Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Normális az, hogy a Toyota...

Normális az, hogy a Toyota Corolla Verso kuplungja keményebb mint a többi autónak?

Figyelt kérdés
Kicsit nehezebb benyomni a kuplungot mint a többi autónak mint amit eddig vezettem. (Bár többen azt mondták, hogy a Toyotának ilyen a kuplungja)
2012. aug. 20. 12:41
 1/4 smitwesson ***** válasza:
El tudod képzelni, hogy egy középkategóriás Toyotának gyárilag kemény a kuplungja? Nem ez nem normális. A kemény kuplung az a szerkezet elporosodására utal, és azért kemény mert sok kilóméter van benne. A szerkezetben a nyomólap nehezen mozog, ezért nehéz a kuplung. A probléma javításához mindenképp szét kell szedni az autót és kicserélni a szerkezetett, tárcsát és kinyomócsapágyat...
2012. aug. 20. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ
2012. aug. 20. 13:43
 3/4 anonim ***** válasza:

Nem biztos hogy ennyi mindent ki kell cserélni.

Legtöbb esetben olaj cserével kell kezdeni a kuplung hidraulikában (a benne lévő fékolaj egyébként is szívja magába a nedvességet). Utána a nyomólemez és környékén kellő zsírral el kell látni az fémes érintkező felületeket. Előfordulhatott, hogy a szerkezetet védő gumi kupak nem megfelelő zárásából adódóan víz és/vagy por került a szerkezetbe, ami gyorsabb kopást és korróziót jelent. Ilyen esetben a kuplung szerkezetet is ellenőrizni kell. Kopás vagy korrózió hiányában a kinyomócsapágy kenését is érdemes ellenőrizni.

2015. jún. 27. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 honda130 válasza:

Szia! Sajnos több éves a kérdés, de nem tudom szó nélkül hagyni azokat a válaszokat, amiket írtak neked. Először is azt kell erősen letisztázni, hogy gyárilag egyik kocsinak sem kemény a kuplungja!!! Még azokon sem, amelyiknek nagyon erős motorja van. Nincs egyenes arányban sem a motorerővel, sem pedig a típustól nem függő dolog. Ha végigjárod a szalonokat, minden kocsinak csodálatosan lágy kuplungja lesz, ha kipróbálod.

A kemény kuplungot a rendszerben lévő fékfolyadék minősége, csak extrém esetben képes oly mértékben befolyásolni, hogy azt a lábunkal észre vegyük. A kinyomó szerkezet valóban kiszáradhat, de nem ettől lesz kemény a kuplung. Főleg a porosodástól nem.

A kuplungtárcsa és a vele egy időben kopó nyomólap és a lendkerék felfekvő felületének kopása viszont nagy mértékben befolyásolja a pedál lenyomhatóságának erő igényét. Minél kopottabb egy kuplungtárcsa, annál keményebb lesz a pedál. Ilyen egyszerű. Ilyenkor kezd a pedál nyikorogni. És a bowdenes működtetésű kuplungok esetében a bowden is nyekereg. Ilyenkor a bowdent hiába is cseréli ki valaki, mert nem lesz jobb. A megoldás: A kuplungtárcsa és szükség szerint az egész szett cseréje. És amit szinte egy szerelő sem csinál meg soha, az a "kuplung illesztése". Továbbra sem lesz teljes értékü a kuplung, ha ezt nem teszi meg a szerelő.

2018. ápr. 3. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!