Üdv Egy motort hogy kell bedönteni? (Most tanulgatok
motorozni egy 50köbcentis motorral)
Figyelt kérdés
(Most tanulgatok motorozni egy 50köbcentis motorral)Leírom ahogy én gondolom: A kanyar elött (ha nagyon éles 1-esbe, ha nem olyan éles a kanyar akkor 2-esbe) berakom, elengedem a gázt, kuplung behúz, és amikor már kinnt vagyok a kanyarból akkor lassan ki a kuplung és gázt neki? ha nemjól irtam le kérlek javitsátok ki! köszönöm! 14/f
Nem kell kuplungot behúzni kanyarban! Kis motorfék majd gázt neki kanyar végénél.
2012. aug. 30. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 intrepid válasza:
Atyaúristen, ugrottam egy hátraszaltót, pedig nem is tudok. Motorral nem közlekedünk behúzott kuplunggal. A kanyar előtt visszakapcsolunk 1 vagy 2 fokozatot, a motorfékkel lelassulunk, a kanyar közepén adunk egy kis gázt, hogy kihúzza a motort a kanyarból. Ha rutinosabb leszel, akkor már nagyobb gázt is adhatsz. Akkor már érezni fogod. Azért vigyázz magadra. Én mire megtanultam motorozni, hemperegtem néhányszor. Ezt spórold meg magadnak.
2012. aug. 30. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Mindig csak egyenesen menj! Abból nem lesz baj! És lehetőleg gyalog!
2012. aug. 30. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Ne húzd be a kuplungot kanyarban, mert meg fogsz lepődni. A megszűnő motorfék miatt "meglódul" a gép, akkor meg jön a kapkodás és a borulás. Ahogy írták, a kanyar előtt kapcsolsz a megfelelő sebességfokozatba, motorfékkel beveszed, majd közepétől már gyorsíthatsz is ki óvatosan.
2012. aug. 30. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Hogy kell bedönteni? XDDdd
30 km/h feletti kanyarodásnál majd rájössz szépen...
2012. aug. 30. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Azért ha egy 50es motort bepakolsz 1-esbe akor ott nagy borulás lesz... főleg ha a kanyar végén gázt adsz neki
2012. aug. 30. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Egy kanyar előtt megbecsülöd azt a sebességet amivel be tudod venni a kanyart. Ennek megfelelően váltol le vagy fel, utcai motorozásnál szerintem a középtartomomány - fordulatszám a tartományban - az ideális.
ÉS persze ezzel párhuzamosan:
A kanyar előtt lassítol a sebességre, kanyarodáskor már nem használunk féket és kanyar közben sem. Ha mindenképp szükséges akkor finoman hátsófékkel lehet belenyúlni az ívbe.
MAJD ezután:
Hogy pontosan azon az íven kanyarodj amin akarsz ellenkormányozni szükséges. Hiszed vagy sem , de tudatosan vagy ösztönösen de ellenkormányoznod kell. Tehát ha balra fordulsz akkor kormányt finoman jobbra fordítod.
FOLYTATVA:
A motor a sebességtől és kanyarívétől függően bedől, és egy stabil gázzal végigrobogsz az íven.
ÉS VÉGÜL:
A kanyar kijáratánál megkezdheted a kigyorsítást. Dőlés szögtől, egyéb körülményektől függően megtekered a gázt.
2012. aug. 30. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Lemaradt egy fontos dolog még:
Mindig arra néz kanyarodás közben is amerre menni akarsz. Ha parázva az út szélét vizslatod akkor a kanyarvadászat a susnyásban ér véget!
2012. aug. 30. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Hú hát olyan mérnöki leírásokat olvasok itt.:DD Én ráültem a mocira, és valahogy zsigerből selytettem hogy is kéne, és tök jól tudom döntögetni:) Viszont amit a 8-ik válaszban írtak, hogy magad elé nézz, az fontos, mert én már csúsztam meg kanyarban kapkodásból (mert nem oda figyeltem, ahova kellett volna...) És én úgy váltok, hogy kb ott legyen a fordulat, ahol elkezd húzni a motor. Tehát jön a kanyar, váltogatok vissza, és amikor (nem pörgetem agyon, hanem) azon a fordulaton van, amiről tudom, hogy a kanyar végén ki tudok jönni, na akkor hagyom motorféken, szépen döntök egyet, aztán jól ki tudok lőni!:) (1-es 2-es azért 50 köbcentin nagyon kis tempóhoz jó, tehát ne válts annyit vissza, de érezni fogod, hogy mennyit kell.) és ne kuplungolj, ebből nagyot lehet esni!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!