125ös kategóriában 2 vagy 4 ütemű motor a jobb?
Határeset. Itt már vannak viszonylag jó négyüteműek, viszont a kétüteműeknek ez és a 250-es kategória az igazán optimális.
Menettulajdonság szempontjából a 2T, fogyasztás szempontjából a 4T.
De ha konkrét gépeket mondasz összehasonlítási alapnak több infót kapsz.
Gyárt egyáltalán még valaki /crosson kívül/ 250-et 2T motort?
Én 50 ccm felett nem vennék egyáltalán 2T motort. Valóban erősebb a 2T, de nyomatéke az nagyon szűk, pörgetni kell, mint az állat, ezáltal messze nem olyan kényelmes pl. városban közlekedni vele, mint egy 4T-vel.
Illetve az élettartama is jóval rövidebb, a fogyasztása meg lényegesen több (egy 125-ös 2T beszürcsöl 5-6L-t is, míg egy 125-ös 4T 2-3 liter között eljár).
Attól függ, mire szeretnéd használni. Az A1-gyel vezethető motorok elméletileg két- és négyütemű kivitelben is legfeljebb 15 lóerősek lehetnek, ezt pedig a négyüteműek is gond nélkül hozzák. Viszont a kétüteműek esetén egyszerűbb eltávolítani a fojtást, aztán mindjárt húsz lóerő fölött jár az Aprilia vagy a Cagiva.
A kétüteműek ebben a mérettartományban sokkal veszedelmesebbek: csillagászati fordulatig pörögnek, nagyon jó hangjuk van, gázadásra egykerekeznek, sportmotoroknak tűnnek. Cserébe viszont eléggé szervizigényesek (főleg, ha kihasználod a képességeiket és hajtod őket, mint az őrült), a fogyasztásuk magasabb, füstölnek (van, akit ez zavar) és alacsony fordulaton eléggé döglöttek. Városban szaladgálni nem az igazi velük, mert a lámpánál, alapjáraton ketyegve hamar kormolódik a kipufogó, csepeg a dob végén az el nem égett olaj, a dugóban vánszorgás meg kínszenvedés az alul erőtlen motorral. Sőt, a leginkább kihegyezett csodamasinák nyomatékgörbéje eléggé szűk, így sokat kell kapcsolgatni. Ez meg egy idő után kellemetlenné válik: hosszabb úton hamar megunja az ember, hogy a motor hamarabb veszi észre az emelkedőt, mint ő maga.
A négyüteműek ezzel szemben nyugodtabban járnak, nem pörögnek, nem olyan lelkesítő a hangjuk. Szerpentinen ökörködni, diszkó előtt csajokat felszedni, aztán a főutcán barátnőjelölttel egykerekezni nem is olyan jó négyüteművel. Viszont a városi lóti-futit jobban szeretik, mert alul nyomatékosabb a motor, nem is viseli meg annyira az alacsony fordulat és a fogyasztásuk sem akkora, mint a kétütemű rakétáknak. Túrázni is kényelmesebben lehet velük, mert a két felső fokozatban általában jól elvannak maguknak.
Csak egy 16 éves ifjút nem hoznak annyira lázba, mint a kétüteműek. Lustábbak is, nehezebbek is és ahogy írtam már: nem is olyan jó a hangjuk. De ez van, nem lehet minden tökéletes.
Ez az a kérdés a motoros világban,ami mindig is nagy vita volt!
Neked kell eldönteni,hogy mire fogod használni a gépet!
Munkahelyre járni,városba rohangálni,kisebb-nagyobb távokat megtenni átlag 80km/h tempóval egyértelmű a 4T! Plusz beéri max 3-3.5 literrel!Mivel nem kell annyira forgatni,hosszabb az élettartalma,viszont ha egyszer tönkre megy valami,akkor sokkal,de sokkal többe van a javíttatása,mint egy 2T-nek!
A 2T szerintem a városon kívüli,nagyobb kirándulásokra,túrázásokra jobb, 90-100km/h-s utazóval!Városon kívül kedvezőbb a fogyasztása,akkor max 5.5 literrel elvan.Viszont pörgetni kell,ami miatt az élettartalma rövidebb,de viszont egy felújítás nem kerül annyiba mint a 4T-nek!
Sokaknak bejön,hogy 24LE-sek,nem csak 15LE!
Szerintem 50-125ig csak is 2T,hiába eszik többet,füstöl stb.
Most egy Yamaha TDR125-n van,de gondolkodom,hogy egy Derbi Terra-t vagy egy Honda XLV125 Varadero-t behozatok Olaszból,ha ilyen mértékben drágul a benzin!
Azért az igen erős túlzás, hogy 125-ös 2T-vel lehet "egykerekezni". 20 LE azért nem olyan combos...
Ill. a 2T felújítás szinte semmivel sem olcsóbb, mint a 4T (pláne, hogy azt nem is kell).
Na,ne mondjuk már,hogy a 4T-nek a felújítása nem olcsóbb!
Generálozás 50.000ft!Ebből az árból már egy 2T-t,minőségibb alkatrészekből fel lehet újítani!Azt se mondd már,hogy a 20LE-s 2T-vel nem lehet egy kerekezni,mikor a 3LE-s Simsonnal lehet!A hangot meg a kipufogórendszerekkel lehet variálni, és + gyapotot beletenni!
Egy 2T olyannak való, aki szeret szerelgetni, van pénze több üzemanyagra meg állandóan furatni a motort (persze 2x erősebb, mint egy ugyanakkora 4T), a 4T meg olyannak való, aki szeretne sokat motorozni nyugodtan egy megbizható motorral és alacsony fogyasztással. Én inkább egy 2T-t vennék a sok problémái ellenére, mert nagyon élvezetes vele a motorozás.
Az egykerekezésre meg annyit hogy egy gyenge s**r robogóval is lehet egykerekezni.
Szerintem az "egykerekezésről" alkotott véleményünk kicsit eltér. Persze, egy kempingbringával is lehet egykerekezni, ha 40 kiló és felrántom erőből az első kerekét aztán egyensúlyozok rajta, mint majom a köszörűkövön.
A motorral az az egykerekezés, mikor a motor önerőből megemeli az első kerekét majd ott is tartja!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!