ETZ 250 Első lámpa kérdés?
Tudtommal a korai, domború üveges fényszóróval szerelt 250-es ETZ-k kivételével az egész sorozat H4-es izzókkal készült. Nem tudom, miért ekkora újdonság egy H4-es izzóhoz készült lámpatest...
Nem szép, ha repedt az üveg, de attól még jó esélyed van rá, hogy világítani fog. Az ilyen régi, bordázott üvegű lámpáknál a bordázat segít oldalirányban teríteni a fényt, tehát elméletileg a repedés negatívan befolyásolná a lámpa vetítési képét, a gyakorlatban viszont nem jelent akkora gondot, hogy elrontaná azt: a hétköznapokban alig veszed észre. Egy bemattult tükör többet tud ártani.
Viszont a halogénizzóknak van egy rossz tulajdonságuk: borzasztó melegek, jóval magasabb hőfokon izzanak, mint a hagyományos izzók (ezért is kell beléjük halogéngáz). Mivel melegek, jobban terhelik a fényszóróbetétet, ezt pedig néha nem szeretik az eleve repedt betétek. Az ilyenek általában esős időben, pocsolyába hajtáskor múlnak ki: felhevülnek az izzó hőjétől, a hideg víz hirtelen lehűti őket és ha nincs szerencséd, megreped az üveg. Általában szabványos, 60/55-ös izzóval nem szokott gond lenni, az üvegek méretezése olyan, hogy attól ne menjenek tönkre (a 100/80-assal és 140/100-assal vigéckedőknél szokta magát megadni az üveg). Viszont ha van benne repedés, az feszültséggyűjtőként funkcionál, így néha az egyszerű, 60/55-ös izzó mellett is képes egy tócsába belehajtva még jobban elpattanni a megrepedt üveg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!