Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125ös kategóriában 2 vagy 4...

125ös kategóriában 2 vagy 4 ütemű motor a jobb?

Figyelt kérdés
Mennyi a különbség, mennyit számít az a két ütem?
2012. aug. 30. 00:52
 1/10 anonim ***** válasza:

Határeset. Itt már vannak viszonylag jó négyüteműek, viszont a kétüteműeknek ez és a 250-es kategória az igazán optimális.


Menettulajdonság szempontjából a 2T, fogyasztás szempontjából a 4T.


De ha konkrét gépeket mondasz összehasonlítási alapnak több infót kapsz.

2012. aug. 30. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Gyárt egyáltalán még valaki /crosson kívül/ 250-et 2T motort?


Én 50 ccm felett nem vennék egyáltalán 2T motort. Valóban erősebb a 2T, de nyomatéke az nagyon szűk, pörgetni kell, mint az állat, ezáltal messze nem olyan kényelmes pl. városban közlekedni vele, mint egy 4T-vel.

Illetve az élettartama is jóval rövidebb, a fogyasztása meg lényegesen több (egy 125-ös 2T beszürcsöl 5-6L-t is, míg egy 125-ös 4T 2-3 liter között eljár).

2012. aug. 30. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ, mire szeretnéd használni. Az A1-gyel vezethető motorok elméletileg két- és négyütemű kivitelben is legfeljebb 15 lóerősek lehetnek, ezt pedig a négyüteműek is gond nélkül hozzák. Viszont a kétüteműek esetén egyszerűbb eltávolítani a fojtást, aztán mindjárt húsz lóerő fölött jár az Aprilia vagy a Cagiva.

A kétüteműek ebben a mérettartományban sokkal veszedelmesebbek: csillagászati fordulatig pörögnek, nagyon jó hangjuk van, gázadásra egykerekeznek, sportmotoroknak tűnnek. Cserébe viszont eléggé szervizigényesek (főleg, ha kihasználod a képességeiket és hajtod őket, mint az őrült), a fogyasztásuk magasabb, füstölnek (van, akit ez zavar) és alacsony fordulaton eléggé döglöttek. Városban szaladgálni nem az igazi velük, mert a lámpánál, alapjáraton ketyegve hamar kormolódik a kipufogó, csepeg a dob végén az el nem égett olaj, a dugóban vánszorgás meg kínszenvedés az alul erőtlen motorral. Sőt, a leginkább kihegyezett csodamasinák nyomatékgörbéje eléggé szűk, így sokat kell kapcsolgatni. Ez meg egy idő után kellemetlenné válik: hosszabb úton hamar megunja az ember, hogy a motor hamarabb veszi észre az emelkedőt, mint ő maga.

A négyüteműek ezzel szemben nyugodtabban járnak, nem pörögnek, nem olyan lelkesítő a hangjuk. Szerpentinen ökörködni, diszkó előtt csajokat felszedni, aztán a főutcán barátnőjelölttel egykerekezni nem is olyan jó négyüteművel. Viszont a városi lóti-futit jobban szeretik, mert alul nyomatékosabb a motor, nem is viseli meg annyira az alacsony fordulat és a fogyasztásuk sem akkora, mint a kétütemű rakétáknak. Túrázni is kényelmesebben lehet velük, mert a két felső fokozatban általában jól elvannak maguknak.

Csak egy 16 éves ifjút nem hoznak annyira lázba, mint a kétüteműek. Lustábbak is, nehezebbek is és ahogy írtam már: nem is olyan jó a hangjuk. De ez van, nem lehet minden tökéletes.

2012. aug. 30. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Ez az a kérdés a motoros világban,ami mindig is nagy vita volt!

Neked kell eldönteni,hogy mire fogod használni a gépet!

Munkahelyre járni,városba rohangálni,kisebb-nagyobb távokat megtenni átlag 80km/h tempóval egyértelmű a 4T! Plusz beéri max 3-3.5 literrel!Mivel nem kell annyira forgatni,hosszabb az élettartalma,viszont ha egyszer tönkre megy valami,akkor sokkal,de sokkal többe van a javíttatása,mint egy 2T-nek!


A 2T szerintem a városon kívüli,nagyobb kirándulásokra,túrázásokra jobb, 90-100km/h-s utazóval!Városon kívül kedvezőbb a fogyasztása,akkor max 5.5 literrel elvan.Viszont pörgetni kell,ami miatt az élettartalma rövidebb,de viszont egy felújítás nem kerül annyiba mint a 4T-nek!


Sokaknak bejön,hogy 24LE-sek,nem csak 15LE!


Szerintem 50-125ig csak is 2T,hiába eszik többet,füstöl stb.


Most egy Yamaha TDR125-n van,de gondolkodom,hogy egy Derbi Terra-t vagy egy Honda XLV125 Varadero-t behozatok Olaszból,ha ilyen mértékben drágul a benzin!

2012. aug. 30. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Azért az igen erős túlzás, hogy 125-ös 2T-vel lehet "egykerekezni". 20 LE azért nem olyan combos...


Ill. a 2T felújítás szinte semmivel sem olcsóbb, mint a 4T (pláne, hogy azt nem is kell).

2012. aug. 30. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Ja, és a hangja minden 2T-nek mérettől függetlenül engem kegyetlenül fusztrál... Mint egy fűkasza.
2012. aug. 30. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Na,ne mondjuk már,hogy a 4T-nek a felújítása nem olcsóbb!

Generálozás 50.000ft!Ebből az árból már egy 2T-t,minőségibb alkatrészekből fel lehet újítani!Azt se mondd már,hogy a 20LE-s 2T-vel nem lehet egy kerekezni,mikor a 3LE-s Simsonnal lehet!A hangot meg a kipufogórendszerekkel lehet variálni, és + gyapotot beletenni!

2012. aug. 30. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Egy 2T olyannak való, aki szeret szerelgetni, van pénze több üzemanyagra meg állandóan furatni a motort (persze 2x erősebb, mint egy ugyanakkora 4T), a 4T meg olyannak való, aki szeretne sokat motorozni nyugodtan egy megbizható motorral és alacsony fogyasztással. Én inkább egy 2T-t vennék a sok problémái ellenére, mert nagyon élvezetes vele a motorozás.

Az egykerekezésre meg annyit hogy egy gyenge s**r robogóval is lehet egykerekezni.

2012. dec. 2. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Szerintem az "egykerekezésről" alkotott véleményünk kicsit eltér. Persze, egy kempingbringával is lehet egykerekezni, ha 40 kiló és felrántom erőből az első kerekét aztán egyensúlyozok rajta, mint majom a köszörűkövön.


A motorral az az egykerekezés, mikor a motor önerőből megemeli az első kerekét majd ott is tartja!

2012. dec. 2. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Jah kajak az számít annak ha a motor teszi ezt meg neked,ha te emeled meg vagy segítesz neki az nem egykerekezés inkább csak próbálkozás.
2014. szept. 19. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!