A motorban hol található a 'Folytás'?
A folytás sehol. Még mindig fojtás a neve, pontos j-vel.
Ha van benne fojtás (mert nem mindegyikben van), akkor vagy a szívóoldalon, vagy a kipufogóoldalon (esetleg mindkettőben) van tényleges keresztmetszet-csökkentés, esetleg elektronikusan korlátozzák a fordulatszámot olyan értékre, ahol még nem nagyon erős a motor.
A szívóoldali fojtás a karburátor előtt szokott lenni: egy látszólag funkció nélküli lemez, ami vagy a szívótorkot, vagy a szívászajtompító beömlőnyílását szűkíti és nem túl nehéz eltávolítani. Esetleg még olyan is lehet, hogy valamilyen végütközővel határolják, meddig lehet emelni a gáztolattyút: az N-es Simsonokon egy műanyag gyűrű volt a tolattyú fölött, így nem lehetett teljes gázt húzni nekik.
A kipufogóoldali fojtás is hasonló: vagy a könyökben van egy "oda nem illő" fémdarab, vagy - főleg kétüteműeknél - a könyök a kelleténél jobban belelóg a dobba, esetleg a végdobban van egy furatokkal ellátott fémlemez. A kipufogóoldalon viszont már könnyebb mellétrafálni: sokan a gyári hangtompítót is fojtásnak nézik, kihajigálják, aztán üvölt a motor, menni meg - főleg kétüteműeknél - nem hajlandó.
Az elektronikus fordulatszám-korlátozás általában a gyújtásmodulban van, ennek kiiktatásához nem értek, mert még nem volt vele dolgom.
Vannak még egzotikus megoldások is: egykoron a Simsonnál más volt a henger hüvelye az N-eseknél, mint a B-seknél, van, hogy a végáttétellel is variálnak, de ez már mind típusspecifikus ismeret, lehetetlen egy válaszban leírni minden márka minden típusának jellemzőit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!