítményt lehet rászabadítani a hátsó kerekekre


volt első kerekes nagyon erős autónk, és volt hogy egy komolyabb gyorsításnál 3-ban kipörgött és nagyobb gyorsulásoknál is sokszor rángatott


ugyanezt hátsó kerekes autónál még nem tapasztaltam

2012. aug. 31. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Amikor az autó gyorsul akkor te is észre veheted magadon hogy bele tapadsz az ülésbe. Ha megnézel egy autót, hogyha valaki hirtelen indul el vele, akkor emeli az elejét. Az autó súlya ilyenkor a hátsó tengelyt terheli jobban. Tehát ha a hajtás hátul van, akkor kevésbé tud kipörögni a kerék. Télen egyébként ha van hó akkor a legjobb szórakozás egy hátsókerekes autóval farolgatni, mert csak rálépsz a gázra, eltekered a kormányt és már csapja is ki a farát. Elsőkerekesnél viszont rángatni kell a kéziféket. De jó is volna télire egy hátsókerekes...
2012. aug. 31. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
egyrészt azért, mert ha a kormányzott (első) kereken viszád át a nagy teljesítményt, nem bírják a féltengelycsúklók, vagy nagyon nagy lenne a fordulókör, másrészt meg jobb a hátsókerékhajtás abból a szempontból, hogy gyorsuláskor az autó súlypontja hátra "tolódik", ezért egy hátsókerekes kocsi nem kapar el olyan könnyen, még ha sokan azt is hiszik, hogy azért mert elöl van a motor, és hátul hajt, akkor könnyű a hátulja és azért jobban kapar, ez nem igaz, kivéve extrém csúszós utat, mint havazáskor... és ugyan emiatt jobb versenypályán is, kanyarból kigyorsítva a hátsó kerekek jobban leterheltek, mint az elsők, ezért ott sem forog el olyan könnyen a kerék. Ja és ha ugye nem a kormányzott kerekek vannak hajtva, akkor sokkal nagyobb kormányszög oldható meg, tipikus példa a mercedes, aminek sokkal nagyob szögben elfordulnak az első kerekei, így kisebb íven megfordul, és könnyebben beállsz vele szűkebb helyre is. Ja és legvégül capatósabb, keresztbe lehet rakni mindenhol :D
2012. aug. 31. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

200+ lóerő az első keréken már elég rendesen tudja tekergetni a kormányt. Igazán nagy teljesítményű autókat nem is gyártanak első kerék meghajtásúra. Persze ma már mindenféle segédletekkel (szervo, elektronika) már nem nagy gond egy 300 lóerős autónál ha első kerék meghajtású.

De egy sportautó az hátul hajt.

2012. aug. 31. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

"200+ lóerő az első keréken már elég rendesen tudja tekergetni a kormányt."

Ez így igaz, egyszer adtam oda egy próbakörre a kocsimat - Volvo S80 T6 , 272LE első keréken. A csávó majdnem berakta a fák közé, mert egy kövér gáznál kiszaladt a kezéből a kormány :)

2012. aug. 31. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Mellesleg:

Télen sokkal jobb "móka" hátsókerekessel!

Ha megtanulod kezelni/uralni a hátsó kerekes járművet sokkal jobban tudod korrigálni egy megcsúszásnál mint a fronthajtásút!!

2012. aug. 31. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

a versenyautók, pl f1 meg a tél nem keresztezik egymást :D

a lada is elment télen is, aki amivel megtudta megpakolta a csomagtartót, cementeszsák ,mtz ellensúly,....

2012. aug. 31. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Rendben. Köszönöm a válaszokat. Megértettem mindent. A lényeg itt, hogy a nyomaték ne a kormányzott kerekeken legyen. A többi az csak érdekesség. Még egyszer köszi mindenkinek!
2012. szept. 1. 08:51
 9/10 anonim ***** válasza:
Bizony már a 150 ló is sok az első keréken.
2012. szept. 1. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Igen az első kerekes autók nagy teljesítménynél nem vagy szinte alig kormányozhatóak.
2015. febr. 14. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!