Pl a légkondihoz van némi köze..
Az autóklíma kompresszora összesűríti a gáz halmazállapotú hűtőközeget, megnövelve ezzel a hőmérsékletét. Ez a kondenzátorba kerül, ahol a menetszél vagy a ventilátor segítségével hőt vonunk el, melynek hatására cseppfolyóssá válik (lecsapódik).
Több helyen is lehet kompresszor az autóban. Van, hogy a motor szívóoldalára biggyesztik oda: ekkor a levegőt nyomja befelé a légkörinél nagyobb nyomással. Ez azért jó, mert így több levegőt kap a motor, nagyobb a teljesítménye azonos hengerűrtartalom mellett.
De van a klímaberendezésnek is kompresszora: ez sűríti össze a hűtőközeget adiabatikusan, ami aztán végigvándorol a csővezetéken és benn, az utastérben hűt, kinn, a hőcserélőn meg fűt.
Vannak légrugókkal szerelt autók, ezeknél is szokott lenni kompresszor. Ennek az a szerepe, hogy a légrugókat folyamatosan nagy nyomású, kellő mennyiségű levegővel lássa el.
Vannak pneumatikus működtetésű központi zárak, ezekhez is tartozik kompresszor, de az meg kicsi. Sőt, a dízeleken használt vákuumszivattyú is egy kompresszor, csak a szívóoldalán megjelenő vákuumot használjuk ki.
Hát van a klímakompresszor az egyértelmű.
Van viszont olyan kompresszor ami az autó teljesítményét fokozza, az amerikai izomautókba sokszor az van turbó helyett mert azok kisebb fordulatú motorok.
Lehet kompresszor a turbós autókban is, ezzel szokták a turbólyuk jelenséget kiküszöbölni(nameg ott van a biturbó is de az másabb), mivel a turbó magasabb fordulaton kezd dolgozni vagy legalább is idő kell míg felpörög, a kompresszor segítségével már alacsonyabb fordulatnál is megjelenik a nagyobb teljesítmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!