Milyen folytás kell egy 2T motornak, ha lefürészeltem a kipufogót?
Ehhez jó lenne ismerni az eredeti kipufogót. A legjobb az lenne, ha azt tennéd vissza, mert akkor az áramlási ellenállás is meglenne és a dobból visszavert nyomáshullámok is időben érkeznének a hengerhez. Ha erre nincs mód, akkor meg... Nos, akkor ki kell találni, mi lenne a legjobb, de ezt nem lehet megmondani úgy, hogy nem ismerjük az eredeti kipufogó paramétereit.
Próbálkozni viszont lehet: felerőlködsz rá egy fémlemezt, rajta egy kis lyukkal. Ha nem elég, fúrsz mellé egy másikat, ha túl sok, behegeszted. Célszerű, ha könnyen szerelhetőre építed a fémlemezt, könnyebb úgy megmunkálni.
köszi, valahogy gondoltam, hogy nem lesz ilyen egyszerű. Sajnos a gyári dob elrohadt. Igazából én szerettem volna csinálni, de ezekszerint nem csak a fojtás a lényeg :(
És ha egy hosszú elvékonyodó csövet rakok rá?
Ha egy hosszú, elvékonyodó csövet (konfúzort) raksz rá, akkor se sokat javul a helyzet, majdnem ugyanúgy működik minden, mint a kilyukasztott fémlemez esetén. A fojtás állandóan ott van, a motornak azon át kell kipréselnie a kipufogógázt, folyamatosan túlnyomás ellenében. Hangtompítás nincs, pattogó, zavaró hang jön a motorból, ezzel sem vagy előrébb.
A kétüteműekhez tervezett kipufogók esetén még egy diffúzor is szokott lenni, ez a kettő együtt már képes arra, hogy megfelelően időzítse a nyomáshullámokat. De egy fűnyíróra mondjuk teljesen felesleges ilyet építeni. De ha találsz egy hasonló méretű motorhoz készült, hasonló belső szerkezetű kipufogódobot, azzal valószínűleg jól fog működni. Nem tökéletesen, de lehet majd használni és nem is süketülsz meg tőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!